Koliber (Algorytm Koliber)

Co to jest algorytm Koliber? – Definicja

Koliber to algorytm Google, który został stworzony, aby lepiej zrozumieć intencję i zamierzenia użytkownika. Od 2013 roku w wyszukiwarce zastosowano mechanizmy, które pomagają zinterpretować cały kontekst zapytań internauty. Zmieniło się też rozumienie synonimów. Cel jest jeden – podanie użytkownikowi jak najbardziej trafnej odpowiedzi na zapytanie.

Obecnie Google nie koncentruje się już na pojedynczych słowach wpisywanych w wyszukiwarkę, lecz na całych wyrażeniach. Algorytm ten, podobnie jak algorytm pandadąży do tego, aby treści na stronach internetowych były wartościowe, a przede wszystkim bogate i unikalne.

Przykład zastosowania:

Algorytm Google Koliber sprawił, że pojawiły się wyniki ,,zero-click”. Są to bezpośrednie odpowiedzi na zapytanie użytkownika, np. dla danej lokalizacji po wpisaniu słowa ,,repertuar kin”. W ten sposób informacje, których szuka użytkownik są podawane bez konieczności wychodzenia z wyników wyszukiwania. Aktualizacja Kolibra w pełni usprawniła proces wpisywania zapytań w Google.

Wynik Zero

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej