Dopasowanie do wyrażenia

Dopasowanie do wyrażenia – definicja

Dopasowanie do wyrażenia służy do zdefiniowania w Google Ads jak zbliżone do interesującej nas frazy ma być wyszukiwane przez użytkownika hasło. Zawieramy wówczas słowo kluczowe w cudzysłowie. Zabieg ten sprawia, że reklama będzie wyświetlać się na frazy identyczne z zadeklarowanym lub w zbliżonej odmianie (w tym z błędami ortograficznymi, w liczbie pojedynczej i mnogiej, akronimy, zwroty pokrewne, skróty czy formy akcentowane). Cudzysłów sprawia też, że wyszukiwane hasło może posiadać dodatkowe wyrazy przed lub po zadeklarowanym wyrażeniu.

Przykład użycia

Powiedzmy, że pracujesz w branży dziecięcej i sprzedajesz łóżeczka dla dzieci. Deklarując w grupie reklam słowo kluczowe „łóżeczka dziecięce”, Google Ads wyświetli reklamy użytkownikom wyszukującym „łóżeczka dziecięce”, „łóżeczko dziecięce”, „łóżeczko dla dzieci”, „minimalistyczne łóżeczko dziecięce” itp.

Dopasowanie do wyrażenia w wykluczających słowach kluczowych

Tu dopasowanie to działa inaczej. Zapisywane jest w cudzysłowie, ale wykluczenia te oznaczają, że reklamy nie będą się wyświetlać na te frazy – co istotne – w zadanej przez nas kolejności. Tu również cudzysłów oznacza branie pod uwagę haseł ze słowami przed i po cudzysłowie.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej