Schema.org

Co to jest Schema.org? – Definicja

Schema.org to projekt, który ma na celu ulepszenie interpretacji treści znajdujących się na stronie internetowej przez roboty wyszukiwarek. Zawiera zestaw znaczników, które służą do oznaczania schematycznie występujących na stronie danych uporządkowanych (strukturalnych). Tłumaczą one robotom wyszukiwania na „ich” język zawartość strony internetowej.

Schema.org co to? - definicja

Pełna lista oznaczeń jest nieustannie rozbudowywana. Znajdziemy na niej znaczniki wskazujące na m.in.:

  • książki,
  • przepisy,
  • filmy,
  • organizacje,
  • osoby,
  • miejsca,
  • lokalne biznesy,
  • produkty,
  • wydarzenia,
  • recenzje.

Jak ją zaimplementować?

Znaczniki schema.org poprawiają wygląd naszej strony w wynikach wyszukiwania poprzez Rich Snippet oraz Knowledge Graph. Obecnie funkcjonują trzy sposoby implementacji znaczników danych uporządkowanych:

  1. microdata (umieszczany w kodzie HTML),
  2. RDF (rozszerzenie HTML5),
  3. JSON-LD (oznaczenie JavaScript – metoda rekomendowana przez Google).

Więcej informacji znajdziesz na stronie projektu.

Czy ta definicja była pomocna?
(4)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej