Co to jest Hilltop? – Definicja
Hilltop to jeden z algorytmów wyszukiwarki, który został stworzony przez Krishna Bharat oraz George A. Mihăilă i przyjęty przez Google w lutym 2003 roku. Największy wpływ na SEO miał w 2004 roku.
Celem tego algorytmu była ocena stron pod kątem jakości i eksperckiej wiedzy na podstawie treści oraz ilości i jakości linków, jakie do niej prowadzą.
W jaki sposób działa ten algorytm?
Działanie algorytmu Hilltop opiera się na specjalnej bazie stron eksperckich, a także na analizie linków występujących pomiędzy tymi stronami a innymi witrynami. Stronami eksperckimi są wszystkie witryny powiązane z danym tematem, czy zagadnieniem wyszukiwanym przez użytkownika. W większości przypadków są nimi witryny, które zawierają dużą liczbę linków do serwisów o określonej tematyce, które nie są ze sobą powiązane.
Zadaniem tego algorytmu jest umożliwienie użytkownikowi znalezienia jak najbardziej trafnych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania.
Po wprowadzeniu algorytmu Hilltop zauważono, że linki pochodzące z domen .edu oraz linki pochodzące z dużych katalogów i z dużym autorytetem przenoszą więcej mocy stronie. Algorytm Hilltop wpłynął na kierunek rozwoju PageRank i na ocenę autorytetu stron obecnie.