HTTP

Co to jest HTTP? – Definicja

HTTP (z angielskiego Hypertext Transfer Protocol) – protokół pojawiający się automatycznie w oknie przeglądarki po wpisaniu adresu internetowego. Umożliwia on komunikację klient – serwer. Protokół HTTP określa jak udostępniane są treści i w jaki sposób serwer może je odczytać. Przy jego pomocy publikowane są informacje na stronach WWW (przesyłane do użytkownika w formie odpowiedzi serwera), a także przesyłane żądania (kliknięcia w linki, uzupełnienie formularzy itp.) Przy tym protokole używane są pliki cookies, które umożliwiają śledzenie użytkowników na danej witrynie.

Http - co to jest?

HTTP a pozycjonowanie

Obecnie, zaleca się wprowadzanie protokołu HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) zamiast HTTP, gdyż zwiększa on bezpieczeństwo strony internetowej. Strony posiadające protokół HTTP określane są jako potencjalnie niebezpieczne, co zmniejsza zaufanie użytkowników do nich. Ponadto, posiadanie protokołu HTTPS jest jednym z czynników mających wpływ na pozycjonowanie witryny.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej