HTML

Co to jest HTML? – Definicja

HTML (Hypertext Markup Language) to hipertekstowy język oparty na znacznikach, który wykorzystuje się do tworzenia struktury strony internetowej oraz jej zawartości.

HTML składa się z rozmaitych znaczników, określanych także mianem tagów. Używa się ich w celu sterowania wyglądem oraz funkcjonalnościami strony. Przykładowe efekty, które osiągać można wykorzystując znaczniki HTML, to np. zmiana koloru tła strony, pogrubienie tekstu, wstawienie obrazka lub odnośnika.

Wyróżnić można znaczniki otwierające (np. <h1>) oraz zamykające (np. </h1>) – pomiędzy nimi najczęściej umieszcza się tekst, który chcemy sformatować. Niektóre znaczniki mogą dodatkowo zawierać atrybuty, które dostarczają więcej informacji na temat danego elementu.

co to jest html

Zastosowanie znaczników HTML w SEO

  • Znacznik <strong></strong> – nadanie większego znaczenia określonemu fragmentowi tekstu
  • Znacznik <em></em> – nadanie większego znaczenia określonemu fragmentowi tekstu
  • Znacznik <b></b> – pogrubienie tekstu
  • Znacznik <i></i> – pochylenie tekstu
  • Znacznik <br> – wstawienie odstępu – ten znacznik nie musi być zamknięty
  • Znacznik <hr> – wstawienie poziomej linii – ten znacznik nie musi być zamknięty

Wiedząc już co to jest HTML, możesz przetestować działanie wybranych znaczników. Potrzebny będzie Ci do tego edytor tekstu oraz przeglądarka internetowa.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej