Schema.org

Co to jest Schema.org? – Definicja

Schema.org to projekt, który ma na celu ulepszenie interpretacji treści znajdujących się na stronie internetowej przez roboty wyszukiwarek. Zawiera zestaw znaczników, które służą do oznaczania schematycznie występujących na stronie danych uporządkowanych (strukturalnych). Tłumaczą one robotom wyszukiwania na „ich” język zawartość strony internetowej.

Schema.org co to? - definicja

Pełna lista oznaczeń jest nieustannie rozbudowywana. Znajdziemy na niej znaczniki wskazujące na m.in.:

  • książki,
  • przepisy,
  • filmy,
  • organizacje,
  • osoby,
  • miejsca,
  • lokalne biznesy,
  • produkty,
  • wydarzenia,
  • recenzje.

Jak ją zaimplementować?

Znaczniki schema.org poprawiają wygląd naszej strony w wynikach wyszukiwania poprzez Rich Snippet oraz Knowledge Graph. Obecnie funkcjonują trzy sposoby implementacji znaczników danych uporządkowanych:

  1. microdata (umieszczany w kodzie HTML),
  2. RDF (rozszerzenie HTML5),
  3. JSON-LD (oznaczenie JavaScript – metoda rekomendowana przez Google).

Więcej informacji znajdziesz na stronie projektu.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej