Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku wiąże się z procesem ciągłego przyswajania wiedzy na temat nowych funkcjonalności serwisu. Aby skutecznie reklamować swoją firmę i w pełni wykorzystywać potencjał portalu, warto na bieżąco śledzić poczynania jego twórców. Dzisiaj prezentujemy 6 nowości na Facebooku, które pojawiły się w ostatnim czasie.
Odświeżony interfejs wiadomości
Jakiś czas temu panel wiadomości na profilach firmowych popularnego portalu społecznościowego został wzbogacony o nowe funkcje. Wprowadzone zmiany mają usprawnić proces komunikacji z klientami. Po prawej stronie okna rozmowy wyświetlane są teraz podstawowe informacje na temat rozmówcy, jednak tylko te, które zostały udostępnione publicznie.
Niektórych pewnie ucieszy także nowa funkcja dodawania tagów oraz notatek przy rozmowach, która jest szczególnie przydatna, gdy profil firmy jest zarządzany przez więcej niż jednego administratora. Dzięki notatkom można uniknąć konieczności przewijania całych rozmów i czytania ich ponownie. Jednak wbrew pozorom nowy interfejs to nie same ułatwienia. Zdarzyło ci się przeglądać skrzynkę odbiorczą nie odczytując najnowszych wiadomości? Teraz nie będzie to możliwe. Po wejściu do skrzynki odbiorczej ostatnio otrzymana wiadomość zostanie automatycznie wyświetlona i tym samym oznaczona jako przeczytana, co w pewien sposób wymusza szybszą odpowiedź.
Zarządzaj odpowiedziami na wiadomości
Do tej pory na stronie profilu firmowego wyświetlana była informacja o czasie odpowiedzi strony na podstawie automatycznych obliczeń. Po wprowadzeniu nowości na Facebooku będzie można samodzielnie ustawić czas, który najlepiej odzwierciedla szybkość, z jaką administratorzy strony odpowiadają na wiadomości. W tym przypadku należy dokonać wyboru spośród czterech dostępnych opcji: w ciągu kilku minut, w ciągu godziny, w ciągu kilku godzin lub w ciągu 24 godzin. Informacja ta będzie również wyświetlona w oknie rozmowy użytkowników Messengera.
Od niedawna Facebook umożliwia również włączenie statusu “Niedostępny” na maksymalnie 12 godzin. Funkcja ta powoduje zablokowanie użytkownikom możliwości pisania prywatnych wiadomości skierowanych do profilu firmowego. Nowością na Facebooku jest również możliwość ustawienia automatycznej odpowiedzi na przychodzące wiadomości. Warto jednak podkreślić, że funkcja nie działa podczas nieobecności na profilu oraz przy włączonym statusie „Niedostępny”, a szybkie odpowiedzi nie wpływają na wskaźnik odpowiedzi strony.
Nie przegap żadnego komentarza
Natłok komentarzy utrudnia Ci ich śledzenie i efektywne odpowiadanie? Z pewnością zadowolą cię nadchodzące zmiany. Zgodnie z informacjami udostępnionymi przez Facebook for Business, już niedługo będziesz mógł przeglądać wszystkie komentarze w jednym miejscu za pomocą nowego narzędzia. Będzie ono umożliwiało śledzenie komentarzy, a także odpisywanie na nie pod postem i w prywatnych wiadomościach. Podobnie jak w przypadku skrzynki odbiorczej, bezpośrednio z pozycji panelu do zarządzania aktywnością dostępna będzie informacja o użytkownikach. Z biegiem czasu narzędzie ma być rozbudowywane o dodatkowe funkcjonalności ułatwiające zarządzanie komunikacją z klientami.
Reklamy lokalne wśród nowości na Facebooku
Jedna z innowacji, która będzie wkrótce wprowadzona do Power Editora, to możliwość kreowania reklamy automatycznie dopasowanej do lokalizacji odbiorcy. Funkcja będzie dostępna dla użytkowników, którzy posiadają skonfigurowaną opcję “Lokalizacje” dla swoich oddziałów firmy. Dzięki nowej funkcjonalności przy tworzeniu kampanii reklamowej nie trzeba będzie budować od podstaw osobnych reklam dla każdej lokalizacji, a jedynie wzór tekstu reklamowego z miejscami, które będą automatycznie uzupełniane nazwą miasta lub konkretnym adresem. Co więcej, przycisk “call to action” będzie kierował bezpośrednio do strony najbliższego oddziału firmy. Prawda, że proste? A jakie wygodne.
Społeczność Facebooka w pobliżu Twojej firmy
Kolejne nowości na Facebooku są kierowane do firm o zasięgu lokalnym. Na razie pojawia się tylko na profilach firmowych w Stanach Zjednoczonych, ale jeśli się sprawdzi, być może trafi również do pozostałych użytkowników portalu. Nowe narzędzie umożliwia dostęp do statystyk przedstawiających liczbę użytkowników Facebooka, którzy pojawili się w pobliżu lokalizacji firmy w ostatnim czasie. Te prezentowane są jedynie w formie wykresu. Oprócz niego Facebook nie podaje dokładnych wartości liczbowych ani danych dotyczących konkretnych osób.
Zatem co ta funkcja umożliwia? Oczywiście wskazanie godzin szczytu oraz dni, w których ruch wokół firmy jest największy. Do statystyk brane są pod uwagę tylko osoby, które udostępniają Facebookowi swoją lokalizację. W związku z tym zastanawiające może być to, czy wyświetlane dane będą mieć jakiekolwiek przełożenie na rzeczywistość i na ile będą pomocne. Ciekawostką jest również informacja o procentowym wskaźniku zasięgu reklamy wśród osób, które znalazły się w pobliżu firmy w ostatnim czasie.
Reklamy na Instagramie
Być może zastanawiasz się, dlaczego piszemy o Instagramie w artykule, którego tematem są nowości na Facebooku. A mianowicie dlatego, że jak się okazuje, Instagram Ads to nowa zakładka w facebookowym Menedżerze reklam. W jednym z poprzednich artykułów pisaliśmy o nadchodzących zmianach na Instagramie. Teraz, znając już więcej szczegółów, możemy przybliżyć ten temat. O reklamach na popularnym fotograficznym serwisie społecznościowym głośno było już od dłuższego czasu. Aż w końcu nastąpiło nieuniknione. Z końcem września 2015 roku na polskim Instagramie pojawiły się reklamy. Tym samym portal stał się oficjalnie nowym narzędziem w rękach marketingowców.
Co ciekawe, aby zamieszczać reklamy na Instagramie, nie jest wymagane posiadanie konta w tym serwisie. Całym procesem tworzenia reklam kieruje się z pozycji profilu firmowego na Facebooku za pomocą dobrze już znanych narzędzi: Menedżera reklam oraz Power Editora. Mimo wszystko warto posiadać konto na Instagramie ze względu na ograniczenia, których dzięki temu unikniemy. Bez powiązania kont obydwu serwisów nie będzie można m. in. odpowiadać na komentarze pod reklamami.
Obecnie dostępne są trzy cele reklam publikowanych na Instagramie - skierowanie użytkownika na naszą witrynę, zachęcenie go do obejrzenia filmu lub zainstalowania konkretnej aplikacji. W fazie testów jest czwarta opcja, czyli zwiększenie liczby konwersji w witrynie. Ta stopniowo wprowadzana będzie dla wszystkich użytkowników. W kwestii wyglądu reklam na pewno warto zaznaczyć, że mogą one być tworzone w układzie kwadratowym bądź prostokątnym, posiadają przycisk CTA (wezwania do działania) oraz ich opis ograniczony jest limitem 300 znaków. Istnieje również możliwość umieszczenia krótkiego, 30-sekundowego filmiku.
Jakim zasadom podlegają reklamy na Instagramie? Dokładnie takim samym, jak te na Facebooku. Należy zatem pamiętać, że grafiki nie mogą zawierać więcej niż 20% tekstu. Czy Instagram okaże się skutecznym narzędziem sprzedażowym na polskim rynku? Zostanie to niewątpliwie zweryfikowane w ciągu nachodzących miesięcy. Warto jednak wiedzieć, że obecnie serwis posiada w Polsce 3,2 mln użytkowników, z czego 59% stanowią kobiety. Najliczniejszą grupą wiekową są natomiast osoby mieszczące się w przedziale 18-24 lat - stanowią 36% wszystkich użytkowników portalu.
Usprawnienie komunikacji z klientami, ciekawe rozwiązania dla lokalnych firm oraz jeszcze większe możliwości reklam - nowe funkcje Facebooka sprawiają, że staje się on coraz ciekawszym i skuteczniejszym narzędziem marketingowym. Pytanie tylko, jak wykorzystać jego potencjał na tyle dobrze, aby dostrzec realną poprawę wyników sprzedażowych. Bez wątpienia należy unikać podstawowych błędów w prowadzeniu profilu firmowego, o których pisaliśmy już wcześniej.
Źródła zdjęć i informacji:- https://en-gb.facebook.com/business/news/Pages-Announcement-UK
- https://www.facebook.com/business/news/local-awareness-updates
- https://pl-pl.facebook.com/business/help/976240832426180