Koliber (Algorytm Koliber)

Co to jest algorytm Koliber? – Definicja

Koliber to algorytm Google, który został stworzony, aby lepiej zrozumieć intencję i zamierzenia użytkownika. Od 2013 roku w wyszukiwarce zastosowano mechanizmy, które pomagają zinterpretować cały kontekst zapytań internauty. Zmieniło się też rozumienie synonimów. Cel jest jeden – podanie użytkownikowi jak najbardziej trafnej odpowiedzi na zapytanie.

Obecnie Google nie koncentruje się już na pojedynczych słowach wpisywanych w wyszukiwarkę, lecz na całych wyrażeniach. Algorytm ten, podobnie jak algorytm pandadąży do tego, aby treści na stronach internetowych były wartościowe, a przede wszystkim bogate i unikalne.

Przykład zastosowania:

Algorytm Google Koliber sprawił, że pojawiły się wyniki ,,zero-click”. Są to bezpośrednie odpowiedzi na zapytanie użytkownika, np. dla danej lokalizacji po wpisaniu słowa ,,repertuar kin”. W ten sposób informacje, których szuka użytkownik są podawane bez konieczności wychodzenia z wyników wyszukiwania. Aktualizacja Kolibra w pełni usprawniła proces wpisywania zapytań w Google.

Wynik Zero

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej