Strona wejścia

Co to jest strona wejścia? – Definicja

Strona wejścia to pierwsza strona, na którą wchodzi użytkownik, trafiając na konkretną witrynę czy serwis internetowy. Może, lecz nie musi, być stroną główną danej witryny. Określenie najważniejszych stron wejścia (np. przy pomocy Google Analytics) pozwoli zapewnić im najlepsze pozycjonowanie. Jednocześnie pozwala poznać zainteresowania użytkowników.

Strona wejścia - czym jest?

Przykład

Wyobraźmy sobie, że prowadzisz bloga o zdrowym odżywianiu. Artykuł „13 past z użyciem awokado” jest najpopularniejszą stroną wejścia w Twojej witrynie. Co to oznacza? Że ten artykuł jest najczęściej klikanym spośród tych, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google i sprowadził do Ciebie najwięcej użytkowników. Mówi także o tym, że warto pisać więcej o awokado, by zwiększyć ruch organiczny, i dobrze wypozycjonować związane z tym tematem podstrony i artykuły.

Jak sprawdzić stronę wejścia?

W żargonie SEM określa się ją jako tzw. wejście. Dogłębna analiza treści, wyglądu i kanałów z których użytkownik wchodzi po raz pierwszy na stronę, pozwala wyznaczyć trendy użytkowników i dostosować wygląd wyników, strukturę strony i innych czynników które wpływają na zainteresowanie witryną. Listę stron wejścia znajdziesz w narzędziu Google Analytics, w formie listy adresów www z wyznaczoną liczbą odwiedzeń i innymi danymi dla specjalistów SEM.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej