HTML

Co to jest HTML? – Definicja

HTML (Hypertext Markup Language) to hipertekstowy język oparty na znacznikach, który wykorzystuje się do tworzenia struktury strony internetowej oraz jej zawartości.

HTML składa się z rozmaitych znaczników, określanych także mianem tagów. Używa się ich w celu sterowania wyglądem oraz funkcjonalnościami strony. Przykładowe efekty, które osiągać można wykorzystując znaczniki HTML, to np. zmiana koloru tła strony, pogrubienie tekstu, wstawienie obrazka lub odnośnika.

Wyróżnić można znaczniki otwierające (np. <h1>) oraz zamykające (np. </h1>) – pomiędzy nimi najczęściej umieszcza się tekst, który chcemy sformatować. Niektóre znaczniki mogą dodatkowo zawierać atrybuty, które dostarczają więcej informacji na temat danego elementu.

co to jest html

Zastosowanie znaczników HTML w SEO

  • Znacznik <strong></strong> – nadanie większego znaczenia określonemu fragmentowi tekstu
  • Znacznik <em></em> – nadanie większego znaczenia określonemu fragmentowi tekstu
  • Znacznik <b></b> – pogrubienie tekstu
  • Znacznik <i></i> – pochylenie tekstu
  • Znacznik <br> – wstawienie odstępu – ten znacznik nie musi być zamknięty
  • Znacznik <hr> – wstawienie poziomej linii – ten znacznik nie musi być zamknięty

Wiedząc już co to jest HTML, możesz przetestować działanie wybranych znaczników. Potrzebny będzie Ci do tego edytor tekstu oraz przeglądarka internetowa.

Czy ta definicja była pomocna?
(5)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej