HTTPS

Co to jest HTTPS? – Definicja

HTTPS (z angielskiego Hypertext Transfer Protocol Secure) to wersja protokołu HTTP, w której zawarte jest szyfrowanie z wykorzystaniem protokołu SSL lub TLS. Wykorzystanie tego protokołu zapobiega przechwytywaniu i zmienianiu przesyłanych danych. Przekłada się to na większe bezpieczeństwo transakcji internetowych i ograniczenie dostępu nieautoryzowanych użytkowników do danych przechowywanych na stronie. Właśnie dlatego wspomniany protokół bardzo często występuje na stronach banków, sklepów online oraz innych witryn wymagających rejestracji lub wprowadzenia swoich danych osobowych.

co to jest https

HTTPS a pozycjonowanie

Protokół HTTPS jest jednym z czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Witryny nieposiadające certyfikatu SSL są wyświetlane jako niezabezpieczone i uznawane są jako potencjalnie niebezpieczne, co wpływa na spadek zaufania do nich. Stąd szyfrowanie danych i wykorzystywanie protokołu HTTPS staje się standardem, a Google zapowiada również, że znaczenie certyfikatów bezpieczeństwa dla pozycjonowania stron internetowych będzie nieustannie rosło.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej