Koliber (Algorytm Koliber)

Co to jest algorytm Koliber? – Definicja

Koliber to algorytm Google, który został stworzony, aby lepiej zrozumieć intencję i zamierzenia użytkownika. Od 2013 roku w wyszukiwarce zastosowano mechanizmy, które pomagają zinterpretować cały kontekst zapytań internauty. Zmieniło się też rozumienie synonimów. Cel jest jeden – podanie użytkownikowi jak najbardziej trafnej odpowiedzi na zapytanie.

Obecnie Google nie koncentruje się już na pojedynczych słowach wpisywanych w wyszukiwarkę, lecz na całych wyrażeniach. Algorytm ten, podobnie jak algorytm pandadąży do tego, aby treści na stronach internetowych były wartościowe, a przede wszystkim bogate i unikalne.

Przykład zastosowania:

Algorytm Google Koliber sprawił, że pojawiły się wyniki ,,zero-click”. Są to bezpośrednie odpowiedzi na zapytanie użytkownika, np. dla danej lokalizacji po wpisaniu słowa ,,repertuar kin”. W ten sposób informacje, których szuka użytkownik są podawane bez konieczności wychodzenia z wyników wyszukiwania. Aktualizacja Kolibra w pełni usprawniła proces wpisywania zapytań w Google.

Wynik Zero

  5,00 / 5 ( 1 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.