Wyszukiwarka internetowa

Co to jest wyszukiwarka internetowa? – Definicja

Wyszukiwarka internetowa (ang. Search Engine) to witryna wyposażona w odpowiednie oprogramowanie, dzięki któremu internauci mogą wyszukiwać istotne dla nich informacje. Wyszukiwarka gromadzi i porządkuje wszystkie niezbędne wiadomości, a następnie udostępnia je użytkownikom po wpisaniu konkretnego zapytania w oknie przeznaczonym do wyszukiwania.

co to jest wyszukiwarka internetowa

Jak działa ona w praktyce?

Załóżmy, że poszukujesz repertuaru kina w pobliżu miejsca Twojego zamieszkania. I choć wpisanie danego zapytania w okno wyszukiwarki internetowej nie wydaje się niczym skomplikowanym, to sam schemat pracy wyszukiwarki jest dużo bardziej złożony.

Aby otrzymać gotowe wyniki, muszą nastąpić po sobie kolejne etapy: pobieranie, czyli szukanie nowych stron, indeksowanie – tworzenie bazy słów kluczowych, a wreszcie wyświetlanie wyników wyszukiwania, ukazujących się w kolejności od najbardziej do najmniej trafnych. Dopasowanie ustalane jest na zasadzie pracy algorytmów.

Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce i na świecie

W Polsce od lat na pozycji lidera plasuje się wyszukiwarka Google. Ponad 97% użytkowników zadeklarowało, że z niej z korzysta. Google dominuje nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie. Na skalę globalną pojawia się jednak więcej lokalnych wyszukiwarek, które cieszą się silną pozycją. Na szczególną uwagę z pewnością zasługują:

  • Yandex (z którego korzysta ponad połowa rosyjskich internautów)
  • Baidu
  • Yahoo!
  • Bing
Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej