Dlaczego doświadczenie agencji SEO w Twojej branży jest plusem współpracy?

Dlaczego doświadczenie agencji SEO w Twojej branży jest plusem współpracy?

Zanim zdecydujesz się na współpracę z daną agencją SEO, sprawdź, jakie ma ona doświadczenie. Jak długo istnieje na rynku i jakimi case studies może się pochwalić? Czy prowadziła już procesy SEO w Twojej branży? Czy w ogóle to, że firma pozycjonowała Twoją konkurencję powinno stanowić zaletę jej oferty?

Ostatnio na naszym blogu: Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Spis treści:

Wybór agencji SEO a jej doświadczenie w branży

Firmy, które szukają agencji SEO często pytają o jej doświadczenie w danej branży. Tylko czy fakt, iż wykonawca ma za sobą realizację u Twojego konkurenta jest zaletą oferty czy jednak wadą? Jest to zdecydowanie plus.

1. Wiedza na temat Twojego biznesu

Agencja SEO rozpoczyna swoje działania od poznania danej działalności. Agencja powinna dobrze zrozumieć Twój biznes, Twoje cele i na tej bazie, w połączeniu ze znajomością rynku i branży, stworzyć odpowiednią dla Ciebie strategię SEO. Znajomość branży stanowi tu zaletę dla obu stron umowy – agencja ma już pewną wiedzę, która ułatwi jej pracę, a klient może liczyć, że prawdopodobnie uda się szybciej zrealizować zakładane cele.

To, co warto tu zaznaczyć to to, że każda strona jest inna. Rzadko zdarzają się dwie identyczne działalności, zatem strategia promocyjna w przypadku dwóch różnych marek, nawet, jeśli są z tej samej branży, nigdy nie będzie identyczna. Witryny mogą wymagać zupełnie odmiennych inicjatyw.

2. Znajomość specyfiki branży

W niektórych branżach pewne działania są zakazane i w tym przypadku doświadczenie ma jeszcze większe znaczenie. Agencja SEO musi wiedzieć, jakie realizacje nie mają zastosowania w przypadku danej firmy, a które jak najbardziej mogą być wykorzystywane. Ma to miejsce m.in. w branży prawniczej.

Zgodnie z Kodeksem Etyki Adwokackiej prawnik nie może korzystać z przekazów reklamowych w celu zachęcenia zainteresowanych do skorzystania z usług. Nie może on promować swojej oferty np. w ramach Google Ads czy też posługiwać się konkretnymi wygranymi sprawami jako argumentem na potwierdzenie swojej skuteczności. Dozwolone jest jednak informowanie o swojej działalności, np. w formie strony internetowej. Dzięki SEO możliwe jest dotarcie z tym serwisem do użytkowników wyszukiwarki Google. Do budowania widoczności można wykorzystać m.in. tworzenie eksperckiej treści na blogu. Warto też, aby prawnik założył profil w usłudze Google Moja Firma, dzięki czemu jego strona będzie widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania. Zobacz więcej o tym, jak prowadzić SEO dla branży prawniczej.

Branża prawnicza nie jest oczywiście jedyną, która wymaga zwrócenia szczególnej uwagi na ograniczenia obowiązujące w prowadzeniu kampanii marketingowej – innymi branżami z takimi ograniczeniami mogą być np. branża erotyczna czy medyczna.

Czytaj: Branża erotyczna – jak ją pozycjonować? i Jak zwiększyć widoczność gabinetu, kliniki czy laboratorium? Pozycjonowanie branży medycznej

Fakt, że agencja SEO już podczas wstępnych rozmów wie, na podstawie swoich dotychczasowych realizacji, na jakie działania może sobie pozwolić, zdecydowanie przemawia na jej korzyść. Gorzej, jeśli nie zna branży i proponuje np. prawnikowi realizacje, które w jego przypadku są niedozwolone.

Przeczytaj: Branże zakazane, czyli czego nie można promować w sieci

Znajomość danej branży powoduje również, że firma SEO wie już, na jakich serwisach warto zdobyć linki, które są jednym z czynników rankingowych, tzn. wpływają one na widoczność Twojej strony w Google. Dzięki temu agencja może szybciej przeprowadzić skuteczne działania.

3. Różne frazy generujące ruch

Zadaniem agencji jest dążenie do osiągnięcia wysokich pozycji na setki słów kluczowych i więcej. Dlatego nawet jeśli firma SEO jednocześnie prowadzi działania dla dwóch marek z tej samej branży, to i tak słowa kluczowe będą się różnić. Co więcej, w przypadku poszczególnych stron i firm zupełnie inne frazy mogą przynosić ruch i konwersję.

Weźmy za przykład dwa hotele, które znajdują się we Wrocławiu. Jeden położony jest w centrum, ma 5 gwiazdek i znany jest z bardzo wysokiego standardu. Drugi znajduje się daleko od kluczowych miejsc we Wrocławiu, ma 2 gwiazdki i raczej przeznaczony jest dla mniej wymagających gości. Wybór frazy „tani hotel we Wrocławiu” w przypadku pierwszego obiektu nie będzie najlepszą decyzją. Nawet jeśli strona osiągnie wysoką widoczność na tę frazę w Google, to i tak nie przełoży się to na rezerwacje, gdyż zainteresowani oczekują czegoś innego. Natomiast w przypadku drugiego z hoteli jak najbardziej może się to sprawdzić.

Słowa kluczowe planuje się, biorąc pod uwagę zakres oferty, cenę usług, dostępność terytorialną i wiele innych aspektów. Nie jest tak, że te same frazy będą mieć zawsze zastosowanie w przypadku firm z tej samej branży.

zadbaj o widoczność strony w sieci

4. Agencja SEO testowała już, jakie rozwiązania działają w Twojej branży

To, że firma prowadziła kampanię SEO dla konkurenta przynosi kolejną istotną korzyść – działania zawsze wiążą się z przeprowadzaniem testów. Zatem agencja ma już pewne wnioski odnośnie do czynności, których warto się podjąć w przypadku danej branży i Twojej witryny. Dzięki temu, że agencja testowała już pewne rozwiązania na innych witrynach, może wykorzystać tą wiedzę i pewne działania na Twojej stronie.

Czy jednoczesne pozycjonowanie konkurentów z branży jest plusem agencji SEO?

Klienci, widząc w portfolio agencji SEO działania dla swojego konkurenta, mogą zastanawiać się, czy warto rozpocząć z tą firmą rozmowy. Czy agencja może rzetelnie realizować kampanię SEO jednocześnie dla dwóch firm o bardzo podobnym profilu działalności? Jak najbardziej jest to możliwe.

Przede wszystkim agencja, która jest cenioną marką, działającą na rynku od kilkunastu lat, z pewnością ma na koncie współpracę z różnymi popularnymi biznesami. Jak już wiesz, takie doświadczenie jest cenne i może pozytywnie wpływać na skuteczność działań i czas uzyskania zadowalających wyników. Co więcej, jeśli ceniony przedsiębiorca z Twojej branży zdecydował się na daną agencję, to już sygnał, że zweryfikował jej możliwości, a skoro współpraca trwa, to najprawdopodobniej oznacza, że dobrze się układa. Zresztą – ta firma nie stała się Twoim konkurentem bez powodu. Dobrze prowadzone SEO mogło się do tego przyczynić.

Zatem kluczowe powinno być dla Ciebie to, czy agencja działa rzetelnie, odnosi sukcesy i jest ceniona na rynku. Pamiętaj również, że firmy SEO nie umieszczają na swoich stronach case studies wszystkich swoich projektów, tylko z wybranych. Dlatego brak konkurencyjnej marki w portfolio nie oznacza, że agencja nie współpracuje z takową. Jeśli firma SEO odniosła zamierzony efekt przy poprzednich kampaniach, to bardzo prawdopodobne, że tak samo będzie w Twoim przypadku.

Czy działania będą obejmować te same słowa kluczowe? Jak już wiesz, SEO nie obejmuje pojedynczych fraz, ale ich setki czy nawet jeszcze większą ich liczbę. Dwie działalności na pozór mogą być identyczne, ale w praktyce może się okazać, że ich aktualne cele marketingowe są całkowicie inne. Tzn. jedna firma może chcieć dotrzeć z ofertą do odbiorców w poszczególnych miastach i postawić na lokalne SEO, a inna np. pozycjonować jedynie wybrany zakres oferty. Nie ma dwóch identycznych kampanii SEO, nawet jeśli wydaje się, że dwie firmy, którą ją zlecają, zajmują się niemal tym samym.

FAQ

Nie tylko. Znaczenie może mieć również doświadczenie na danym rynku czy w pracy z różnymi systemami CMS.

Agencje SEO prowadzą kampanie przeróżnych stron – mogą mieć do czynienia z dziesiątkami popularnych systemów CMS i to jest kolejny ich plus. Niektóre takie systemy wymagają diametralnych zmian, żeby je dostosować do wymagań algorytmu Google. Jeśli agencja zna już konkretne narzędzie, to wie, jakie działania musi przeprowadzić, żeby zoptymalizować witrynę.

W przypadku gdy konieczna jest szczegółowa analiza od zera, może to wymagać wiele czasu. Doświadczona agencja może mieć już przetestowaną skuteczność wdrożenia danego rozwiązania.

To również działa na plus agencji. Skoro zna ona specyfikę danej branży, to wykorzysta tę wiedzę na innym rynku. Będzie mieć świadomość, co powinno przynieść oczekiwane rezultaty. To cenna wiedza.

(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.
Komentarze (2)
    1. Popieram w 100%. Przy takich branżach najlepiej współpracować z kimś, kto ma już realne doświadczenie i faktycznie wie, co robi. Szkoda ryzykować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej