.animate-view{opacity: 1 !important;}

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #2 Czerwiec 2024

2min.

Komentarze:0

Tygodniowy przegląd nowinek PPC – #2 Czerwiec 2024d-tags
14 czerwca 2024
Sprawdź, co nowego w świecie PPC! Funkcjonalne nowości w Google Ads, Meta Ads i Google Merchant Center oraz integracja Google Ads z Canva!

2min.

Komentarze:0

Nowy podział w targetowaniu Meta Ads

Podczas dodawania grupy odbiorców w Meta Ads pojawiają się dwie zakładki umożliwiające wyświetlanie dostępnych zainteresowań, zachowań i danych demograficznych, uwzględniając najbardziej trafne grupy lub te o największym rozmiarze.

Nowe opcje w targetowaniu Meta Ads

źródło: Panel Meta Ads

Co to dla Ciebie oznacza?

Dzięki aktualizacji szczegółowych opcji targetowania, po wprowadzeniu pierwszych grup odbiorców, wyświetlane zostaną sugestie innych grup, co może znacznie ułatwić dalsze targetowanie.

Tworzenie i zarządzanie kampaniami Google Ads w Merchant Center

Google Merchant Center umożliwia teraz zarządzanie oraz tworzenie nowych kampanii Google Ads bezpośrednio ze swojego panelu, wchodząc w sekcję “Marketing”, a następnie “Kampanie reklamowe”.

Zarządzanie kampaniami w Google Merchant Center

źródło: Panel Google Merchant Center

Co to dla Ciebie oznacza?

Oprócz opcji utworzenia nowej kampanii, możesz zobaczyć wszystkie aktywne kampanie produktowe oraz Performance Max, a także ustalone budżety oraz statystyki w wybranym przedziale czasowym, takie jak kliknięcia reklam, konwersje z reklam, koszt oraz koszt konwersji.

Usunięcie starego interfejsu Google Ads

Google ogłasza, że 30 sierpnia 2024 roku zniknie możliwość korzystania ze starego interfejsu Google Ads, co sprawi, że każdy będzie zobligowany do korzystania z nowej wersji panelu, który dostępny jest już od jakiegoś czasu.

Co to dla Ciebie oznacza?

Jeśli nadal korzystasz ze starszej wersji interfejsu Google Ads, warto rozważyć przełączenie się na nowszą wersję już teraz, w celu przyzwyczajenia się do nieco zmienionego układu. Odświeżony interfejs charakteryzuje się między innymi pięcioma głównymi sekcjami po lewej stronie: Kampanie, Cele, Narzędzia, Rozliczenia i Administrator.

Integracja Google Ads z Canva

Canva oferuje teraz szablony projektów przygotowane specjalnie z myślą o grafikach oraz wideo przeznaczonych do kampanii Performance Max w Google Ads. Ponadto zintegrowanie programu z aplikacją Google Ads umożliwia bezpośrednie eksportowanie projektów do połączonego konta.

Szablony Google Ads w Canva

źródło: Canva

Co to dla Ciebie oznacza?

Współpraca pomiędzy dwoma platformami może znacznie ułatwić i przyspieszyć proces tworzenia i wykorzystywania grafik oraz wideo stworzonych na potrzeby kampanii reklamowych Google Ads. Przygotowane szablony o odpowiednich wymiarach mogą zostać łatwo dostosowane do Twojej wizji i potrzeb.

Więcej o dostępnych opcjach przeczytasz tutaj.

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Autor
Michał Szydlowski
Autor
Michał Szydłowski

Junior SEM Specialist

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022