Jak dobrać słowa kluczowe?
Naszą pracę nad słowami kluczowymi powinniśmy zacząć od pogłębionej analizy danej strony internetowej. Warto poświęcić czas na dokładne zapoznanie się z informacjami zawartymi na stronie, zwrócić uwagę na to, co wyróżnia witrynę. Następnie postaraj się znaleźć zwroty, które charakteryzują stronę, od bardzo ogólnych do rozbudowanych. Stwórz początkową koncepcję, w jakim celu użytkownicy mogą wchodzić na daną stronę internetową.Rodzaje słów kluczowych
W pracy nad doborem słów kluczowych przydatne będzie określenie ich kilku rodzajów:Ogólne słowa kluczowe
Są złożone z jednego, maksymalnie dwóch słów. Używają ich użytkownicy, których poszukiwania w sieci nie są jeszcze skonkretyzowane. Przykładowo poszukując spodni, wpisują w wyszukiwarkę "spodnie" lub "spodnie damskie". W tej strefie konkurencyjność stron jest bardzo wysoka, dlatego lepszym rozwiązaniem będzie nieskupianie się jedynie na tym rozwiązaniu. Im bardziej ogólne słowa kluczowe, tym więcej stron pozycjonujących na nie.Słowa kluczowe long tail lub długi ogon
Składają się z dwóch lub więcej wyrazów. Charakteryzują się większą szczegółowością. Użytkownicy precyzyjniej szukają określonej informacji. Często wpisują tą samą frazę w różnych konfiguracjach. Pozycjonowanie takich słów jest łatwiejsze, ponieważ konkurencja jest mniejsza i odpowiednie dobranie słów daje korzystny efekt.Brandowe frazy kluczowe
Najczęściej są to słowa, których używamy do opisu konkretnej strony, kiedy nie znamy jej pełnego adresu internetowego. Może być to nazwa firmy, część adresu. Ważne, aby nie zapominać o pozycjonowaniu tych słów, ponieważ zdarzają się nazwy powielane lub różniące się jedną literą. Wtedy potencjalny użytkownik nie trafi na naszą stronę internetową.Regionalne słowa kluczowe
Uwzględniają w sobie nazwy miast lub regionów. Warto pozycjonować swoją stronę na te słowa, ponieważ dzięki temu zmniejsza nam się konkurencyjność, jak również użytkownicy są bardziej skonkretyzowani.Frazy kluczowe w formie pytań/opinii klientów
Są to słowa, które wpisuje osoba, która poszukuje opinii na dany temat. Chce sprawdzić, jakie oceniają coś inni, dopytać o szczegóły i rozwiać swoje wątpliwości. Jest to świetne pozycjonowanie dla stron/sklepów, które dodatkowo prowadzą bloga. Wtedy dane zapytanie będzie przekierowywało do naszej działalności. Warto również zauważyć, że dzięki pozycjonowaniu na te słowa kluczowe można dowiedzieć się, czego oczekuje użytkownik i jakie ma wątpliwości. W następnych etapach SEO można wykorzystać te informacje na korzyść naszej strony.Jakie słowa kluczowe wybrać i gdzie je umieścić?
Ważną kwestią jest odpowiednie wyróżnienie słów kluczowych na stronie internetowej. Będzie to skutkować lepszą widocznością w wyszukiwarkach internetowych, a co za tym idzie większą popularnością wejść potencjalnych użytkowników. Roboty wyszukiwarek rejestrują frazy kluczowe od góry do dołu, dlatego należy się skupić na początkowych segmentach strony, zaczynając od:- Nazwa strony internetowej
- Opis strony, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch pierwszych nagłówków H1 i H2
- Słowa kluczowe znajdujące się w metatagach
- Nazwy grafik, plików, które są zamieszczane na stronie oraz ich opisy alternatywne
- Anchor text, czyli przypisywane linki w zawartości strony
Czy wielkość liter oraz odmiana wyrazów ma znaczenie?
Odpowiedź jest jednoznaczna - nie ma to znaczenia. Jeśli chodzi o wielkość liter słowa kluczowe traktowane są tak samo, bez względu czy napisane są z dużej czy małej litery. Przechodząc do odmiany wyrazów odpowiedź jest taka sama, jednak można uatrakcyjnić słowa kluczowe i przez to ich opisy będą się różnić od siebie.Słowa kluczowe a konkurencja
Słowa kluczowe można podzielić na dwa rodzaje ze względu na okres oczekiwania na efekty:- Długoterminowe
- Krótkoterminowe