Google Tag Assistant

Co to jest Google Tag Assistant? – Definicja

Google Tag Assistant obserwuje i może wyłapać tagi na stronach, które odwiedza użytkownik. Mogą to być tagi typu: Ads, DoubleClick, Google Tag Manager. Dodatkową opcją jest możliwość rejestracja ścieżki, przez którą poruszają się użytkownicy. Tag Assistant również wychwytuje błędy w widokach i usługach Google Analytics. Nie śledzi ruchów w internecie. Jest rozszerzeniem Google Chrome dostępnym dla każdego i jest zupełnie darmowy.

Czemu służy rozszerzenie Tag Assistant?

Może zmieniać kolor w zależności czy tagi stronie są wprowadzone poprawnie czy błędne. Kolor zielony oznacza że nie wykryto żadnych błędów w implementacji tagu. Kolor niebieski oznacza, że wykryto małe problemy, dostępne wtedy są również sugestie jak poprawić drobny problem związany z implementacją. Kolor żółty informuje nas, że tag zaimplementowany może być źródłem błędnych rezultatów. Na samym końcu kolor czerwony mówi, że tag został wprowadzony nieprawidłowo w efekcie w raportach mogą mieć błędne dane lub mogą być wyświetlone nieprawidłowo.

Jak zainstalować aplikację?

Należy wejść na URL Chrome Web Store a następnie wpisując wybrać Google Tag Assistant. Przejść do odpowiedniej pozycji i kliknąć „Dodaj do Chrome”. Instalacja aplikacji jest automatyczna a po niej narzędzie pokazuję się w prawym górnym rogu okna przeglądarki i jest gotowe do rejestrowania tagów, zdarzeń oraz interakcji na stronie. Gdy będziemy chcieli zakończyć nagrywanie, należy kliknąć w przycisk „Stop Recording”.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej