Wyszukiwarka internetowa

Co to jest wyszukiwarka internetowa? – Definicja

Wyszukiwarka internetowa (ang. Search Engine) to witryna wyposażona w odpowiednie oprogramowanie, dzięki któremu internauci mogą wyszukiwać istotne dla nich informacje. Wyszukiwarka gromadzi i porządkuje wszystkie niezbędne wiadomości, a następnie udostępnia je użytkownikom po wpisaniu konkretnego zapytania w oknie przeznaczonym do wyszukiwania.

co to jest wyszukiwarka internetowa

Jak działa ona w praktyce?

Załóżmy, że poszukujesz repertuaru kina w pobliżu miejsca Twojego zamieszkania. I choć wpisanie danego zapytania w okno wyszukiwarki internetowej nie wydaje się niczym skomplikowanym, to sam schemat pracy wyszukiwarki jest dużo bardziej złożony.

Aby otrzymać gotowe wyniki, muszą nastąpić po sobie kolejne etapy: pobieranie, czyli szukanie nowych stron, indeksowanie – tworzenie bazy słów kluczowych, a wreszcie wyświetlanie wyników wyszukiwania, ukazujących się w kolejności od najbardziej do najmniej trafnych. Dopasowanie ustalane jest na zasadzie pracy algorytmów.

Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce i na świecie

W Polsce od lat na pozycji lidera plasuje się wyszukiwarka Google. Ponad 97% użytkowników zadeklarowało, że z niej z korzysta. Google dominuje nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie. Na skalę globalną pojawia się jednak więcej lokalnych wyszukiwarek, które cieszą się silną pozycją. Na szczególną uwagę z pewnością zasługują:

  • Yandex (z którego korzysta ponad połowa rosyjskich internautów)
  • Baidu
  • Yahoo!
  • Bing
Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej