Strona wyjścia

Strona wyjścia – co to jest? Definicja

Strona wyjścia to ostatnia strona, na której znajduje się użytkownik, przed opuszczeniem danej witryny.  Najczęstsze strony wyjścia można sprawdzić w Google Analytics.

Strona wyjścia - jak eliminować problemy?

Czy strony wyjścia mogą oznaczać problem

Jeśli strona wyjścia to:

  • strona główna – najprawdopodobniej użytkownika nie zainteresowały treści, które tam znalazł. Może to oznaczać, że pozycjonujesz się pod niepoprawne frazy i wprowadzasz użytkowników w błąd, albo interfejs Twojej strony jest skomplikowany i nieczytelny, przez co odrzuca czytelnika. Kolejną z przyczyn, dla których strona główna to jednocześnie strona wyjścia, może być zbyt długi czas ładowania się strony. Wyjątkiem jest sytuacja gdy mamy do czynienia ze stroną typu one-page – wtedy stroną wyjścia zawsze będzie strona główna.
  • strona z podziękowaniami za zakupy/potwierdzenie złożenia zamówienia/rezerwacja usługi/wypełniony formularz kontaktowy/zapis do newslettera – wszystko jest na swoim miejscu. Użytkownik wykonał akcję, uznał ją za zakończoną, więc opuścił stronę.
  • koszyk lub inne kluczowe dla zamówienia miejsce – klient zrezygnował z wykonania konwersji w trakcie. Koniecznie sprawdź, czy element ten jest dostosowany do potrzeb użytkownika i nie wymaga od niego nieproporcjonalnie dużo wysiłku czy skupienia. Przyda Ci się tu wiedza z zakresu UX i konwersji.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej