CSS

Co to jest CSS?

CSS (ang. Cascading Style Sheets, kaskadowe arkusze stylów) to język arkuszy stylów opisujący styl dokumentu HTML. Opisuje sposób wyświetlania elementów HTML na stronie internetowej. Pomaga zaoszczędzić dużo pracy. Może kontrolować układ wielu stron jednocześnie. Definicje stylów są zwykle zapisywane w zewnętrznych plikach .css. Dzięki temu, za pomocą arkusza stylów, można zmienić wygląd całej witryny, zmieniając tylko jeden plik.

Składnia języka

Co to jest CSS

  • Selektor wskazuje element HTML, który chcemy wystylizować.
  • Blok deklaracji zawiera jedną lub więcej deklaracji, które zawsze są oddzielone średnikami.
  • Każda deklaracja zawiera nazwę właściwości CSS i wartości oddzielone dwukropkiem.
  • Deklaracja zawsze kończy się średnikiem, a bloki deklaracji są otoczone nawiasami klamrowymi.

Zmiana koloru tekstu za pomocą CSS

CSS definicja

W powyższym przykładzie selektorem jest „p”, który wskazuje element, jaki stylizujemy, czyli paragraf (<p>). „Color” jest właściwością, zaś „green” wartością tej właściwości. Tak zapisana reguła sprawi, że wszystkie elementy <p> będą miały tekst w kolorze zielonym.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej