Hidden text

Co to jest hidden text? – Definicja

Hidden text to tekst ukryty za pomocą znaczników formatowania lub innych technik. Znajduje się w kodzie źródłowym strony i może być odczytany przez crawlery, ale nie jest widoczny dla użytkowników. Technika ta (określana również mianem cloakingu) często służyła do upychania słów kluczowych oraz linków, dlatego Google traktuje ją jako praktykę Black Hat SEO.

Hidden text - co to jest?

Sposoby ukrywania tekstu, które naruszają wytyczne Google:

  1. Zmiana koloru fontu na podobny do koloru tła strony (najczęściej, biały).
  2. Dodawanie tekstu za obrazami lub innymi plikami multimedialnymi.
  3. Umieszczenie tekstu poza ekranem użytkownika za pomocą właściwości z-index, właściwości position: absolute; lub marginesu.
  4. Używanie CSS (Cascading Style Sheets) w celu ukrycia widoczności tekstu.
  5. Modyfikacja rozmiaru czcionki tekstu do zera.
  6. Ukrywanie tekstu w języku skryptowym po stronie serwera (takim jak PHP, ASP/.net, JSP, Perl, Node.JS, itp).
  7. Ustawienie poziomu przezroczystości na 100%.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej