Fresh Site Bonus (FSB)

Co to jest Fresh Site Bonus (FSB)? – Definicja

Fresh Site Bonus (FSB) to pewnego rodzaju wsparcie, przyznawane tymczasowo nowo zindeksowanym witrynom. Czas trwania jest szacowany na kilka dni do kilku tygodni. Google chwilowo wyróżnia nowo powstałe strony i plasuje je na wyższych pozycjach. Po wygaśnięciu bonusu FSB dana witryna wraca na wypracowaną wcześniej lokatę w wynikach wyszukiwania.
Fresh site bonus definicja

Przykład działania

FSB jest działaniem okresowym, a przede wszystkim zamierzonym. Warto wspomnieć, że w czasie jego trwania należy prowadzić działania pozycjonujące, aby utrzymać pożądane efekty tuż po jego wygaśnięciu. Strona objęta bonusem utrzymuje się wysoko w rankingu Google przez krótki czas. Zwykle reaguje na poszczególne frazy kluczowe.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej