.animate-view{opacity: 1 !important;}

Google Tag Manager

Co to jest Google Tag Manager? – Definicja

Google Tag Manager to darmowe narzędzie, które pozwala na zarządzanie i wdrażanie tagów marketingowych (takich jak piksele śledzące, analiza witryny i śledzenie handlu elektronicznego) w witrynie lub aplikacji mobilnej bez konieczności edytowania kodu. Po zainstalowaniu kodu Menedżera tagów Google w witrynie możesz użyć interfejsu internetowego do dodawania i aktualizowania tagów.

Google Tag Manager Definicja

Google Tag Manager to narzędzie powiązane z wieloma usługami Google dla biznesu. Najczęściej wykorzystywany jest do dodania na stronę śledzenia Google Analytics, e-commerce czy konfiguracji remarketingu. Z jego pomocą możemy dodać także piksel Facebooka.

Google Tag Manager – jak działa?

GTM pozwala zarządzać i wdrażać tagi (wycinki kodu używane do śledzenia i analityki) w jednym miejscu. Za jego pomocą możesz dodawać, edytować i usuwać tagi ze swojej strony internetowej lub aplikacji mobilnej bez konieczności edytowania kodu. Zapewnia również wbudowane szablony dla popularnych tagów, więc nie musisz tworzyć własnych.

Struktura menu w Google Tag Manager

Menu Google Tag Manager składa się z kontenerów, które są podzielone na trzy sekcje:

1 Sekcja: „Tagi” pozwala na tworzenie i zarządzanie tagami.

2 Sekcja: „Reguły” pozwala na tworzenie i zarządzanie regułami.

3 Sekcja: „Zmienne” pozwala na tworzenie i zarządzanie zmiennymi.

Czym są kontenery?

Kontenery GTM służą do przechowywania danych, które mogą być wykorzystane do śledzenia i zarządzania kampaniami marketingowymi. Mogą być używane do śledzenia odwiedzających stronę, leadów i klientów.

Kontenery GTM mogą być również wykorzystywane do segmentacji odbiorców i śledzenia konwersji. Kontenery mogą być także używane do wdrażania reklam na stronach internetowych. Dzięki nim możemy też połączyć stronę z Google Tag Managerem.

Każdy kontener jest przypisany do określonego obszaru strony lub aplikacji. Kontenery są tworzone i zarządzane w Google Tag Manager.

Jakie możliwości daje GTM?

Google Tag Manager jest naprawdę łatwy w użyciu. Umożliwia dodawanie dodatkowych kodów na stronę, bez potrzeby ingerowania w jej kod źródłowy. Nie ma potrzeby angażowania programisty czy webmastera, gdy jest konieczność dodania nowych fragmentów kodu na stronę. Pozwala on także na aktualizację tagowania strony i wartości konfiguracyjnych dotyczących urządzeń mobilnych.

Dlaczego warto korzystać z Google Tag Managera?

Istnieje wiele powodów, aby korzystać z Google Tag Manager. Jednym z powodów jest to, że pozwala on na zarządzanie wszystkimi tagami w jednym miejscu. To może zaoszczędzić Ci czas i pieniądze, ponieważ nie będziesz musiał aktualizować każdego tagu indywidualnie.

Dodatkowo, Google Tag Manager może pomóc Ci śledzić i analizować ruch na stronie, co może być przydatne dla celów marketingowych i optymalizacyjnych. Wreszcie, korzystanie z Menedżera tagów Google może poprawić szybkość i wydajność witryny, ponieważ tagi są ładowane asynchronicznie.

Jak uruchomić Google Tag Managera?

Aby uruchomić Google Tag Manager, musisz utworzyć konto i kontener w interfejsie Google Tag Manager. Gdy już to zrobisz, możesz dodać tagi, wyzwalacze i zmienne do swojego kontenera. Aby to zrobić, musisz utworzyć tag, a następnie wybrać typ tagu, który chcesz utworzyć. Na przykład, jeśli chcesz śledzić odsłony, wybierz typ tagu „Universal Analytics”.

Następnie możesz skonfigurować tag, dodając swój Tracking ID i wybierając odpowiedni wyzwalacz. Na koniec opublikuj swoje zmiany, aby były one dostępne na żywo w Twojej witrynie.

Powiązane definicje

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM