CSS

Co to jest CSS?

CSS (ang. Cascading Style Sheets, kaskadowe arkusze stylów) to język arkuszy stylów opisujący styl dokumentu HTML. Opisuje sposób wyświetlania elementów HTML na stronie internetowej. Pomaga zaoszczędzić dużo pracy. Może kontrolować układ wielu stron jednocześnie. Definicje stylów są zwykle zapisywane w zewnętrznych plikach .css. Dzięki temu, za pomocą arkusza stylów, można zmienić wygląd całej witryny, zmieniając tylko jeden plik.

Składnia języka

Co to jest CSS

  • Selektor wskazuje element HTML, który chcemy wystylizować.
  • Blok deklaracji zawiera jedną lub więcej deklaracji, które zawsze są oddzielone średnikami.
  • Każda deklaracja zawiera nazwę właściwości CSS i wartości oddzielone dwukropkiem.
  • Deklaracja zawsze kończy się średnikiem, a bloki deklaracji są otoczone nawiasami klamrowymi.

Zmiana koloru tekstu za pomocą CSS

CSS definicja

W powyższym przykładzie selektorem jest „p”, który wskazuje element, jaki stylizujemy, czyli paragraf (<p>). „Color” jest właściwością, zaś „green” wartością tej właściwości. Tak zapisana reguła sprawi, że wszystkie elementy <p> będą miały tekst w kolorze zielonym.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej