TLD

Co to jest TLD? – Definicja

TLD (Top-Level Domain, z ang. domena najwyższego poziomu) to część nazwy (domeny) strony, pisana po ostatniej kropce, np. “.com” czy “.pl”. Znajduje się na szczycie hierarchii w strukturze systemu nazw domen (DNS). Specyficzna domena, na której znajduje się konkretna strona (np. Delante) jest subdomeną drugiego lub kolejnego stopnia.

Administrowaniem tych domen zajmują się IANA oraz ICANN.

Rodzaje:

Wyróżniamy ich dwa rodzaje:

  • gTLD  – (generic) domeny rodzajowe, np. com, .org, .net, .edu, .gov;
  • ccTLD – (country code) krajowe i regionalne, np. .pl, .eu, .de.

TLD definicja

W ramach domen najwyższego poziomu istnieje wiele subdomen. Strony internetowe w języku polskim są najczęściej umieszczane na TLD właściwej dla naszego kraju. Dla adresu zakończonego “.edu.pl” domeną najwyższego poziomu jest “.pl”.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Przykłady kampanii SEO na rynku niemieckim. Sukcesy Delante

Przykłady kampanii SEO na rynku niemieckim. Sukcesy Delante

Co kraj, to obyczaj - i nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania. Rynek niemiecki, jak każdy inny, ma swoją specyfikę i powinieneś mieć ją na uwadze, planując strategię SEO w tym regionie. W ciągu kilku ostatnich lat wzięliśmy już pod skrzydła wielu Klientów, którzy zdecydowali się zainwestować w SEO na Niemcy - to pozwoliło nabyć nam cennej wiedzy i doświadczenia. Zobacz, jakimi wynikami możemy się pochwalić.

Czytaj więcej