CSS

Co to jest CSS?

CSS (ang. Cascading Style Sheets, kaskadowe arkusze stylów) to język arkuszy stylów opisujący styl dokumentu HTML. Opisuje sposób wyświetlania elementów HTML na stronie internetowej. Pomaga zaoszczędzić dużo pracy. Może kontrolować układ wielu stron jednocześnie. Definicje stylów są zwykle zapisywane w zewnętrznych plikach .css. Dzięki temu, za pomocą arkusza stylów, można zmienić wygląd całej witryny, zmieniając tylko jeden plik.

Składnia języka

Co to jest CSS

  • Selektor wskazuje element HTML, który chcemy wystylizować.
  • Blok deklaracji zawiera jedną lub więcej deklaracji, które zawsze są oddzielone średnikami.
  • Każda deklaracja zawiera nazwę właściwości CSS i wartości oddzielone dwukropkiem.
  • Deklaracja zawsze kończy się średnikiem, a bloki deklaracji są otoczone nawiasami klamrowymi.

Zmiana koloru tekstu za pomocą CSS

CSS definicja

W powyższym przykładzie selektorem jest „p”, który wskazuje element, jaki stylizujemy, czyli paragraf (<p>). „Color” jest właściwością, zaś „green” wartością tej właściwości. Tak zapisana reguła sprawi, że wszystkie elementy <p> będą miały tekst w kolorze zielonym.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej