Wyszukiwarka internetowa

Co to jest wyszukiwarka internetowa? – Definicja

Wyszukiwarka internetowa (ang. Search Engine) to witryna wyposażona w odpowiednie oprogramowanie, dzięki któremu internauci mogą wyszukiwać istotne dla nich informacje. Wyszukiwarka gromadzi i porządkuje wszystkie niezbędne wiadomości, a następnie udostępnia je użytkownikom po wpisaniu konkretnego zapytania w oknie przeznaczonym do wyszukiwania.

co to jest wyszukiwarka internetowa

Jak działa ona w praktyce?

Załóżmy, że poszukujesz repertuaru kina w pobliżu miejsca Twojego zamieszkania. I choć wpisanie danego zapytania w okno wyszukiwarki internetowej nie wydaje się niczym skomplikowanym, to sam schemat pracy wyszukiwarki jest dużo bardziej złożony.

Aby otrzymać gotowe wyniki, muszą nastąpić po sobie kolejne etapy: pobieranie, czyli szukanie nowych stron, indeksowanie – tworzenie bazy słów kluczowych, a wreszcie wyświetlanie wyników wyszukiwania, ukazujących się w kolejności od najbardziej do najmniej trafnych. Dopasowanie ustalane jest na zasadzie pracy algorytmów.

Najpopularniejsze wyszukiwarki w Polsce i na świecie

W Polsce od lat na pozycji lidera plasuje się wyszukiwarka Google. Ponad 97% użytkowników zadeklarowało, że z niej z korzysta. Google dominuje nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie. Na skalę globalną pojawia się jednak więcej lokalnych wyszukiwarek, które cieszą się silną pozycją. Na szczególną uwagę z pewnością zasługują:

  • Yandex (z którego korzysta ponad połowa rosyjskich internautów)
  • Baidu
  • Yahoo!
  • Bing
Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej