.animate-view{opacity: 1 !important;}

Relacja z Festiwalu SEO Katowice 2023

0min.

Komentarze:1

Relacja z Festiwalu SEO Katowice 2023d-tags
18 października 2023
Kolejny rok z rzędu pojawiliśmy się liczną ekipą na 11 już edycji Festiwalu SEO w Katowicach! Ten wyjątkowy czas już niestety za nami — jak było? Sprawdź podsumowanie z całego wydarzenia i przekonaj się, że jest to festiwal warty uwagi!

0min.

Komentarze:1

Delante kolejny rok z rzędu na Festiwalu SEO w Katowicach!

W piątek 13 pojawiliśmy się liczną grupą, ponieważ w aż 26 osób na 11 edycji Festiwalu SEO w Katowicach, tym razem jako partner wydarzenia. Zdecydowanie zależało nam na tym, aby tłumnie wesprzeć naszego prelegenta Damiana. Z Krakowa wyruszyliśmy o godzinie 12, a na miejsce przywiózł nas… Delantobus! Pomimo pechowej daty dzień ten nie mógł przebiec lepiej.

Podsumowanie prezentacji z 11 edycji Festiwalu SEO w Katowicach

Podczas 11 edycji Festiwalu SEO w Katowicach mieliśmy okazję posłuchać 10 niezwykle interesujących prezentacji, które zdecydowanie na długo zostaną nam w pamięci. Nie mogło oczywiście zabraknąć tematów związanych ze sztuczną inteligencją, która od prawie roku jest na czasie w branży SEO i nie tylko. Jakich prezentacji mieliśmy okazję posłuchać? 

Panel pierwszy

1. Michał Pustuł – Jak utrzymać wysoką marżę dzięki SEO, kiedy wszystko wokół drożeje?

Michał Pustuł, podczas swojego wystąpienia, omówił strategie związane z utrzymywaniem wysokiej marży dzięki SEO w obliczu wzrostu cen. Głównymi punktami, omówionymi przez niego podczas wystąpienia, były: optymalizacja kampanii PPC, wykorzystanie analizy fraz w Google Search Console, strategie związane z działaniami PR, współpraca z wydawcami, recykling treści, poprawa doświadczenia użytkownika oraz kreatywne umieszczanie linków przy afiliacji w celu poprawy wyników SEO.

2. Rafał Borowiec – Zaawansowane techniki linkowania wewnętrznego w SEO

SEOwcy, którzy znaleźli się na Festiwalu SEO w Katowicach, mieli okazję posłuchać Rafała Borowca, który skupił się przede wszystkim na omówieniu technik wewnętrznego linkowania. Prelegent zwrócił uwagę na wykorzystanie narzędzi takich jak Google Search Console i Ahrefs do analizy linków, a także implementację n-gramów i GPT-4 w celu lepszej optymalizacji linków wewnętrznych.

3. Sebastian Heymann – Jak będziesz starszy to zrozumiesz! Czyli kiedy przekazywana jest reputacja…?

Pierwszy panel zamykał Sebastian Heymann, który pomimo zdjęcia butów przed rozpoczęciem prezentacji, niestety nie zatańczył. Przedstawił on jednak interesującą prezentację na temat procesu indeksowania oraz jego wpływu na efektywność linkowania. Nie zabrakło omówienia przeprowadzonych przez niego testów, a także podkreślenia, jak ważne jest monitorowanie kolejki crawlowania.

Stoisko Delante na SEO Festiwalu

W trakcie dwóch przerw, które były podczas SEO festiwalu, uczestnicy konferencji mieli okazję odwiedzać stoiska partnerów, prowadzić ciekawe rozmowy, a także brać udział w grach i loteriach. Z racji, że byliśmy jednym z partnerów tego wydarzenia, również mogliście odwiedzić nasze stoisko, zachowane w klimacie prezentacji naszego prelegenta!

Nasze stoisko było pełne magicznych akcesoriów, w tym kuli do wróżenia, czy też herbacianych fusów. Nie sposób było przeoczyć samego wróża Wojciecha, który stawiał SEOwego tarota i rozwiewał wątpliwości dotyczące życia, biznesu oraz klientów. Wróćmy jednak do wystąpień i panelu drugiego, który był pełen tematów dotyczących AI!

Panel drugi

4. Mateusz Malinowski– Czy AI to tylko copywriting?

Mateusz Malinowski podczas swojego interesującego wystąpienia szeroko omówił zastosowanie AI w branży SEO. Przedstawił, że można wykorzystać AI do researchu słów kluczowych, czy też do optymalizacji stron przy pomocy wtyczek bazujących na sztucznej inteligencji.

5. Mateusz Markiel – OpenAI, playground i API w służbie SEOwcom

Od Mateusza Markiela mogliśmy się dowiedzieć, jak należy rozmawiać ze sztuczną inteligencją, aby osiągnąć zadowalające odpowiedzi na zapytania. Podczas prezentacji podkreślił znaczenie dostarczania precyzyjnych instrukcji, w dodatku w trybie rozkazującym, by nie tracić tokenów na prośby. Przedstawił również wykorzystanie OpenAI do tworzenia botów i skryptów.

6. Grzegorz Świerk – Hackathon AI: Szybkie i szalone projekty marketingowe dla e-commerce

W swojej prezentacji Grzegorz Świerk omówił korzystanie z narzędzi, takich jak ChatGPT z zaawansowanymi promptami, narzędzia Playground AI, oraz wykorzystanie OpenAI API do douczania modelu. Bazując na doświadczeniu podzielił się również wskazówkami dotyczącymi organizacji hackatonów SEO oraz prowadzenia małych i dużych projektów, przy pomocy sztucznej inteligencji.

7. Paweł Więcko – AI w codziennej pracy specjalisty SEO – hit czy kit?

Paweł Więcko pokazał, że nie należy bać się wykorzystania sztucznej inteligencji w swojej pracy, ponieważ może znacznie usprawnić działania, a także wpłynąć na optymalizację czasu wykonywania zadań. Omówił jak wygląda proces tworzenia aplikacji w ChatGPT, a także, w jaki sposób można korzystać z asystenta AI SEO w pracy.

Panel trzeci

8. Paweł Gontarek – Depresja seowca

Paweł Gontarek wystąpił przed publicznością w Katowicach z trudnym, aczkolwiek niezwykle ważnym tematem. Przedstawił swoje doświadczenia w poszukiwaniu informacji na temat depresji, jako rodzic dziecka, które zmaga się z tą chorobą. Podkreślił odpowiedzialność SEOwców w przypadku branż związanych ze zdrowiem i medycyną oraz pokazał, jak ważne są w tej kwestii wiarygodne i kompletne informacje.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia, wejdź na stronę 116111.pl lub zadzwoń na w pełni bezpieczny i poufny numer 116-111. Pamiętaj, że zawsze jest ktoś, kto Cię wysłucha.

9. Anna Zaborowska – Elementy tekstu budujące zaangażowanie czytelnika. Konwersacyjność i ludzki język w dobie AI

Anna Zaborowska poruszyła ważny temat, jakim jest tworzenie contentu dla ludzi w dobie AI. Podkreśliła, jak istotne jest dopasowanie treści do odbiorców, a także pokazała, jak w tym działaniu może pomóc sztuczna inteligencja. Uczestnicy konferencji mogli dowiedzieć się także konwersacyjności w treściach i w jaki sposób może wpłynąć na zaangażowanie użytkowników.

10. Damian Hliwa – Wróżyć czy liczyć? Jak być wróżką data-driven – o przewidywalności wyników i estymowaniu efektów

Jako ostatni wystąpił przedstawiciel Delante — Damian Hliwa, który pokazał, jak ważne są dane podczas wykonywania estymacji wyników i efektów. Mogliśmy się od niego dowiedzieć przede wszystkim tego, że estymacja nie powinna być traktowana jako cel, a jedynie narzędzie do prognozowania i planowania działań. Może się ona udać jedynie w wypadku, gdy bazujemy na odpowiedniej ilości danych, a także aktualizujemy i monitorujemy te dane na bieżąco.

Podsumowanie

Po dziesięciu ciekawych prelekcjach uczestnicy mieli okazję udać się na afterparty, zorganizowane w klubie City Pub Katowice. Część teamu Delante została, aby wspólnie kontynuować fantastyczny czas, natomiast pozostali wrócili do Krakowa Delantobusem. To było niezwykłe wydarzenie, dlatego z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję!

Autor
Wiktoria Wójciak - SEO Specialist
Autor
Wiktoria Wójciak

SEO Specialist

Dołączyła do zespołu Delante w 2021 roku, gdzie specjalizuje się w lokalnym SEO oraz zarządzaniu wizytówkami Google Moja Firma.

Absolwentka zarządzania informacją na Uniwersytecie Jagiellońskim. W codziennej pracy analizuje i optymalizuje strony usługowe oraz e-commerce. Dobrze czuje się w każdej branży, pod warunkiem że komunikacja z klientem opiera się na wzajemnym zrozumieniu i współpracy. Uważa, że dobre relacje i wspólne cele są kluczem do osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów.

W Delante odpowiada za procesy, jakimi są optymalizacja Google Moja Firma oraz pozycjonowanie wizytówki. Wierzy, że sukces SEO tkwi w zrozumieniu potrzeb klienta i elastycznym podejściu do specyfiki każdej branży.

Prywatnie pasjonuje się musicalami, uczy się języka hiszpańskiego i prowadzi bloga o szczurach.

Autor
Wiktoria Wójciak - SEO Specialist
Autor
Wiktoria Wójciak

SEO Specialist

Dołączyła do zespołu Delante w 2021 roku, gdzie specjalizuje się w lokalnym SEO oraz zarządzaniu wizytówkami Google Moja Firma.

Absolwentka zarządzania informacją na Uniwersytecie Jagiellońskim. W codziennej pracy analizuje i optymalizuje strony usługowe oraz e-commerce. Dobrze czuje się w każdej branży, pod warunkiem że komunikacja z klientem opiera się na wzajemnym zrozumieniu i współpracy. Uważa, że dobre relacje i wspólne cele są kluczem do osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów.

W Delante odpowiada za procesy, jakimi są optymalizacja Google Moja Firma oraz pozycjonowanie wizytówki. Wierzy, że sukces SEO tkwi w zrozumieniu potrzeb klienta i elastycznym podejściu do specyfiki każdej branży.

Prywatnie pasjonuje się musicalami, uczy się języka hiszpańskiego i prowadzi bloga o szczurach.