TLS

Co to jest TLS? Definicja

TLS (ang. Transport Layer Security) to protokół zapewniający poufność danych użytkownika i ochronę ich transmisji. Daje możliwość autoryzacji serwera, a także szyfrowania połączenia między przeglądarką a serwerem.

Obsługują go wszystkie najpopularniejsze przeglądarki internetowe: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge czy Opera.

TLS protokół - definicja

Czym różnią się TLS i SSL?

Protokół SSL (ang. Secure Sockets Layer) został utworzony w 1994 roku przez Netscape Communications Corporation. Miał on na celu zapewnienie ochrony danych. Już w 1995 roku zaproponowano jego ulepszoną wersję poprawiającą poziom bezpieczeństwa, a 5 lat później wprowadzono protokół TLS, który stanowi rozwinięcie SSL – obsługuje on więcej algorytmów szyfrowania.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej