HTML

Co to jest HTML? – Definicja

HTML (Hypertext Markup Language) to hipertekstowy język oparty na znacznikach, który wykorzystuje się do tworzenia struktury strony internetowej oraz jej zawartości.

HTML składa się z rozmaitych znaczników, określanych także mianem tagów. Używa się ich w celu sterowania wyglądem oraz funkcjonalnościami strony. Przykładowe efekty, które osiągać można wykorzystując znaczniki HTML, to np. zmiana koloru tła strony, pogrubienie tekstu, wstawienie obrazka lub odnośnika.

Wyróżnić można znaczniki otwierające (np. <h1>) oraz zamykające (np. </h1>) – pomiędzy nimi najczęściej umieszcza się tekst, który chcemy sformatować. Niektóre znaczniki mogą dodatkowo zawierać atrybuty, które dostarczają więcej informacji na temat danego elementu.

co to jest html

Zastosowanie znaczników HTML w SEO

  • Znacznik <strong></strong> – nadanie większego znaczenia określonemu fragmentowi tekstu
  • Znacznik <em></em> – nadanie większego znaczenia określonemu fragmentowi tekstu
  • Znacznik <b></b> – pogrubienie tekstu
  • Znacznik <i></i> – pochylenie tekstu
  • Znacznik <br> – wstawienie odstępu – ten znacznik nie musi być zamknięty
  • Znacznik <hr> – wstawienie poziomej linii – ten znacznik nie musi być zamknięty

Wiedząc już co to jest HTML, możesz przetestować działanie wybranych znaczników. Potrzebny będzie Ci do tego edytor tekstu oraz przeglądarka internetowa.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej