CSS

Co to jest CSS?

CSS (ang. Cascading Style Sheets, kaskadowe arkusze stylów) to język arkuszy stylów opisujący styl dokumentu HTML. Opisuje sposób wyświetlania elementów HTML na stronie internetowej. Pomaga zaoszczędzić dużo pracy. Może kontrolować układ wielu stron jednocześnie. Definicje stylów są zwykle zapisywane w zewnętrznych plikach .css. Dzięki temu, za pomocą arkusza stylów, można zmienić wygląd całej witryny, zmieniając tylko jeden plik.

Składnia języka

Co to jest CSS

  • Selektor wskazuje element HTML, który chcemy wystylizować.
  • Blok deklaracji zawiera jedną lub więcej deklaracji, które zawsze są oddzielone średnikami.
  • Każda deklaracja zawiera nazwę właściwości CSS i wartości oddzielone dwukropkiem.
  • Deklaracja zawsze kończy się średnikiem, a bloki deklaracji są otoczone nawiasami klamrowymi.

Zmiana koloru tekstu za pomocą CSS

CSS definicja

W powyższym przykładzie selektorem jest „p”, który wskazuje element, jaki stylizujemy, czyli paragraf (<p>). „Color” jest właściwością, zaś „green” wartością tej właściwości. Tak zapisana reguła sprawi, że wszystkie elementy <p> będą miały tekst w kolorze zielonym.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej