Panda (Algorytm Panda)

Co to jest algorytm Panda? – Definicja

Panda to wprowadzony w 2011 roku algorytm, którego głównym zadaniem jest zwiększenie widoczności stron internetowych wysokiej jakości, przy jednoczesnym obniżaniu rankingu stron zawierających krótkie, zduplikowane, przybierające formę spamu treści. Algorytm Google Panda ocenia treści publikowane na stronach internetowych, wybierając te najbardziej rzetelne, dopasowane pod zapytania użytkowników.

Algorytm panda definicja

Jak to działa w praktyce?

Wyobraź sobie, że prowadzisz bloga, na którym publikujesz recenzje książek. Każdy z przygotowanych przez Ciebie tekstów to zlepka opisów, które znalazłeś na innych witrynach, a dodawane przez Ciebie wpisy są raczej krótkie i przesycone słowami kluczowymi. Dla porównania, odwiedzany przez Ciebie konkurencyjny serwis publikuje posty zawierające unikalne, niepowielane, wyczerpujące dany temat treści. Algorytm Google Panda zdecydowanie lepiej oceni stronę zawierającą oryginalne treści, zapewniając jej lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej