TLD

Co to jest TLD? – Definicja

TLD (Top-Level Domain, z ang. domena najwyższego poziomu) to część nazwy (domeny) strony, pisana po ostatniej kropce, np. “.com” czy “.pl”. Znajduje się na szczycie hierarchii w strukturze systemu nazw domen (DNS). Specyficzna domena, na której znajduje się konkretna strona (np. Delante) jest subdomeną drugiego lub kolejnego stopnia.

Administrowaniem tych domen zajmują się IANA oraz ICANN.

Rodzaje:

Wyróżniamy ich dwa rodzaje:

  • gTLD  – (generic) domeny rodzajowe, np. com, .org, .net, .edu, .gov;
  • ccTLD – (country code) krajowe i regionalne, np. .pl, .eu, .de.

TLD definicja

W ramach domen najwyższego poziomu istnieje wiele subdomen. Strony internetowe w języku polskim są najczęściej umieszczane na TLD właściwej dla naszego kraju. Dla adresu zakończonego “.edu.pl” domeną najwyższego poziomu jest “.pl”.

Czy ta definicja była pomocna?
(3)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej