Doorway Pages

Doorway Pages – Definicja

Doorway Pages to strony internetowe, wypozycjonowane na wybrane słowa kluczowe (najczęściej za pomocą zabronionych technik), które mają za zadanie przekierować użytkownika na stronę docelową. Jest to jedna z technik Black Hat SEO.

Strony przejściowe (Doorway Pages) są także nazywane: Bridge Page, Gateway Page, Jump Page, Portal Page, Zebra Page, Entry Page.

Czym są doorway pages?

Jaki stosunek mają wyszukiwarki do stron przejściowych?

Obecnie panuje duży rygor wyszukiwarek, które szybko wyłapują strony przejściowe. W rekomendacjach wyszukiwarek dla webmasterów zapisany jest zakaz ich stosowania. Takie strony zostają natychmiastowo zbanowane i są wyrzucane z indeksu a co za tym idzie – listy wyników wyszukiwania.

Czym różni się Doorway Page od Landing Page?

Doorway Page to strona stworzona jedynie w celu wypozycjonowania jej na dane słowo kluczowe. Użytkownik, który na nią trafi, musi dokonać dodatkową akcję, aby znaleźć interesujące go informacje (np. kliknąć w link). Landing Page jest zaprojektowania w celu konwersji, użytkownik dokonuje jej bezpośrednio na tej stronie.

Nieetyczna praktyka może spowodować nałożenie filtra lub innej kary Google takiej jak Paragraf 31.

Czy ta definicja była pomocna?
(5)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej