Błąd 500

Co to jest błąd 500? – Definicja

Błąd 500 (500 Internal Server Error) to wewnętrzny błąd serwera, który informuje o tym, że napotkał on problemy w trakcie realizacji danego żądania i nie jest w stanie go wykonać. Innymi słowy, serwer na którym znajduje się strona www, z powodu pewnych (w danej chwili nieokreślonych) błędów, nie jest w stanie jej wyświetlić. Przyczyn błędu serwera 500 może być bardzo wiele, jednak do najpopularniejszych należą:

  • błędy w pliku .htaccess,
  • błędy w skryptach umieszczonych na stronie,
  • przeciążenie serwera zbyt dużą ilością zapytań,
  • niepoprawna konfiguracja uprawnień do plików lub folderów.

Błąd 500

W jaki sposób użytkownicy strony mogą poradzić sobie z błędem 500?

Będąc użytkownikiem danej witryny internetowej, nie mamy zbyt wielu możliwości naprawienia błędu 500, gdyż leży on po stronie serwera. Zastanawiasz się, jak naprawić błąd serwera 500? Możemy jedynie próbować co jakiś czas odświeżać stronę, gdyż problem ten może wynikać z chwilowego przeciążenia. Jeśli nie przynosi to żadnych rezultatów, warto wyczyścić cache, czyli pamięć podręczną przeglądarki. W przypadku, gdy oba te rozwiązania nie zadziałają i strona przez dłuższy czas nie jest dostępna, można skontaktować się z właścicielem witryny w celu wyjaśnienia napotkanego problemu.

Czy ta definicja była pomocna?
(10)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej