Wyszukiwarka internetowa

Co to jest wyszukiwarka internetowa? – Definicja

Wyszukiwarka internetowa (ang. Search Engine) to witryna wyposażona w odpowiednie oprogramowanie, dzięki któremu internauci mogą wyszukiwać istotne dla nich informacje. Wyszukiwarka gromadzi i porządkuje wszystkie niezbędne wiadomości, a następnie udostępnia je użytkownikom po wpisaniu konkretnego zapytania w oknie przeznaczonym do wyszukiwania.

co to jest wyszukiwarka internetowa

Jak działa ona w praktyce?

Załóżmy, że poszukujesz repertuaru kina w pobliżu miejsca Twojego zamieszkania. I choć wpisanie danego zapytania w okno wyszukiwarki internetowej nie wydaje się niczym skomplikowanym, to sam schemat pracy wyszukiwarki jest dużo bardziej złożony.

Aby otrzymać gotowe wyniki, muszą nastąpić po sobie kolejne etapy: pobieranie, czyli szukanie nowych stron, indeksowanie – tworzenie bazy słów kluczowych, a wreszcie wyświetlanie wyników wyszukiwania, ukazujących się w kolejności od najbardziej do najmniej trafnych. Dopasowanie ustalane jest na zasadzie pracy algorytmów.

Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce i na świecie

W Polsce od lat na pozycji lidera plasuje się wyszukiwarka Google. Ponad 97% użytkowników zadeklarowało, że z niej z korzysta. Google dominuje nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie. Na skalę globalną pojawia się jednak więcej lokalnych wyszukiwarek, które cieszą się silną pozycją. Na szczególną uwagę z pewnością zasługują:

  • Yandex (z którego korzysta ponad połowa rosyjskich internautów)
  • Baidu
  • Yahoo!
  • Bing
Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej