Dopasowanie przybliżone

Czym jest dopasowanie przybliżone?

Dopasowanie przybliżone to domyślne dopasowanie słów kluczowych (zwykłych i wykluczających) stosowane w systemie Google Ads. Pozwala na odpowiednie wyświetlanie reklam na zapytania użytkowników wpisywane w wyszukiwarkę.

Jak działa w słowach kluczowych?

Reklamy pojawiają się na hasła identyczne z zadeklarowanymi i podobnymi do nich. Mogą być to także synonimy, zapisy frazy z błędami czy hasła pokrewne i ich odmiany.

Zaletą takiego rozwiązania jest duży zasięg reklam, wadą natomiast często nietrafność względem wyszukiwanego hasła. Wynika to z faktu, że przed i po zadeklarowanej frazie użytkownik może wpisać cokolwiek. Przykładowo, deklarując jako słowo kluczowe frazę: „kapelusze damskie”, Twoja reklama może się wyświetlić nawet na „odzież damska”.

Jak działa w wykluczających słowach kluczowych?

Tutaj wygląda to inaczej. Deklarując frazę, na którą nie chcesz się wyświetlać, Twoje reklamy nie będą się pojawiać na wyszukiwania tego zwrotu, nawet jeśli słowa w nim wystąpią w innej kolejności. Przykładowo deklarując jako wykluczające słowo kluczowe „akcesoria do kaligrafii” w dopasowaniu przybliżonym, reklamy nie wyświetlą się na „akcesoria do kaligrafii”, “profesjonalne akcesoria do kaligrafii” czy “kaligrafia akcesoria”. Mogą się jednak wyświetlić na “amatorskie akcesoria do pisania”, “akcesoria do letteringu”, “pióra do kaligrafii”.

  0 / 5 ( 0 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.