Google Tag Assistant

Co to jest Google Tag Assistant? – Definicja

Google Tag Assistant obserwuje i może wyłapać tagi na stronach, które odwiedza użytkownik. Mogą to być tagi typu: Ads, DoubleClick, Google Tag Manager. Dodatkową opcją jest możliwość rejestracja ścieżki, przez którą poruszają się użytkownicy. Tag Assistant również wychwytuje błędy w widokach i usługach Google Analytics. Nie śledzi ruchów w internecie. Jest rozszerzeniem Google Chrome dostępnym dla każdego i jest zupełnie darmowy.

Czemu służy rozszerzenie Tag Assistant?

Może zmieniać kolor w zależności czy tagi stronie są wprowadzone poprawnie czy błędne. Kolor zielony oznacza że nie wykryto żadnych błędów w implementacji tagu. Kolor niebieski oznacza, że wykryto małe problemy, dostępne wtedy są również sugestie jak poprawić drobny problem związany z implementacją. Kolor żółty informuje nas, że tag zaimplementowany może być źródłem błędnych rezultatów. Na samym końcu kolor czerwony mówi, że tag został wprowadzony nieprawidłowo w efekcie w raportach mogą mieć błędne dane lub mogą być wyświetlone nieprawidłowo.

Jak zainstalować aplikację?

Należy wejść na URL Chrome Web Store a następnie wpisując wybrać Google Tag Assistant. Przejść do odpowiedniej pozycji i kliknąć „Dodaj do Chrome”. Instalacja aplikacji jest automatyczna a po niej narzędzie pokazuję się w prawym górnym rogu okna przeglądarki i jest gotowe do rejestrowania tagów, zdarzeń oraz interakcji na stronie. Gdy będziemy chcieli zakończyć nagrywanie, należy kliknąć w przycisk „Stop Recording”.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej