Dopasowanie do wyrażenia

Dopasowanie do wyrażenia – definicja

Dopasowanie do wyrażenia służy do zdefiniowania w Google Ads jak zbliżone do interesującej nas frazy ma być wyszukiwane przez użytkownika hasło. Zawieramy wówczas słowo kluczowe w cudzysłowie. Zabieg ten sprawia, że reklama będzie wyświetlać się na frazy identyczne z zadeklarowanym lub w zbliżonej odmianie (w tym z błędami ortograficznymi, w liczbie pojedynczej i mnogiej, akronimy, zwroty pokrewne, skróty czy formy akcentowane). Cudzysłów sprawia też, że wyszukiwane hasło może posiadać dodatkowe wyrazy przed lub po zadeklarowanym wyrażeniu.

Przykład użycia

Powiedzmy, że pracujesz w branży dziecięcej i sprzedajesz łóżeczka dla dzieci. Deklarując w grupie reklam słowo kluczowe „łóżeczka dziecięce”, Google Ads wyświetli reklamy użytkownikom wyszukującym „łóżeczka dziecięce”, „łóżeczko dziecięce”, „łóżeczko dla dzieci”, „minimalistyczne łóżeczko dziecięce” itp.

Dopasowanie do wyrażenia w wykluczających słowach kluczowych

Tu dopasowanie to działa inaczej. Zapisywane jest w cudzysłowie, ale wykluczenia te oznaczają, że reklamy nie będą się wyświetlać na te frazy – co istotne – w zadanej przez nas kolejności. Tu również cudzysłów oznacza branie pod uwagę haseł ze słowami przed i po cudzysłowie.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Content marketing - co to jest i jak na nim zarabiać?

Content marketing - co to jest i jak na nim zarabiać?

Content marketing, czyli marketing treści, to zbiór działań marketingowych związanych z tworzeniem tekstów, grafik, wideo, audio, a nawet eventów. Jaki jest cel content marketingu? Co takiego mają webinary i podcasty, czego nie mają SEOwe opisy kategorii? Jak content marketing przekłada się na leady, konwersję i sprzedaż? Poniżej wszystko, co musisz o nim wiedzieć.

Czytaj więcej