Strona wejścia

Co to jest strona wejścia? – Definicja

Strona wejścia to pierwsza strona, na którą wchodzi użytkownik, trafiając na konkretną witrynę czy serwis internetowy. Może, lecz nie musi, być stroną główną danej witryny. Określenie najważniejszych stron wejścia (np. przy pomocy Google Analytics) pozwoli zapewnić im najlepsze pozycjonowanie. Jednocześnie pozwala poznać zainteresowania użytkowników.

Strona wejścia - czym jest?

Przykład

Wyobraźmy sobie, że prowadzisz bloga o zdrowym odżywianiu. Artykuł „13 past z użyciem awokado” jest najpopularniejszą stroną wejścia w Twojej witrynie. Co to oznacza? Że ten artykuł jest najczęściej klikanym spośród tych, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google i sprowadził do Ciebie najwięcej użytkowników. Mówi także o tym, że warto pisać więcej o awokado, by zwiększyć ruch organiczny, i dobrze wypozycjonować związane z tym tematem podstrony i artykuły.

Jak sprawdzić stronę wejścia?

W żargonie SEM określa się ją jako tzw. wejście. Dogłębna analiza treści, wyglądu i kanałów z których użytkownik wchodzi po raz pierwszy na stronę, pozwala wyznaczyć trendy użytkowników i dostosować wygląd wyników, strukturę strony i innych czynników które wpływają na zainteresowanie witryną. Listę stron wejścia znajdziesz w narzędziu Google Analytics, w formie listy adresów www z wyznaczoną liczbą odwiedzeń i innymi danymi dla specjalistów SEM.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Podstawy SEO dla web developera.  Co warto wiedzieć?

Podstawy SEO dla web developera. Co warto wiedzieć?

Optymalizacja strony WWW jest niezbędnym elementem w SEO. Witryna powinna spełniać wymagania algorytmu Google, gdyż ma to istotny wpływ na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podstawy SEO dla programisty są kluczową wiedzą, która pomoże web developerowi odpowiedzialnemu za realizację serwisu ułatwić proces budowania widoczności strony w SERP-ach, a także osiągnięcie porozumienia pomiędzy programistą a SEOwcem.

Czytaj więcej
Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Rynek e-commerce to dzisiaj nie tylko ciągle rosnąca liczba sklepów internetowych kierujących swoją ofertę do klienta indywidualnego. To również szereg platform, które wspierają procesy sprzedaży B2B i pomagają realizować zamówienia od klientów hurtowych. Czym powinna się charakteryzować dobrze zaprojektowana platforma B2B? O tym poniżej.

Czytaj więcej