Google Tag Assistant

Co to jest Google Tag Assistant? – Definicja

Google Tag Assistant obserwuje i może wyłapać tagi na stronach, które odwiedza użytkownik. Mogą to być tagi typu: Ads, DoubleClick, Google Tag Manager. Dodatkową opcją jest możliwość rejestracja ścieżki, przez którą poruszają się użytkownicy. Tag Assistant również wychwytuje błędy w widokach i usługach Google Analytics. Nie śledzi ruchów w internecie. Jest rozszerzeniem Google Chrome dostępnym dla każdego i jest zupełnie darmowy.

Czemu służy rozszerzenie Tag Assistant?

Może zmieniać kolor w zależności czy tagi stronie są wprowadzone poprawnie czy błędne. Kolor zielony oznacza że nie wykryto żadnych błędów w implementacji tagu. Kolor niebieski oznacza, że wykryto małe problemy, dostępne wtedy są również sugestie jak poprawić drobny problem związany z implementacją. Kolor żółty informuje nas, że tag zaimplementowany może być źródłem błędnych rezultatów. Na samym końcu kolor czerwony mówi, że tag został wprowadzony nieprawidłowo w efekcie w raportach mogą mieć błędne dane lub mogą być wyświetlone nieprawidłowo.

Jak zainstalować aplikację?

Należy wejść na URL Chrome Web Store a następnie wpisując wybrać Google Tag Assistant. Przejść do odpowiedniej pozycji i kliknąć „Dodaj do Chrome”. Instalacja aplikacji jest automatyczna a po niej narzędzie pokazuję się w prawym górnym rogu okna przeglądarki i jest gotowe do rejestrowania tagów, zdarzeń oraz interakcji na stronie. Gdy będziemy chcieli zakończyć nagrywanie, należy kliknąć w przycisk „Stop Recording”.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej