Koliber (Algorytm Koliber)

Co to jest algorytm Koliber? – Definicja

Koliber to algorytm Google, który został stworzony, aby lepiej zrozumieć intencję i zamierzenia użytkownika. Od 2013 roku w wyszukiwarce zastosowano mechanizmy, które pomagają zinterpretować cały kontekst zapytań internauty. Zmieniło się też rozumienie synonimów. Cel jest jeden – podanie użytkownikowi jak najbardziej trafnej odpowiedzi na zapytanie.

Obecnie Google nie koncentruje się już na pojedynczych słowach wpisywanych w wyszukiwarkę, lecz na całych wyrażeniach. Algorytm ten, podobnie jak algorytm pandadąży do tego, aby treści na stronach internetowych były wartościowe, a przede wszystkim bogate i unikalne.

Przykład zastosowania:

Algorytm Google Koliber sprawił, że pojawiły się wyniki ,,zero-click”. Są to bezpośrednie odpowiedzi na zapytanie użytkownika, np. dla danej lokalizacji po wpisaniu słowa ,,repertuar kin”. W ten sposób informacje, których szuka użytkownik są podawane bez konieczności wychodzenia z wyników wyszukiwania. Aktualizacja Kolibra w pełni usprawniła proces wpisywania zapytań w Google.

Wynik Zero

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Podstawy SEO dla web developera.  Co warto wiedzieć?

Podstawy SEO dla web developera. Co warto wiedzieć?

Optymalizacja strony WWW jest niezbędnym elementem w SEO. Witryna powinna spełniać wymagania algorytmu Google, gdyż ma to istotny wpływ na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podstawy SEO dla programisty są kluczową wiedzą, która pomoże web developerowi odpowiedzialnemu za realizację serwisu ułatwić proces budowania widoczności strony w SERP-ach, a także osiągnięcie porozumienia pomiędzy programistą a SEOwcem.

Czytaj więcej
Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Rynek e-commerce to dzisiaj nie tylko ciągle rosnąca liczba sklepów internetowych kierujących swoją ofertę do klienta indywidualnego. To również szereg platform, które wspierają procesy sprzedaży B2B i pomagają realizować zamówienia od klientów hurtowych. Czym powinna się charakteryzować dobrze zaprojektowana platforma B2B? O tym poniżej.

Czytaj więcej