Co to jest target (grupa docelowa)? – Definicja
Jednym z problemów, przed którym stoją początkujące firmy w branży e-commerce, jest brak umiejętności określenia profilu odbiorców.
Target (grupa docelowa) to nic innego jak grupa ludzi, do której kierujemy swoją ofertę. Mając na uwadze informacje takie jak: wiek, płeć, lokalizacja, status społeczny, czy pochodzenie, jesteśmy w stanie na wstępie dowiedzieć się, które osoby mogą skorzystać z oferowanych przez nas usług.
Określenie targetu (grupy docelowej) zwiększa szanse na zakup oferowanego produktu bądź usługi.
Jak to wygląda w praktyce?
Wyobraź sobie, że Twój sklep internetowy zajmuje się sprzedażą zaproszeń ślubnych. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że grupą docelową w tym wypadku są głównie pary narzeczeńskie, które przygotowują się do organizacji swojego ślubu. W większości przypadków są to osoby poniżej 35 roku życia. Jednak w tym wypadku, targetem mogą również być rodzice państwa młodych, czy osoby zajmujące się organizacją wesel. Mając to na uwadze, jesteśmy w stanie dopasować cały content i treści komunikatów, umieszczane na stronie, bezpośrednio do konkretnej grupy odbiorców.