Schema.org

Co to jest Schema.org? – Definicja

Schema.org to projekt, który ma na celu ulepszenie interpretacji treści znajdujących się na stronie internetowej przez roboty wyszukiwarek. Zawiera zestaw znaczników, które służą do oznaczania schematycznie występujących na stronie danych uporządkowanych (strukturalnych). Tłumaczą one robotom wyszukiwania na „ich” język zawartość strony internetowej.

Schema.org co to? - definicja

Pełna lista oznaczeń jest nieustannie rozbudowywana. Znajdziemy na niej znaczniki wskazujące na m.in.:

  • książki,
  • przepisy,
  • filmy,
  • organizacje,
  • osoby,
  • miejsca,
  • lokalne biznesy,
  • produkty,
  • wydarzenia,
  • recenzje.

Jak ją zaimplementować?

Znaczniki schema.org poprawiają wygląd naszej strony w wynikach wyszukiwania poprzez Rich Snippet oraz Knowledge Graph. Obecnie funkcjonują trzy sposoby implementacji znaczników danych uporządkowanych:

  1. microdata (umieszczany w kodzie HTML),
  2. RDF (rozszerzenie HTML5),
  3. JSON-LD (oznaczenie JavaScript – metoda rekomendowana przez Google).

Więcej informacji znajdziesz na stronie projektu.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

5 powodów, dlaczego SEO wymaga czasu

Jeśli to czytasz, zapewne myślisz o tym, że potrzebujesz działań SEO dla Twojego biznesu. Czujesz już, że lepsza pozycja w Google to więcej Klientów i większe zyski. Tylko… dlaczego to musi aż tyle trwać? Zewsząd słyszysz, że to praca na miesiące, a nawet lata, a Ty chcesz efektów tu i teraz. Czy to możliwe, aby inwestycja w SEO w ciągu miesiąca przyniosła Ci wymierne korzyści na lata?

Czytaj więcej
SEO dla branży edukacyjnej. Jak ją pozycjonować?

SEO dla branży edukacyjnej. Jak ją pozycjonować?

W post-pandemicznej rzeczywistości większość biznesów z branży edukacyjnej przeniosła się ze świata offline do online. Konkurencja w internecie rośnie z dnia na dzień. Codziennie pojawiają się tam nowe szkolenia, platformy edukacyjne, trenerzy i coachowie. Publiczne i prywatne uczelnie przeszły na tryb zdalny nauki i pozyskują nowych studentów online. Te nowe rynkowe realia wymuszają na branży edukacyjnej inwestycję w SEO.

Czytaj więcej