Strona wejścia

Co to jest strona wejścia? – Definicja

Strona wejścia to pierwsza strona, na którą wchodzi użytkownik, trafiając na konkretną witrynę czy serwis internetowy. Może, lecz nie musi, być stroną główną danej witryny. Określenie najważniejszych stron wejścia (np. przy pomocy Google Analytics) pozwoli zapewnić im najlepsze pozycjonowanie. Jednocześnie pozwala poznać zainteresowania użytkowników.

Strona wejścia - czym jest?

Przykład

Wyobraźmy sobie, że prowadzisz bloga o zdrowym odżywianiu. Artykuł „13 past z użyciem awokado” jest najpopularniejszą stroną wejścia w Twojej witrynie. Co to oznacza? Że ten artykuł jest najczęściej klikanym spośród tych, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google i sprowadził do Ciebie najwięcej użytkowników. Mówi także o tym, że warto pisać więcej o awokado, by zwiększyć ruch organiczny, i dobrze wypozycjonować związane z tym tematem podstrony i artykuły.

Jak sprawdzić stronę wejścia?

W żargonie SEM określa się ją jako tzw. wejście. Dogłębna analiza treści, wyglądu i kanałów z których użytkownik wchodzi po raz pierwszy na stronę, pozwala wyznaczyć trendy użytkowników i dostosować wygląd wyników, strukturę strony i innych czynników które wpływają na zainteresowanie witryną. Listę stron wejścia znajdziesz w narzędziu Google Analytics, w formie listy adresów www z wyznaczoną liczbą odwiedzeń i innymi danymi dla specjalistów SEM.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej