1. Po pierwsze klient - Katarzyna Baranowska
Przedsiębiorcy mogą być niezwykle sfrustrowani ze względu na aktualną sytuację i zwiększać swoje oczekiwania. Wymagają znacznie większego nakładu pracy i lepszej jakości od agencji SEO, a co za tym idzie: agencje podnoszą swoje ceny.
Co zrobić, jeżeli klienci chcą więcej działań, ale nie chcą płacić więcej?
Katarzyna podała nam kilka ciekawych wskazówek:
- Postaraj się wejść w buty klienta, zastanowić się w jakiej jest sytuacji i co jest dla niego problematyczne. Klient również jest przedsiębiorcą, ma swoje obawy.
- Klient nie zawsze rozumie, czym jest SEO i często nie ma czasu zapoznać się z informacjami, które od nas otrzymuje. Nie chce czuć się jak portfel. Nie może być pasywnym przychodem.
- Klient nie lubi żyć w niewiedzy. Daje nam dostęp do swojego "domu", sieje się niepokój, niby rozumie, ale nadal się denerwuje.
- Klient nie chce rozmawiać z botem ani z randomowym specjalistą.
- Klient to nie nasz Pan, szukają partnerów do dowożenia wyników. Podchodzmy do nich zatem po partnersku.
Klienci rezygnują z usług najczęściej przez złą obsługę klienta - z prelekcji wynika, że jest to aż 68% ankietowanych.
Ważna dla klienta jest:
komunikacja, traktowanie w sposób wyjątkowy, że mogą na nas liczyć jak na partnera do pracy.
2. Nie twórz ofert a strategię - Michał Herok
Jakie korzyści może przynieść
zmiana strategii z bezpłatnych ofert na płatne oferty:
- większy współczynnik konwersji,
- ludzie otrzymują bardziej rozbudowane strategie niż wcześniej,
- klienci chętniej rozmawiają po otrzymaniu strategii,
- oszczędność czasu,
Co zyskuje klient?
Płacąc za strategię otrzymuje większą wartość, maksymalne zaangażowanie agencji i oszczędza swój czas.
3. Współpraca z klientem SEO w Wielkiej Brytanii - Iza Wiśniewska
Iza podkreśliła trzy aspekty współpracy z klientem SEO w Wielkiej Brytanii:
- brak ceny za konkretną ilość słów,
- bardziej kompleksowe podejście,
- większa koncentracja na E-A-T.
4. Jak pogodzić ze sobą SEOwca, accounta i specjalistę od Google Ads? - Jarosław Miszczak
Ponieważ większość klientów oczekuje, by agencja była strategicznym partnerem, a nie tylko robiła SEO, prelegent zaproponował zbudowanie strategicznej współpracy przez łączenie ludzi w zespół partnerskie.
W jaki sposób?
- Połączenie osób z różnych działów jak SEO, Analityka, SEM.
- Odejście od standardowej struktury i połączenie konkretnych stanowisk w grupy zadaniowe.
- Każdy zespół może pracować w ramach jednej grupy klientów, która mu przysługuje.
- Zespoły decydują same, bez konsultacji.
- Zespoły pracują 3 dni razem w biurze, dzięki czemu jest większy focus na konkretne zadania i projekty.
5. Jak Google ocenia treści i czy warto się martwić “Helpful Content” update - Paweł Sokołowski
Kilka faktów, które zapamiętałem z prelekcji:
- Google rozumie intencje zapytania, uczy się z każdym pytaniem, które zadajemy.
- Pamięta aktualną sesję użytkownika i w jaki sposób przechodzimy przez konkretne strony i zapytania.
- Roboty Google tworzą persony, dobierają do nich bardziej precyzyjne informacje na podstawie intencji.
- Bierze informacje na podstawie oceny jakości źródła i na tej podstawie wyświetla informacje.
AI powinniśmy używać jako system wspierający, a nie jako zastępstwo człowieka.
Twórzmy informacje, opisujmy fakty i linkujmy zewnętrznie, aby dbać o zaufanie wyszukiwarki. Mogą w tym pomóc wartościowe odnośniki i opieranie się na faktach ze stron popularnych i naukowych (np. Wikipedia). Artykuł optymalizujmy dla intencji i użytkowników, a nie wyszukiwarek.
Podsumowanie
SEO Katowice jak co roku przyniósł nam wiele nowych informacji, ciekawych prelekcji i ciekawych przemyśleń. Tematem przewodnim było oczywiście AI, ale nie zabrakło czasu na komunikację z klientem czy tematy contentowe. Konferencję uznajemy za udaną i na pewno wybierzemy się w kolejnym roku.