Hidden text

Co to jest hidden text? – Definicja

Hidden text to tekst ukryty za pomocą znaczników formatowania lub innych technik. Znajduje się w kodzie źródłowym strony i może być odczytany przez crawlery, ale nie jest widoczny dla użytkowników. Technika ta (określana również mianem cloakingu) często służyła do upychania słów kluczowych oraz linków, dlatego Google traktuje ją jako praktykę Black Hat SEO.

Hidden text - co to jest?

Sposoby ukrywania tekstu, które naruszają wytyczne Google:

  1. Zmiana koloru fontu na podobny do koloru tła strony (najczęściej, biały).
  2. Dodawanie tekstu za obrazami lub innymi plikami multimedialnymi.
  3. Umieszczenie tekstu poza ekranem użytkownika za pomocą właściwości z-index, właściwości position: absolute; lub marginesu.
  4. Używanie CSS (Cascading Style Sheets) w celu ukrycia widoczności tekstu.
  5. Modyfikacja rozmiaru czcionki tekstu do zera.
  6. Ukrywanie tekstu w języku skryptowym po stronie serwera (takim jak PHP, ASP/.net, JSP, Perl, Node.JS, itp).
  7. Ustawienie poziomu przezroczystości na 100%.
Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej