Wyszukiwarka internetowa

Co to jest wyszukiwarka internetowa? – Definicja

Wyszukiwarka internetowa (ang. Search Engine) to witryna wyposażona w odpowiednie oprogramowanie, dzięki któremu internauci mogą wyszukiwać istotne dla nich informacje. Wyszukiwarka gromadzi i porządkuje wszystkie niezbędne wiadomości, a następnie udostępnia je użytkownikom po wpisaniu konkretnego zapytania w oknie przeznaczonym do wyszukiwania.

co to jest wyszukiwarka internetowa

Jak działa ona w praktyce?

Załóżmy, że poszukujesz repertuaru kina w pobliżu miejsca Twojego zamieszkania. I choć wpisanie danego zapytania w okno wyszukiwarki internetowej nie wydaje się niczym skomplikowanym, to sam schemat pracy wyszukiwarki jest dużo bardziej złożony.

Aby otrzymać gotowe wyniki, muszą nastąpić po sobie kolejne etapy: pobieranie, czyli szukanie nowych stron, indeksowanie – tworzenie bazy słów kluczowych, a wreszcie wyświetlanie wyników wyszukiwania, ukazujących się w kolejności od najbardziej do najmniej trafnych. Dopasowanie ustalane jest na zasadzie pracy algorytmów.

Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce i na świecie

W Polsce od lat na pozycji lidera plasuje się wyszukiwarka Google. Ponad 97% użytkowników zadeklarowało, że z niej z korzysta. Google dominuje nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie. Na skalę globalną pojawia się jednak więcej lokalnych wyszukiwarek, które cieszą się silną pozycją. Na szczególną uwagę z pewnością zasługują:

  • Yandex (z którego korzysta ponad połowa rosyjskich internautów)
  • Baidu
  • Yahoo!
  • Bing
Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej