Doorway Pages

Doorway Pages – Definicja

Doorway Pages to strony internetowe, wypozycjonowane na wybrane słowa kluczowe (najczęściej za pomocą zabronionych technik), które mają za zadanie przekierować użytkownika na stronę docelową. Jest to jedna z technik Black Hat SEO.

Strony przejściowe (Doorway Pages) są także nazywane: Bridge Page, Gateway Page, Jump Page, Portal Page, Zebra Page, Entry Page.

Czym są doorway pages?

Jaki stosunek mają wyszukiwarki do stron przejściowych?

Obecnie panuje duży rygor wyszukiwarek, które szybko wyłapują strony przejściowe. W rekomendacjach wyszukiwarek dla webmasterów zapisany jest zakaz ich stosowania. Takie strony zostają natychmiastowo zbanowane i są wyrzucane z indeksu a co za tym idzie – listy wyników wyszukiwania.

Czym różni się Doorway Page od Landing Page?

Doorway Page to strona stworzona jedynie w celu wypozycjonowania jej na dane słowo kluczowe. Użytkownik, który na nią trafi, musi dokonać dodatkową akcję, aby znaleźć interesujące go informacje (np. kliknąć w link). Landing Page jest zaprojektowania w celu konwersji, użytkownik dokonuje jej bezpośrednio na tej stronie.

Nieetyczna praktyka może spowodować nałożenie filtra lub innej kary Google takiej jak Paragraf 31.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej