.animate-view{opacity: 1 !important;}

Relacja z Festiwalu SEO Katowice 2022

3min.

Komentarze:0

Relacja z Festiwalu SEO Katowice 2022
20 października 2022
10. jubileuszowa edycja Festwialu SEO Katowice za nami. Festiwal SEO to jedno z największych wydarzeń SEO w Polsce. Przedstawiam Wam wnioski z 5 prelekcji!

3min.

Komentarze:0

 1.  Po pierwsze klient - Katarzyna Baranowska

Przedsiębiorcy mogą być niezwykle sfrustrowani ze względu na aktualną sytuację i zwiększać swoje oczekiwania. Wymagają znacznie większego nakładu pracy i lepszej jakości od agencji SEO, a co za tym idzie: agencje podnoszą swoje ceny. Co zrobić, jeżeli klienci chcą więcej działań, ale nie chcą płacić więcej? Katarzyna podała nam kilka ciekawych wskazówek:
  • Postaraj się wejść w buty klienta, zastanowić się w jakiej jest sytuacji i co jest dla niego problematyczne. Klient również jest przedsiębiorcą, ma swoje obawy.
  • Klient nie zawsze rozumie, czym jest SEO i często nie ma czasu zapoznać się z informacjami, które od nas otrzymuje. Nie chce czuć się jak portfel. Nie może być pasywnym przychodem.
  • Klient nie lubi żyć w niewiedzy. Daje nam dostęp do swojego "domu", sieje się niepokój, niby rozumie, ale nadal się denerwuje.
  • Klient nie chce rozmawiać z botem ani z randomowym specjalistą.
  • Klient to nie nasz Pan, szukają partnerów do dowożenia wyników. Podchodzmy do nich zatem po partnersku.
Klienci rezygnują z usług najczęściej przez złą obsługę klienta - z prelekcji wynika, że jest to aż 68% ankietowanych. Ważna dla klienta jest: komunikacja, traktowanie w sposób wyjątkowy, że mogą na nas liczyć jak na partnera do pracy.

2. Nie twórz ofert a strategię -  Michał Herok

Jakie korzyści może przynieść zmiana strategii z bezpłatnych ofert na płatne oferty:
  • większy współczynnik konwersji,
  • ludzie otrzymują bardziej rozbudowane strategie niż wcześniej,
  • klienci chętniej rozmawiają po otrzymaniu strategii,
  • oszczędność czasu,
Co zyskuje klient? Płacąc za strategię otrzymuje większą wartość, maksymalne zaangażowanie agencji i oszczędza swój czas.

3. Współpraca z klientem SEO w Wielkiej Brytanii - Iza Wiśniewska

Iza podkreśliła trzy aspekty współpracy z klientem SEO w Wielkiej Brytanii:
  • brak ceny za konkretną ilość słów,
  • bardziej kompleksowe podejście,
  • większa koncentracja na E-A-T.

4. Jak pogodzić ze sobą SEOwca, accounta i specjalistę od Google Ads? - Jarosław Miszczak

Ponieważ większość klientów oczekuje, by agencja była strategicznym partnerem, a nie tylko robiła SEO, prelegent zaproponował zbudowanie strategicznej współpracy przez łączenie ludzi w zespół partnerskie. W jaki sposób?
  • Połączenie osób z różnych działów jak SEO, Analityka, SEM.
  • Odejście od standardowej struktury i połączenie konkretnych stanowisk w grupy zadaniowe.
  • Każdy zespół może pracować w ramach jednej grupy klientów, która mu przysługuje.
  • Zespoły decydują same, bez konsultacji.
  • Zespoły pracują 3 dni razem w biurze, dzięki czemu jest większy focus na konkretne zadania i projekty.

5. Jak Google ocenia treści i czy warto się martwić “Helpful Content” update - Paweł Sokołowski

Kilka faktów, które zapamiętałem z prelekcji:
  • Google rozumie intencje zapytania, uczy się z każdym pytaniem, które zadajemy.
  • Pamięta aktualną sesję użytkownika i w jaki sposób przechodzimy przez konkretne strony i zapytania.
  • Roboty Google tworzą persony, dobierają do nich bardziej precyzyjne informacje na podstawie intencji.
  • Bierze informacje na podstawie oceny jakości źródła i na tej podstawie wyświetla informacje.
AI powinniśmy używać jako system wspierający, a nie jako zastępstwo człowieka. Twórzmy informacje, opisujmy fakty i linkujmy zewnętrznie, aby dbać o zaufanie wyszukiwarki. Mogą w tym pomóc wartościowe odnośniki i opieranie się na faktach ze stron popularnych i naukowych (np. Wikipedia). Artykuł optymalizujmy dla intencji i użytkowników, a nie wyszukiwarek.

Podsumowanie

SEO Katowice jak co roku przyniósł nam wiele nowych informacji, ciekawych prelekcji i ciekawych przemyśleń. Tematem przewodnim było oczywiście AI, ale nie zabrakło czasu na komunikację z klientem czy tematy contentowe. Konferencję uznajemy za udaną i na pewno wybierzemy się w kolejnym roku.
Autor
Autor
Kuba Mądrzywołek

SEO Specialist

W Delante od 2021, gdzie zajmuje stanowisko Specjalisty SEO. Absolwent Zarządzania na Akademii Górniczo Hutniczej. Od 2017 roku zajmuje się blogowaniem, gdzie udaje, że zna się na planszówkach. Tam też poznał tajniki marketingu, Social Media i właśnie SEO. Pasjonuje się grami każdego rodzaju, dobrym komiksem i siatkówką.

Autor
Autor
Kuba Mądrzywołek

SEO Specialist

W Delante od 2021, gdzie zajmuje stanowisko Specjalisty SEO. Absolwent Zarządzania na Akademii Górniczo Hutniczej. Od 2017 roku zajmuje się blogowaniem, gdzie udaje, że zna się na planszówkach. Tam też poznał tajniki marketingu, Social Media i właśnie SEO. Pasjonuje się grami każdego rodzaju, dobrym komiksem i siatkówką.

Zostaw komentarz

Przeczytaj inne podobne posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM