Strona wyjścia

Strona wyjścia – co to jest? Definicja

Strona wyjścia to ostatnia strona, na której znajduje się użytkownik, przed opuszczeniem danej witryny.  Najczęstsze strony wyjścia można sprawdzić w Google Analytics.

Strona wyjścia - jak eliminować problemy?

Czy strony wyjścia mogą oznaczać problem

Jeśli strona wyjścia to:

  • strona główna – najprawdopodobniej użytkownika nie zainteresowały treści, które tam znalazł. Może to oznaczać, że pozycjonujesz się pod niepoprawne frazy i wprowadzasz użytkowników w błąd, albo interfejs Twojej strony jest skomplikowany i nieczytelny, przez co odrzuca czytelnika. Kolejną z przyczyn, dla których strona główna to jednocześnie strona wyjścia, może być zbyt długi czas ładowania się strony. Wyjątkiem jest sytuacja gdy mamy do czynienia ze stroną typu one-page – wtedy stroną wyjścia zawsze będzie strona główna.
  • strona z podziękowaniami za zakupy/potwierdzenie złożenia zamówienia/rezerwacja usługi/wypełniony formularz kontaktowy/zapis do newslettera – wszystko jest na swoim miejscu. Użytkownik wykonał akcję, uznał ją za zakończoną, więc opuścił stronę.
  • koszyk lub inne kluczowe dla zamówienia miejsce – klient zrezygnował z wykonania konwersji w trakcie. Koniecznie sprawdź, czy element ten jest dostosowany do potrzeb użytkownika i nie wymaga od niego nieproporcjonalnie dużo wysiłku czy skupienia. Przyda Ci się tu wiedza z zakresu UX i konwersji.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej