CPC (Cost Per Click)

Co to jest CPC (Cost Per Click)? – Definicja

CPC to finalna kwota jaką zapłacisz za kliknięcie w twój link lub reklamę banerową. Czasem można spotkać się z określeniem rzeczywisty CPC – to inaczej rzeczywisty koszt kliknięcia.

Często różni się od maksymalnego CPC, które jest zdeklarowanym przez ciebie, najwyższym kosztem, jaki chcesz zapłacić za kliknięcie.

Cost Per Click definicja

Jak to działa?

Podczas aukcji reklam w Google Ads zapłacisz najniższą możliwą stawkę za reklamę, która jest wymagana, aby osiągnąć próg rankingu reklamy i aby przebić reklamę konkurencji. Oznacza to, że jeśli maksymalne CPC jest ustawione na poziomie 1 zł, a konkurencyjnej reklamy na 0,40 zł, to w danej aukcji twoje CPC (rzeczywisty koszt kliknięcia) będzie wynosił 0,41 zł. Więcej o progach i rankingach aukcji znajdziesz w poradniku Google Support.

Pamiętaj, że ta zasada dotyczy tylko konkretnego modelu rozliczeń. O innych dostępnych modelach rozliczeń przeczytasz we wpisie poświęconym kosztom reklamy Google Ads na blogu Delante.

Co ma wpływ na CPC (Cost Per Click)?

Ranking reklam ustala się m.in. na podstawie jakości reklamy (np. trafność reklamy, ocena jakości strony docelowej czy przewidywany współczynnik klikalności), maksymalne ustalone CPC, rozszerzenia reklam czy formaty reklamy. Następnie ranking wykorzystuje się, aby określić miejsce, w którym pojawi się reklama, a także typy rozszerzeń wyświetlających się razem z nią. Może się także okazać, że reklama nie pojawi się wcale, gdyż w rankingu nie uzyskała odpowiedniego wyniku, aby osiągnąć ten cel.

Przykład

Do zagospodarowania są maksymalnie cztery pozycje reklam nad wynikami wyszukiwania organicznego w Google. Do aukcji przystępuje pięciu reklamodawców (A, B, C, D, E). Ranking konkurentów prezentuje się następująco: A: 5, B: 8, C: 12, D: 20 i E: 30. Załóżmy, że minimalny, wymagany ranking do wyświetlenia reklamy ponad wynikami wyszukiwania wynosi 10. Zatem tylko trzech reklamodawców spełnia ten warunek (C, D, E). Reklamodawcy zapłacą za swoją reklamę tylko o 0,01 zł więcej, niż konkurent poniżej. Jeśli konkurent E ustalił max CPC na 1 zł, konkurent D na 0,90 zł, a konkurent C na 0,65 zł, to konkurent C zapłaci 0,65 zł, konkurent D: 0,66 zł, a konkurent E: 0,67 zł.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej