Emoji – do czego służą?
Wpływ emoji na SEO
SEO emoji - czy warto stosować emoji w SEO?
- Wpłyniesz na atrakcyjniejszy wygląd strony w wynikach wyszukiwania.
- Określisz charakter danego komunikatu.
- Zwiększysz CTR – jeśli ten wskaźnik jest wysoki, to stanowi sygnał dla algorytmu Google, że URL jest atrakcyjny i może to się przełożyć na jego wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie nawet przy utrzymaniu tej samej pozycji, lepszy CTR oznacza większą liczbę odwiedzin Twojej strony. Zerknij poniżej. Na którą z pokazanych stron zwróciłeś uwagę? Czy na tę, która skorzystała z piktogramów? Zapewne tak.
- rozmówcy, którzy używają emoji, są bardziej przyjaźni i przystępni – 81 proc.,
- korzystanie z emoji zwiększa sympatyczność rozmówcy – 80 proc.,
- stosowanie piktogramów wpływa pozytywnie na wiarygodność w pracy – 63 proc.,
- używają emoji, żeby wyrazić emocje, które trudno jest okazać w tekście – 65 proc.
Gdzie stosować emoji?
- Adres URL strony – nie jest to jednak najlepsze miejsce na jego użycie. Lepiej żeby adres był czytelny i przyjazny w odbiorze. Co istotne – wcale nie jest pewne, że wyszukiwarka pokaże emoji. Jeśli tego nie zrobi, to zamiast niego zobaczysz ciąg znaków. Nie będzie to wyglądać dobrze.
- Title – czyli pomiędzy tagami <title> </title> w części <head> strony. I to już jest zdecydowanie dobre miejsce na zastosowanie emoji.
- Meta opis – czyli pomiędzy tagami <description> </description>. To również odpowiednia część strony na zastosowanie emoji, o ile oczywiście nie przesadzisz z ich ilością i nie spowodujesz, że przekaz straci na atrakcyjności.
- Treść artykułu – jest to adekwatne rozwiązanie. Możesz zainteresować odbiorcę treścią, a jej fragmenty mogą się wyświetlić w SERP-ach.
Jak dobrze korzystać z emoji?
- Nie przesadzaj z liczbą ikonek – emoji może przynieść wiele korzyści, ale trzeba ich używać rozsądnie. Zerknij na poniższy screen. Autor zastosował zdecydowanie za dużo piktogramów w URL‑u i tytule. Czy to wygląda dobrze i zachęcająco? Trudno nawet powiedzieć, co znajdziesz pod tym adresem.
- Emoji nie dla każdej marki – o ile w przypadku pizzerii użycie piktogramu jest dobrym pomysłem, to skorzystanie z ikonki doktora przez lekarza może nie zawsze być pozytywnie odebrane. Zanim zastosujesz ikonki, zastanów się nad reakcją swojej grupy docelowej.