Analiza widoczności w SEMSTORM

Analiza widoczności w SEMSTORM

Szacowanie efektywności swojej pracy i nieustanne kontrolowanie przeprowadzonych działań to podstawy skutecznego SEO. Mierzalność widoczności w wynikach wyszukiwania Google nie może opierać się jedynie na rezultatach sprzedażowych klienta. By zapewniać sobie nieustanny rozwój i budować precyzyjną kampanię, warto korzystać też z narzędzi do estymacji i analizy ruchu.

Ostatnio na naszym blogu: Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

W czym pomoże SEMSTORM?

Do najważniejszych i najpowszechniej stosowanych narzędzi należy SEMSTORM. Pozwala monitorować i budować skuteczne działania SEM i SEO. Wspiera więc efektywny marketing internetowy. Zapewnia również niezbędne dane do przeprowadzenia systemu działań składających się na optymalizację adresu www pod kątem efektywności wyszukiwań użytkowników w wyszukiwarce internetowej.

Do najchętniej wybieranych funkcji zaliczamy:

  • monitorowanie fraz kluczowych;
  • analizowanie i właściwy dobór fraz kluczowych;
  • porównywanie wyników z rezultatami konkurencji;
  • badanie widoczności strony internetowej.

Widoczność a słowa kluczowe

Analiza widoczności oferowana przez narzędzie zewnętrzne jest, bezsprzecznie, związana z pozycją fraz kluczowych. Nakładanie filtrów na wyznaczone słowa kluczowe i precyzyjny ich dobór, wyznacza tendencje fraz i wrażliwość na, np. fleksję; występowanie związków wyrazowych i synonimów do nich dopasowanych.

Takie działania pozwalają precyzyjnie określić współczynnik wyszukiwania i sprawdzić, jaką widocznością cieszą się słowa kluczowe dostosowane do wielkości biznesu i pozycji na rynku.

Wyróżniamy trzy stopnie wyszukiwania fraz kluczowych przez użytkowników:

  1. niskie – do 100 razy na miesiąc;
  2. średnie – między 101 a 1000;
  3. wysokie – powyżej 1000.

Określenie konkurencyjności słowa może pomóc w wyznaczeniu optymalnej ścieżki biznesowej. Badanie widoczności takich fraz minimalizuje ryzyko błędów związanych z doborem fraz o zbyt wysokim wolumenie wyszukiwania i nieefektywności kampanii. Wyodrębnienie sortowania ze względu na region wiąże się z kolei ze skutecznością kampanii Google Ads – na przykład podczas wyliczania współczynnika CPC.

Dodatkowe możliwości narzędzia

SEMSTORM to innowacyjne narzędzie wspierające działania z zakresu SEO i Ads.  Umożliwia kompleksowe badanie rynku – ruchu, widoczności i analizy słów kluczowych. Opcje rozszerzone umożliwiają sprawdzanie contentu pod kątem wartościowości treści dla pozycjonowania.

Użytkownik SEMSTORM może sprawdzać, czy zaprezentowany opis nie posiada rażących błędów i czy komunikat jest przyjazny użytkownikowi.  Szerzej o analizie słów kluczowych w narzędziu SEMSTROM pisaliśmy w innym blogpoście.

Ruch a widoczność

Zgodnie z założeniami narzędzia SEMSTORM, mianem ruchu określamy zainteresowanie adresem www w ujęciu czasowym. Ruch daje możliwość zbadania, jakim potencjałem cieszą się słowa kluczowe i jaka z nich część pojawia się w zestawieniach TOP – 10 i 50.

W odróżnieniu od narzędzi Search Console i Analytics, SEMSTORM traktuje wyniki całościowo, odnosząc je do pozycji rynkowej innych firm z podobnej branży (należy jednak używać go jako pomocy, nie zamiennika wyżej wymienionych).

Dzięki możliwościom SEMSTORMA, mamy szansę zmierzyć działania w oparciu o trendy rynkowe. Narzędzie inteligentnie sortuje wyniki w oparciu o wagę słów kluczowych, tj. odróżnia te wyszukiwane przez użytkowników od nazw własnych, np. brandowych, które nie wykazują dużego znaczenia dla mało rozpoznawalnych marek.

Analiza widoczności semstorm slowa kluczowe

Widoczność w SEMSTORM

Widoczność to natomiast przetworzone dane ruchu. Umożliwia skuteczne określenie prawdopodobnego grona odbiorców naszego zapytania (którzy niekoniecznie użyli typowych słów kluczowych).

widoczność w semstorm

Szacowany poziom widoczności to średnia pozycja fraz kluczowych wzbogacona o całkowitą liczbę wyszukiwań.

Analiza w SEMSTORM - SEO widoczność

Oprócz analizy widoczności opatrzonej nazwą SEO – widoczność, warto skupić się również na dodatkowych diagramach zamieszczonych poniżej.  Znajdziesz tam informacje związane z pozycją fraz kluczowych. Dane zbierane w sprintach miesięcznych, umożliwiają szybki przegląd efektywności ostatnich działań.   

Analiza widoczności semstorm pozycja fraz kluczowych

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że mianem nowych słów kluczowych określamy takie, które pojawiły się w zestawieniu TOP50 w stosunku do poprzedniego miesiąca. Utracone to z kolei spadek z tego zestawienia w analogicznym okresie.

Współczynnik przedstawiony w formie wizualnej umożliwia szybką ocenę efektywności kampanii i stanowi cenną wskazówkę podczas dalszego doboru fraz.

Skrypt API

Niewątpliwie, zmiany ruchu (a co za tym idzie, widoczności) spowodowane są często czynnikami niezależnymi od nas, a więc zmieniającymi się trendami, wprowadzanymi algorytmami Google. Wprowadzając istotne zmiany na stronie, chcielibyśmy również posiadać szybką i skondensowaną dawkę wiedzy określającą powodzenie naszych działań.

Jedną z usług w ramach pakietu narzędzia SEMSTORM jest możliwość wprowadzenia kodu śledzącego zmiany. Język programowania R, wykorzystywany powszechnie w statystyce i księgowości, zbiera dane witryny w postaci bazy, którą łatwo można połączyć również z innymi narzędziami SEO – Ahrefsem czy Majesticem.

Rozwiązanie sprawdzi się doskonale w przypadku prowadzenia działań na dużą skalę dla stron oferujących podobny asortyment i wypracowania w ten sposób skutecznego sposobu działań.

Filtrowanie wyników

W trakcie analizy widoczności strony, warto posiłkować się możliwościami które rozwija przed nami SEMSTORM. Na każdy z parametrów warto nakładać filtry pozwalające na wyselekcjonowanie najbardziej rokujących słów kluczowych. O właściwym doborze filtrów informowaliśmy w jednym z naszych wpisów.

Analiza widoczności, na której określenie pozwala narzędzie SEMSTORM, przydaje się podczas planowania długofalowych kampanii. Dzięki analizie porównawczej, analityk może zbadać w jaki sposób kształtują się pozycje witryny w odniesieniu do wyników konkurencji poprzez:

  1. sprawdzenie widoczności fraz na pozycjach TOP10,
    Analiza widoczności semstorm frazy top10
  2. sprawdzenie widoczności fraz na pozycjach TOP50,
    Analiza widoczności semstorm frazy top50
  3. porównanie w wymiarze dziennym, tygodniowym i miesięcznym bądź poprzez wybór niestandardowej daty,
    Analiza widoczności semstorm wybór niestandardowej daty
  4. uzyskanie pełnych informacji o ruchu i widoczności słów kluczowych w odniesieniu do konkurencji (po wybraniu pola “pokaż pozostałe”).
    Analiza widoczności semstorm konkurencja

Jak wykorzystać analizę widoczności w SEMSTORM przy planowaniu działań SEO?

Jak już zaznaczyłam, SEMSTORM, w odróżnieniu od innych płatnych i darmowych narzędzi, umożliwia całościową analizę porównawczą rynku. Wyniki pozyskiwane podczas analizy widoczności umożliwiają sprawdzenie, w jaki sposób nasze działania radzą sobie w porównaniu do wyników konkurencji. Rozszerzony plan pozwala monitorować poczynania dużych e-commerce’ów. Doskonale sprawdzi się w przypadku tworzenia zaawansowanych kampanii dla użytkowników, którzy pragną rozszerzyć działania na frazy długiego ogona.

W analizę warto włączyć również kompleksowa porównanie działań konkurencji. Dzięki odniesieniu do dokonań branży, można opracować podobny plan.

Korzystanie z SEMSTORMA – wskazówki

Warto zwrócić uwagę na dodatkowe usprawnienia i możliwości. Warto przeanalizować również te elementy – mogą stanowić istotną wartość, jeśli wahania są duże i dosyć podejrzane:

  • wybierając zakładkę “słowa kluczowe i ruch”, po najechaniu na ikonę Google, narzędzie informuje o istotnych aktualizacjach algorytmu, które mogą przekładać się na zmienny ruch:
    Analiza widoczności semstorm słowa kluczowe i ruch
  • jeśli nie wiesz, jak poruszać się po panelu, warto skorzystać z video instruktażowego. Znajdziesz go w górnej części panelu, z prawej strony:
    Analiza widoczności semstorm poradnik
  • zebrane dane można, w łatwy sposób, wyeksportować do arkuszy kalkulacyjnych:

Analiza widoczności semstorm arkusz kalkulacyjny

Podsumowując

SEMSTORM to niezbędnik podczas planowania działań SEM. W odróżnieniu od innych narzędzi, umożliwia przeprowadzenie zaawansowanych badań porównawczych, sprawdzenie widoczności SEO i Ads w odniesieniu do dokonań konkurencji.  Intuicyjny i szczegółowy, pozwala na przekrojowe badanie trendów i informuje o zmianach algorytmów które mogą przekładać się na ruch i pozycje słów kluczowych witryny.

(6)
Autor
Junior SEO Specialist - Justyna

Junior SEO Specialist

Niezdrowa pasjonatka piesków, Grahama Nortona i Bliskiego Wchodu pracuje w Delante od – bagatela – 2018 roku. Po buszowaniu w SERP-ach zaczytuje się reportażach i literaturze pięknej. Z zapałem poznaje nowe języki – jej ostatnim lingwistycznym łupem stał się norweski. Kocha ziemniaczki pod każdą postacią i nigdy nie wychodzi z domu bez słuchawek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej