Hilltop

Co to jest Hilltop? – Definicja

Hilltop to jeden z algorytmów wyszukiwarki, który został stworzony przez Krishna Bharat oraz George A. Mihăilă i przyjęty przez Google w lutym 2003 roku. Największy wpływ na SEO miał w 2004 roku.

Celem tego algorytmu była ocena stron pod kątem jakości i eksperckiej wiedzy na podstawie treści oraz ilości i jakości linków, jakie do niej prowadzą.

Algorytm Hilltop definicja

W jaki sposób działa ten algorytm?

Działanie algorytmu Hilltop opiera się na specjalnej bazie stron eksperckich, a także na analizie linków występujących pomiędzy tymi stronami a innymi witrynami. Stronami eksperckimi są wszystkie witryny powiązane z danym tematem, czy zagadnieniem wyszukiwanym przez użytkownika. W większości przypadków są nimi witryny, które zawierają dużą liczbę linków do serwisów o określonej tematyce, które nie są ze sobą powiązane.

Zadaniem tego algorytmu jest umożliwienie użytkownikowi znalezienia jak najbardziej trafnych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania.

Po wprowadzeniu algorytmu Hilltop zauważono, że linki pochodzące z domen .edu oraz linki pochodzące z dużych katalogów i z dużym autorytetem przenoszą więcej mocy stronie. Algorytm Hilltop wpłynął na kierunek rozwoju PageRank i na ocenę autorytetu stron obecnie.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej