Target (grupa docelowa)

Co to jest target (grupa docelowa)? – Definicja

Jednym z problemów, przed którym stoją początkujące firmy w branży e-commerce, jest brak umiejętności określenia profilu odbiorców.

Target (grupa docelowa) to nic innego jak grupa ludzi, do której kierujemy swoją ofertę. Mając na uwadze informacje takie jak: wiek, płeć, lokalizacja, status społeczny, czy pochodzenie, jesteśmy w stanie na wstępie dowiedzieć się, które osoby mogą skorzystać z oferowanych przez nas usług.

target definicja

Określenie targetu (grupy docelowej) zwiększa szanse na zakup oferowanego produktu bądź usługi.

Jak to wygląda w praktyce?

Wyobraź sobie, że Twój sklep internetowy zajmuje się sprzedażą zaproszeń ślubnych. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że grupą docelową w tym wypadku są głównie pary narzeczeńskie, które przygotowują się do organizacji swojego ślubu. W większości przypadków są to osoby poniżej 35 roku życia. Jednak w tym wypadku, targetem mogą również być rodzice państwa młodych, czy osoby zajmujące się organizacją wesel. Mając to na uwadze, jesteśmy w stanie dopasować cały content i treści komunikatów, umieszczane na stronie, bezpośrednio do konkretnej grupy odbiorców.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Artykuły sponsorowane to forma reklamy, która z jednej strony może bezpośrednio przekładać się na zdobywanie klientów, a z drugiej może również wspierać SEO Twojej strony. Tych celów nie zrealizujesz jednak byle jaką treścią. Powinna być ona przemyślana. Jak napisać dobry artykuł sponsorowany? Co ma kluczowe znaczenie? Czytaj dalej.

Czytaj więcej
Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej