.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google Ad Manager

Co to jest Google Ad Manager? – definicja

Google Ad Manager to platforma udostępniająca narzędzia do kontrolowania wszystkich zasobów reklamowych w jednym miejscu, pozwalająca na zarabianie na wszystkich typach reklam – w witrynach, aplikacjach mobilnych, filmach i grach. Pozwala też odkryć i wykorzystać nowe sposoby i miejsca, w których użytkownicy wchodzą w interakcję z treściami oraz wykorzystać je do zwiększenia przychodów.

Google Ad Manager jest przeznaczony dla dużych wydawców, w których działalności bardzo ważna jest sprzedaż bezpośrednia. Pozwala na kontrolę i obsługę działań na wielu giełdach reklam i w sieciach reklamowych, w tym AdSense, Ad Exchange, a także sieciach i giełdach niezależnych od Google.

Ad Manager a AdSense

Ad Manager bywa czasem mylony z AdSense, to jednak inna usługa. AdSense to sieć reklamowa, która umożliwia automatyzację wyświetlania reklam na naszej stronie. Ad Manager to zintegrowana platforma pozwalająca zwiększać przychody z reklam internetowych, dzięki możliwości sterowania zasobami reklamowymi i innymi funkcjami na wielu etapach procesu sprzedaży. Zapewnia większy dostęp do reklamodawców, więcej miejsc w których można wyświetlać reklamy, a także więcej danych, które pozwalają podejmować lepsze decyzje.

Codziennie w internecie wyświetlają się miliardy reklam. Aby były one jak najlepiej dopasowane do odbiorcy, powstały specjalne systemy, które kontrolują ten proces. Jednym z nich jest właśniec Google Ad Manager.

Ad Manager w praktyce – jak działa?

Wydawca definiuje swoje zasoby lub jednostki reklamowe na stronach i w aplikacjach, które udostępnia reklamodawcom. Każda jednostka reklamowa otrzymuje od Ad Manager tag – fragment kodu HTML lub JavaScript. Tagi te określają, jakie reklamy Ad Manager ma umieszczać na danej stronie lub w aplikacji.

Kiedy użytkownik wchodzi na taką stronę internetową, przekazuję ona do Ad Managera żądanie reklamy z określonymi przez tag parametrami, które pomagają wybrać najbardziej dopasowany przekaz marketingowy.

Ad Manager przegląda dostępną ofertę, porównując parametry w tagu reklamy z informacjami uzyskanymi z przeglądarki i adresu IP. Gdy znajdzie i wyświetli reklamę, która najlepiej spełnia kryteria wskazane w tagu reklamy, wtedy nalicza wyświetlenie. Jeśli użytkownik kliknie daną reklamę, to również zostanie zarejestrowane. Tak to wygląda w uproszczeniu.

Google Ad Manager umożliwia wpływanie na ten proces, aby osiągnąć jak największe korzyści z wyświetlanych reklam. Jednak aby było to skuteczne działanie, trzeba posiadać zaawansowaną wiedzę z kilku obszarów marketingu internetowego.

Czym jest Google Ad Manager 360?

Google Ad Manager 360 jest jeszcze bardziej zaawansowanym narzędziem do zarządzania zasobami reklamowymi. Jest to rozbudowana i płatna wersja Google Ad Managera. Korzystać z niej mogą najwięksi wydawcy, którzy osiągają określony próg wyświetleń reklam, który jest różny dla różnych lokalizacji geograficzny. Dla Polski jest to 200 milionów wyświetleń jednostek reklamowych innych niż wideo miesięcznie. Jeżeli wydawca chce osiągać wyższe wartości wyświetleń reklamy w swoich zasobach, musi przejść na płatną wersję, czyli Google Ad Manager 360.

Google Ad Manager 360 ma kilka dodatkowych funkcji, m.in. bardziej szczegółowa segmentacja odbiorców, zaawansowany panel raportowania, większą integracja ze Studiem Danych Google, a także dodatkowe formaty reklam banerowych, wideo i multimedialnych. Otrzymuje także bezpośrednie wsparcie od zespołu Google.

Jednak najważniejszymi cechami, z punktu widzenia wydawcy są, Open Bidding (Otwarta Licytacja) oraz Programmatic Guaranteed Deals (Gwarantowana Oferta). Ta pierwsza zwiększa konkurencję i popyt na zasoby reklamowe danego wydawcy, ta druga zapewnia wydawcom dostęp do reklamodawców, zainteresowanym nabyciem dużych zasobów reklamowych, którzy są gotowi zapłacić za nie wyższą cenę.

Ad Manager 360 nie ma stałej ceny, ta jest negocjowana. Różni się w zależności od liczby miesięcznych wyświetleń wydawcy, dodatkowych funkcji dostępnych na platformie, a także ustalonego poziomu pomocy Google.

Przeczytaj powiązane posty

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM