Strona wyjścia

Strona wyjścia – co to jest? Definicja

Strona wyjścia to ostatnia strona, na której znajduje się użytkownik, przed opuszczeniem danej witryny.  Najczęstsze strony wyjścia można sprawdzić w Google Analytics.

Strona wyjścia - jak eliminować problemy?

Czy strony wyjścia mogą oznaczać problem

Jeśli strona wyjścia to:

  • strona główna – najprawdopodobniej użytkownika nie zainteresowały treści, które tam znalazł. Może to oznaczać, że pozycjonujesz się pod niepoprawne frazy i wprowadzasz użytkowników w błąd, albo interfejs Twojej strony jest skomplikowany i nieczytelny, przez co odrzuca czytelnika. Kolejną z przyczyn, dla których strona główna to jednocześnie strona wyjścia, może być zbyt długi czas ładowania się strony. Wyjątkiem jest sytuacja gdy mamy do czynienia ze stroną typu one-page – wtedy stroną wyjścia zawsze będzie strona główna.
  • strona z podziękowaniami za zakupy/potwierdzenie złożenia zamówienia/rezerwacja usługi/wypełniony formularz kontaktowy/zapis do newslettera – wszystko jest na swoim miejscu. Użytkownik wykonał akcję, uznał ją za zakończoną, więc opuścił stronę.
  • koszyk lub inne kluczowe dla zamówienia miejsce – klient zrezygnował z wykonania konwersji w trakcie. Koniecznie sprawdź, czy element ten jest dostosowany do potrzeb użytkownika i nie wymaga od niego nieproporcjonalnie dużo wysiłku czy skupienia. Przyda Ci się tu wiedza z zakresu UX i konwersji.
Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej