Schema.org

Co to jest Schema.org? – Definicja

Schema.org to projekt, który ma na celu ulepszenie interpretacji treści znajdujących się na stronie internetowej przez roboty wyszukiwarek. Zawiera zestaw znaczników, które służą do oznaczania schematycznie występujących na stronie danych uporządkowanych (strukturalnych). Tłumaczą one robotom wyszukiwania na „ich” język zawartość strony internetowej.

Schema.org co to? - definicja

Pełna lista oznaczeń jest nieustannie rozbudowywana. Znajdziemy na niej znaczniki wskazujące na m.in.:

  • książki,
  • przepisy,
  • filmy,
  • organizacje,
  • osoby,
  • miejsca,
  • lokalne biznesy,
  • produkty,
  • wydarzenia,
  • recenzje.

Jak ją zaimplementować?

Znaczniki schema.org poprawiają wygląd naszej strony w wynikach wyszukiwania poprzez Rich Snippet oraz Knowledge Graph. Obecnie funkcjonują trzy sposoby implementacji znaczników danych uporządkowanych:

  1. microdata (umieszczany w kodzie HTML),
  2. RDF (rozszerzenie HTML5),
  3. JSON-LD (oznaczenie JavaScript – metoda rekomendowana przez Google).

Więcej informacji znajdziesz na stronie projektu.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej