Panda (Algorytm Panda)

Co to jest algorytm Panda? – Definicja

Panda to wprowadzony w 2011 roku algorytm, którego głównym zadaniem jest zwiększenie widoczności stron internetowych wysokiej jakości, przy jednoczesnym obniżaniu rankingu stron zawierających krótkie, zduplikowane, przybierające formę spamu treści. Algorytm Google Panda ocenia treści publikowane na stronach internetowych, wybierając te najbardziej rzetelne, dopasowane pod zapytania użytkowników.

Algorytm panda definicja

Jak to działa w praktyce?

Wyobraź sobie, że prowadzisz bloga, na którym publikujesz recenzje książek. Każdy z przygotowanych przez Ciebie tekstów to zlepka opisów, które znalazłeś na innych witrynach, a dodawane przez Ciebie wpisy są raczej krótkie i przesycone słowami kluczowymi. Dla porównania, odwiedzany przez Ciebie konkurencyjny serwis publikuje posty zawierające unikalne, niepowielane, wyczerpujące dany temat treści. Algorytm Google Panda zdecydowanie lepiej oceni stronę zawierającą oryginalne treści, zapewniając jej lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Jak stworzyć sklep internetowy przy pomocy kreatora stron www?

Rynek zakupów online nieprzerwanie rośnie. Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” stworzonego przez Gemius Polska wynika, że już 73% użytkowników internetu robi zakupy za pośrednictwem sieci. To aż o 11 punktów procentowych więcej niż rok temu! Założenie sklepu internetowego jest więc zdecydowanie dobrym pomysłem na biznes. Jakiego narzędzia użyć do stworzenia sklepu online? W tym wpisie postaramy się pokazać, jak wykorzystać do tego kreator stron www.

Czytaj więcej
Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej