Dopasowanie przybliżone

Co to dopasowanie przybliżone?

Dopasowanie przybliżone to domyślne dopasowanie słów kluczowych (zwykłych i wykluczających) stosowane w systemie Google Ads. Pozwala na odpowiednie wyświetlanie reklam na zapytania użytkowników wpisywane w wyszukiwarkę.

Jak działa w słowach kluczowych?

Reklamy pojawiają się na hasła identyczne z zadeklarowanymi i podobnymi do nich. Mogą być to także synonimy, zapisy frazy z błędami czy hasła pokrewne i ich odmiany.

Zaletą takiego rozwiązania jest duży zasięg reklam, wadą natomiast często nietrafność względem wyszukiwanego hasła. Wynika to z faktu, że przed i po zadeklarowanej frazie użytkownik może wpisać cokolwiek. Przykładowo, deklarując jako słowo kluczowe frazę: „kapelusze damskie”, Twoja reklama może się wyświetlić nawet na „odzież damska”.

Jak dopasowanie przybliżone działa w wykluczających słowach kluczowych?

Tutaj wygląda to inaczej. Deklarując frazę, na którą nie chcesz się wyświetlać, Twoje reklamy nie będą się pojawiać na wyszukiwania tego zwrotu, nawet jeśli słowa w nim wystąpią w innej kolejności. Przykładowo deklarując jako wykluczające słowo kluczowe „akcesoria do kaligrafii” w dopasowaniu przybliżonym, reklamy nie wyświetlą się na „akcesoria do kaligrafii”, “profesjonalne akcesoria do kaligrafii” czy “kaligrafia akcesoria”. Mogą się jednak wyświetlić na “amatorskie akcesoria do pisania”, “akcesoria do letteringu”, “pióra do kaligrafii”.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej