HTTP

Co to jest HTTP? – Definicja

HTTP (z angielskiego Hypertext Transfer Protocol) – protokół pojawiający się automatycznie w oknie przeglądarki po wpisaniu adresu internetowego. Umożliwia on komunikację klient – serwer. Protokół HTTP określa jak udostępniane są treści i w jaki sposób serwer może je odczytać. Przy jego pomocy publikowane są informacje na stronach WWW (przesyłane do użytkownika w formie odpowiedzi serwera), a także przesyłane żądania (kliknięcia w linki, uzupełnienie formularzy itp.) Przy tym protokole używane są pliki cookies, które umożliwiają śledzenie użytkowników na danej witrynie.

Http - co to jest?

HTTP a pozycjonowanie

Obecnie, zaleca się wprowadzanie protokołu HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) zamiast HTTP, gdyż zwiększa on bezpieczeństwo strony internetowej. Strony posiadające protokół HTTP określane są jako potencjalnie niebezpieczne, co zmniejsza zaufanie użytkowników do nich. Ponadto, posiadanie protokołu HTTPS jest jednym z czynników mających wpływ na pozycjonowanie witryny.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej