Szacowanie efektywności swojej pracy i nieustanne kontrolowanie przeprowadzonych działań to podstawy skutecznego SEO. Mierzalność widoczności w wynikach wyszukiwania Google nie może opierać się jedynie na rezultatach sprzedażowych klienta. By zapewniać sobie nieustanny rozwój i budować precyzyjną kampanię, warto korzystać też z narzędzi do estymacji i analizy ruchu.
Do najważniejszych i najpowszechniej stosowanych narzędzi należy SEMSTORM. Pozwala monitorować i budować skuteczne działania SEM i SEO. Wspiera więc efektywny marketing internetowy. Zapewnia również niezbędne dane do przeprowadzenia systemu działań składających się na optymalizację adresu www pod kątem efektywności wyszukiwań użytkowników w wyszukiwarce internetowej.
Do najchętniej wybieranych funkcji zaliczamy:
monitorowanie fraz kluczowych;
analizowanie i właściwy dobór fraz kluczowych;
porównywanie wyników z rezultatami konkurencji;
badanie widoczności strony internetowej.
Widoczność a słowa kluczowe
Analiza widoczności oferowana przez narzędzie zewnętrzne jest, bezsprzecznie, związana z pozycją fraz kluczowych. Nakładanie filtrów na wyznaczone słowa kluczowe i precyzyjny ich dobór, wyznacza tendencje fraz i wrażliwość na, np. fleksję; występowanie związków wyrazowych i synonimów do nich dopasowanych.
Takie działania pozwalają precyzyjnie określić współczynnik wyszukiwania i sprawdzić, jaką widocznością cieszą się słowa kluczowe dostosowane do wielkości biznesu i pozycji na rynku.
Wyróżniamy trzy stopnie wyszukiwania fraz kluczowych przez użytkowników:
niskie - do 100 razy na miesiąc;
średnie - między 101 a 1000;
wysokie - powyżej 1000.
Określenie konkurencyjności słowa może pomóc w wyznaczeniu optymalnej ścieżki biznesowej. Badanie widoczności takich fraz minimalizuje ryzyko błędów związanych z doborem fraz o zbyt wysokim wolumenie wyszukiwania i nieefektywności kampanii. Wyodrębnienie sortowania ze względu na region wiąże się z kolei ze skutecznością kampanii Google Ads - na przykład podczas wyliczania współczynnika CPC.
Dodatkowe możliwości narzędzia
SEMSTORM to innowacyjne narzędzie wspierające działania z zakresu SEO i Ads. Umożliwia kompleksowe badanie rynku - ruchu, widoczności i analizy słów kluczowych. Opcje rozszerzone umożliwiają sprawdzanie contentu pod kątem wartościowości treści dla pozycjonowania.
Użytkownik SEMSTORM może sprawdzać, czy zaprezentowany opis nie posiada rażących błędów i czy komunikat jest przyjazny użytkownikowi. Szerzej o analizie słów kluczowych w narzędziu SEMSTROM pisaliśmy w innym blogpoście.
Ruch a widoczność
Zgodnie z założeniami narzędzia SEMSTORM, mianem ruchu określamy zainteresowanie adresem www w ujęciu czasowym. Ruch daje możliwość zbadania, jakim potencjałem cieszą się słowa kluczowe i jaka z nich część pojawia się w zestawieniach TOP - 10 i 50.
W odróżnieniu od narzędzi Search Console i Analytics, SEMSTORM traktuje wyniki całościowo, odnosząc je do pozycji rynkowej innych firm z podobnej branży (należy jednak używać go jako pomocy, nie zamiennika wyżej wymienionych).
Dzięki możliwościom SEMSTORMA, mamy szansę zmierzyć działania w oparciu o trendy rynkowe. Narzędzie inteligentnie sortuje wyniki w oparciu o wagę słów kluczowych, tj. odróżnia te wyszukiwane przez użytkowników od nazw własnych, np. brandowych, które nie wykazują dużego znaczenia dla mało rozpoznawalnych marek.
Widoczność w SEMSTORM
Widoczność to natomiast przetworzone dane ruchu. Umożliwia skuteczne określenie prawdopodobnego grona odbiorców naszego zapytania (którzy niekoniecznie użyli typowych słów kluczowych).
Szacowany poziom widoczności to średnia pozycja fraz kluczowych wzbogacona o całkowitą liczbę wyszukiwań.
Oprócz analizy widoczności opatrzonej nazwą SEO - widoczność, warto skupić się również na dodatkowych diagramach zamieszczonych poniżej. Znajdziesz tam informacje związane z pozycją fraz kluczowych. Dane zbierane w sprintach miesięcznych, umożliwiają szybki przegląd efektywności ostatnich działań.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że mianem nowych słów kluczowych określamy takie, które pojawiły się w zestawieniu TOP50 w stosunku do poprzedniego miesiąca. Utracone to z kolei spadek z tego zestawienia w analogicznym okresie.
Współczynnik przedstawiony w formie wizualnej umożliwia szybką ocenę efektywności kampanii i stanowi cenną wskazówkę podczas dalszego doboru fraz.
Skrypt API
Niewątpliwie, zmiany ruchu (a co za tym idzie, widoczności) spowodowane są często czynnikami niezależnymi od nas, a więc zmieniającymi się trendami, wprowadzanymi algorytmami Google. Wprowadzając istotne zmiany na stronie, chcielibyśmy również posiadać szybką i skondensowaną dawkę wiedzy określającą powodzenie naszych działań.
Jedną z usług w ramach pakietu narzędzia SEMSTORM jest możliwość wprowadzenia kodu śledzącego zmiany. Język programowania R, wykorzystywany powszechnie w statystyce i księgowości, zbiera dane witryny w postaci bazy, którą łatwo można połączyć również z innymi narzędziami SEO - Ahrefsem czy Majesticem.
Rozwiązanie sprawdzi się doskonale w przypadku prowadzenia działań na dużą skalę dla stron oferujących podobny asortyment i wypracowania w ten sposób skutecznego sposobu działań.
Filtrowanie wyników
W trakcie analizy widoczności strony, warto posiłkować się możliwościami które rozwija przed nami SEMSTORM. Na każdy z parametrów warto nakładać filtry pozwalające na wyselekcjonowanie najbardziej rokujących słów kluczowych. O właściwym doborze filtrów informowaliśmy w jednym z naszych wpisów.
Analiza widoczności, na której określenie pozwala narzędzie SEMSTORM, przydaje się podczas planowania długofalowych kampanii. Dzięki analizie porównawczej, analityk może zbadać w jaki sposób kształtują się pozycje witryny w odniesieniu do wyników konkurencji poprzez:
sprawdzenie widoczności fraz na pozycjach TOP10,
sprawdzenie widoczności fraz na pozycjach TOP50,
porównanie w wymiarze dziennym, tygodniowym i miesięcznym bądź poprzez wybór niestandardowej daty,
uzyskanie pełnych informacji o ruchu i widoczności słów kluczowych w odniesieniu do konkurencji (po wybraniu pola “pokaż pozostałe”).
Jak wykorzystać analizę widoczności w SEMSTORM przy planowaniu działań SEO?
Jak już zaznaczyłam, SEMSTORM, w odróżnieniu od innych płatnych i darmowych narzędzi, umożliwia całościową analizę porównawczą rynku. Wyniki pozyskiwane podczas analizy widoczności umożliwiają sprawdzenie, w jaki sposób nasze działania radzą sobie w porównaniu do wyników konkurencji. Rozszerzony plan pozwala monitorować poczynania dużych e-commerce’ów. Doskonale sprawdzi się w przypadku tworzenia zaawansowanych kampanii dla użytkowników, którzy pragną rozszerzyć działania na frazy długiego ogona.
W analizę warto włączyć również kompleksowa porównanie działań konkurencji. Dzięki odniesieniu do dokonań branży, można opracować podobny plan.
Korzystanie z SEMSTORMA - wskazówki
Warto zwrócić uwagę na dodatkowe usprawnienia i możliwości. Warto przeanalizować również te elementy - mogą stanowić istotną wartość, jeśli wahania są duże i dosyć podejrzane:
wybierając zakładkę “słowa kluczowe i ruch”, po najechaniu na ikonę Google, narzędzie informuje o istotnych aktualizacjach algorytmu, które mogą przekładać się na zmienny ruch:
jeśli nie wiesz, jak poruszać się po panelu, warto skorzystać z video instruktażowego. Znajdziesz go w górnej części panelu, z prawej strony:
zebrane dane można, w łatwy sposób, wyeksportować do arkuszy kalkulacyjnych:
Podsumowując
SEMSTORM to niezbędnik podczas planowania działań SEM. W odróżnieniu od innych narzędzi, umożliwia przeprowadzenie zaawansowanych badań porównawczych, sprawdzenie widoczności SEO i Ads w odniesieniu do dokonań konkurencji. Intuicyjny i szczegółowy, pozwala na przekrojowe badanie trendów i informuje o zmianach algorytmów które mogą przekładać się na ruch i pozycje słów kluczowych witryny.
Warning: Attempt to read property "url" on array in /home/platne/serwer311749/public_html/delante.co/wp-content/themes/delante/inc/config/json-schemas.php on line 127