Strona wyjścia

Strona wyjścia – co to jest? Definicja

Strona wyjścia to ostatnia strona, na której znajduje się użytkownik, przed opuszczeniem danej witryny.  Najczęstsze strony wyjścia można sprawdzić w Google Analytics.

Strona wyjścia - jak eliminować problemy?

Czy strony wyjścia mogą oznaczać problem

Jeśli strona wyjścia to:

  • strona główna – najprawdopodobniej użytkownika nie zainteresowały treści, które tam znalazł. Może to oznaczać, że pozycjonujesz się pod niepoprawne frazy i wprowadzasz użytkowników w błąd, albo interfejs Twojej strony jest skomplikowany i nieczytelny, przez co odrzuca czytelnika. Kolejną z przyczyn, dla których strona główna to jednocześnie strona wyjścia, może być zbyt długi czas ładowania się strony. Wyjątkiem jest sytuacja gdy mamy do czynienia ze stroną typu one-page – wtedy stroną wyjścia zawsze będzie strona główna.
  • strona z podziękowaniami za zakupy/potwierdzenie złożenia zamówienia/rezerwacja usługi/wypełniony formularz kontaktowy/zapis do newslettera – wszystko jest na swoim miejscu. Użytkownik wykonał akcję, uznał ją za zakończoną, więc opuścił stronę.
  • koszyk lub inne kluczowe dla zamówienia miejsce – klient zrezygnował z wykonania konwersji w trakcie. Koniecznie sprawdź, czy element ten jest dostosowany do potrzeb użytkownika i nie wymaga od niego nieproporcjonalnie dużo wysiłku czy skupienia. Przyda Ci się tu wiedza z zakresu UX i konwersji.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej