Dopasowanie przybliżone

Czym jest dopasowanie przybliżone?

Dopasowanie przybliżone to domyślne dopasowanie słów kluczowych (zwykłych i wykluczających) stosowane w systemie Google Ads. Pozwala na odpowiednie wyświetlanie reklam na zapytania użytkowników wpisywane w wyszukiwarkę.

Jak działa w słowach kluczowych?

Reklamy pojawiają się na hasła identyczne z zadeklarowanymi i podobnymi do nich. Mogą być to także synonimy, zapisy frazy z błędami czy hasła pokrewne i ich odmiany.

Zaletą takiego rozwiązania jest duży zasięg reklam, wadą natomiast często nietrafność względem wyszukiwanego hasła. Wynika to z faktu, że przed i po zadeklarowanej frazie użytkownik może wpisać cokolwiek. Przykładowo, deklarując jako słowo kluczowe frazę: „kapelusze damskie”, Twoja reklama może się wyświetlić nawet na „odzież damska”.

Jak działa w wykluczających słowach kluczowych?

Tutaj wygląda to inaczej. Deklarując frazę, na którą nie chcesz się wyświetlać, Twoje reklamy nie będą się pojawiać na wyszukiwania tego zwrotu, nawet jeśli słowa w nim wystąpią w innej kolejności. Przykładowo deklarując jako wykluczające słowo kluczowe „akcesoria do kaligrafii” w dopasowaniu przybliżonym, reklamy nie wyświetlą się na „akcesoria do kaligrafii”, “profesjonalne akcesoria do kaligrafii” czy “kaligrafia akcesoria”. Mogą się jednak wyświetlić na “amatorskie akcesoria do pisania”, “akcesoria do letteringu”, “pióra do kaligrafii”.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej