Hilltop

Co to jest Hilltop? – Definicja

Hilltop to jeden z algorytmów wyszukiwarki, który został stworzony przez Krishna Bharat oraz George A. Mihăilă i przyjęty przez Google w lutym 2003 roku. Największy wpływ na SEO miał w 2004 roku.

Celem tego algorytmu była ocena stron pod kątem jakości i eksperckiej wiedzy na podstawie treści oraz ilości i jakości linków, jakie do niej prowadzą.

Algorytm Hilltop definicja

W jaki sposób działa ten algorytm?

Działanie algorytmu Hilltop opiera się na specjalnej bazie stron eksperckich, a także na analizie linków występujących pomiędzy tymi stronami a innymi witrynami. Stronami eksperckimi są wszystkie witryny powiązane z danym tematem, czy zagadnieniem wyszukiwanym przez użytkownika. W większości przypadków są nimi witryny, które zawierają dużą liczbę linków do serwisów o określonej tematyce, które nie są ze sobą powiązane.

Zadaniem tego algorytmu jest umożliwienie użytkownikowi znalezienia jak najbardziej trafnych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania.

Po wprowadzeniu algorytmu Hilltop zauważono, że linki pochodzące z domen .edu oraz linki pochodzące z dużych katalogów i z dużym autorytetem przenoszą więcej mocy stronie. Algorytm Hilltop wpłynął na kierunek rozwoju PageRank i na ocenę autorytetu stron obecnie.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej