HTML

Co to jest HTML? – Definicja

HTML (Hypertext Markup Language) to hipertekstowy język oparty na znacznikach, który wykorzystuje się do tworzenia struktury strony internetowej oraz jej zawartości.

HTML składa się z rozmaitych znaczników, określanych także mianem tagów. Używa się ich w celu sterowania wyglądem oraz funkcjonalnościami strony. Przykładowe efekty, które osiągać można wykorzystując znaczniki HTML, to np. zmiana koloru tła strony, pogrubienie tekstu, wstawienie obrazka lub odnośnika.

Wyróżnić można znaczniki otwierające (np. <h1>) oraz zamykające (np. </h1>) – pomiędzy nimi najczęściej umieszcza się tekst, który chcemy sformatować. Niektóre znaczniki mogą dodatkowo zawierać atrybuty, które dostarczają więcej informacji na temat danego elementu.

co to jest html

Zastosowanie znaczników HTML w SEO

  • Znacznik <strong></strong> – nadanie większego znaczenia określonemu fragmentowi tekstu
  • Znacznik <em></em> – nadanie większego znaczenia określonemu fragmentowi tekstu
  • Znacznik <b></b> – pogrubienie tekstu
  • Znacznik <i></i> – pochylenie tekstu
  • Znacznik <br> – wstawienie odstępu – ten znacznik nie musi być zamknięty
  • Znacznik <hr> – wstawienie poziomej linii – ten znacznik nie musi być zamknięty

Wiedząc już co to jest HTML, możesz przetestować działanie wybranych znaczników. Potrzebny będzie Ci do tego edytor tekstu oraz przeglądarka internetowa.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej