Google Tag Assistant

Co to jest Google Tag Assistant? – Definicja

Google Tag Assistant obserwuje i może wyłapać tagi na stronach, które odwiedza użytkownik. Mogą to być tagi typu: Ads, DoubleClick, Google Tag Manager. Dodatkową opcją jest możliwość rejestracja ścieżki, przez którą poruszają się użytkownicy. Tag Assistant również wychwytuje błędy w widokach i usługach Google Analytics. Nie śledzi ruchów w internecie. Jest rozszerzeniem Google Chrome dostępnym dla każdego i jest zupełnie darmowy.

Czemu służy rozszerzenie Tag Assistant?

Może zmieniać kolor w zależności czy tagi stronie są wprowadzone poprawnie czy błędne. Kolor zielony oznacza że nie wykryto żadnych błędów w implementacji tagu. Kolor niebieski oznacza, że wykryto małe problemy, dostępne wtedy są również sugestie jak poprawić drobny problem związany z implementacją. Kolor żółty informuje nas, że tag zaimplementowany może być źródłem błędnych rezultatów. Na samym końcu kolor czerwony mówi, że tag został wprowadzony nieprawidłowo w efekcie w raportach mogą mieć błędne dane lub mogą być wyświetlone nieprawidłowo.

Jak zainstalować aplikację?

Należy wejść na URL Chrome Web Store a następnie wpisując wybrać Google Tag Assistant. Przejść do odpowiedniej pozycji i kliknąć „Dodaj do Chrome”. Instalacja aplikacji jest automatyczna a po niej narzędzie pokazuję się w prawym górnym rogu okna przeglądarki i jest gotowe do rejestrowania tagów, zdarzeń oraz interakcji na stronie. Gdy będziemy chcieli zakończyć nagrywanie, należy kliknąć w przycisk „Stop Recording”.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej