Dopasowanie przybliżone

Co to dopasowanie przybliżone?

Dopasowanie przybliżone to domyślne dopasowanie słów kluczowych (zwykłych i wykluczających) stosowane w systemie Google Ads. Pozwala na odpowiednie wyświetlanie reklam na zapytania użytkowników wpisywane w wyszukiwarkę.

Jak działa w słowach kluczowych?

Reklamy pojawiają się na hasła identyczne z zadeklarowanymi i podobnymi do nich. Mogą być to także synonimy, zapisy frazy z błędami czy hasła pokrewne i ich odmiany.

Zaletą takiego rozwiązania jest duży zasięg reklam, wadą natomiast często nietrafność względem wyszukiwanego hasła. Wynika to z faktu, że przed i po zadeklarowanej frazie użytkownik może wpisać cokolwiek. Przykładowo, deklarując jako słowo kluczowe frazę: „kapelusze damskie”, Twoja reklama może się wyświetlić nawet na „odzież damska”.

Jak dopasowanie przybliżone działa w wykluczających słowach kluczowych?

Tutaj wygląda to inaczej. Deklarując frazę, na którą nie chcesz się wyświetlać, Twoje reklamy nie będą się pojawiać na wyszukiwania tego zwrotu, nawet jeśli słowa w nim wystąpią w innej kolejności. Przykładowo deklarując jako wykluczające słowo kluczowe „akcesoria do kaligrafii” w dopasowaniu przybliżonym, reklamy nie wyświetlą się na „akcesoria do kaligrafii”, “profesjonalne akcesoria do kaligrafii” czy “kaligrafia akcesoria”. Mogą się jednak wyświetlić na “amatorskie akcesoria do pisania”, “akcesoria do letteringu”, “pióra do kaligrafii”.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej