Dopasowanie do wyrażenia

Czym jest dopasowanie do wyrażenia?

Chcąc zdefiniować w Google Ads jak zbliżone do interesującej nas frazy ma być wyszukiwane przez użytkownika hasło, możemy posłużyć się dopasowaniem do wyrażenia. Zawieramy wówczas słowo kluczowe w cudzysłowie. Zabieg ten sprawia, że reklama będzie wyświetlać się na frazy identyczne z zadeklarowanym lub w zbliżonej odmianie (w tym z błędami ortograficznymi, w liczbie pojedynczej i mnogiej, akronimy, zwroty pokrewne, skróty czy formy akcentowane). Cudzysłów sprawia też, że wyszukiwane hasło może posiadać dodatkowe wyrazy przed lub po zadeklarowanym wyrażeniu.

Przykład użycia

Powiedzmy, że pracujesz w branży dziecięcej i sprzedajesz łóżeczka dla dzieci. Deklarując w grupie reklam słowo kluczowe „łóżeczka dziecięce” Google Ads wyświetli reklamy użytkownikom wyszukującym „łóżeczka dziecięce”, „łóżeczko dziecięce”, „łóżeczko dla dzieci”, „minimalistyczne łóżeczko dziecięce” itp.

Dopasowanie do wyrażenia w wykluczających słowach kluczowych

Tu dopasowanie to działa inaczej. Zapisywane jest w cudzysłowie, ale wykluczenia te oznaczają, że reklamy nie będą się wyświetlać na te frazy – co istotne – w zadanej przez nas kolejności. Tu również cudzysłów oznacza branie pod uwagę haseł ze słowami przed i po cudzysłowie.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej