Target (grupa docelowa)

Co to jest target (grupa docelowa)? – Definicja

Jednym z problemów, przed którym stoją początkujące firmy w branży e-commerce, jest brak umiejętności określenia profilu odbiorców.

Target (grupa docelowa) to nic innego jak grupa ludzi, do której kierujemy swoją ofertę. Mając na uwadze informacje takie jak: wiek, płeć, lokalizacja, status społeczny, czy pochodzenie, jesteśmy w stanie na wstępie dowiedzieć się, które osoby mogą skorzystać z oferowanych przez nas usług.

target definicja

Określenie targetu (grupy docelowej) zwiększa szanse na zakup oferowanego produktu bądź usługi.

Jak to wygląda w praktyce?

Wyobraź sobie, że Twój sklep internetowy zajmuje się sprzedażą zaproszeń ślubnych. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że grupą docelową w tym wypadku są głównie pary narzeczeńskie, które przygotowują się do organizacji swojego ślubu. W większości przypadków są to osoby poniżej 35 roku życia. Jednak w tym wypadku, targetem mogą również być rodzice państwa młodych, czy osoby zajmujące się organizacją wesel. Mając to na uwadze, jesteśmy w stanie dopasować cały content i treści komunikatów, umieszczane na stronie, bezpośrednio do konkretnej grupy odbiorców.

  0 / 5 ( 0 )
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.