HTTPS

Co to jest HTTPS? – Definicja

HTTPS (z angielskiego Hypertext Transfer Protocol Secure) to wersja protokołu HTTP, w której zawarte jest szyfrowanie z wykorzystaniem protokołu SSL lub TLS. Wykorzystanie tego protokołu zapobiega przechwytywaniu i zmienianiu przesyłanych danych. Przekłada się to na większe bezpieczeństwo transakcji internetowych i ograniczenie dostępu nieautoryzowanych użytkowników do danych przechowywanych na stronie. Właśnie dlatego wspomniany protokół bardzo często występuje na stronach banków, sklepów online oraz innych witryn wymagających rejestracji lub wprowadzenia swoich danych osobowych.

Co to jest https - definicja

HTTPS a pozycjonowanie

Protokół HTTPS jest jednym z czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Witryny nieposiadające certyfikatu SSL są wyświetlane jako niezabezpieczone i uznawane są jako potencjalnie niebezpieczne, co wpływa na spadek zaufania do nich. Stąd szyfrowanie danych i wykorzystywanie protokołu HTTPS staje się standardem, a Google zapowiada również, że znaczenie certyfikatów bezpieczeństwa dla pozycjonowania stron internetowych będzie nieustannie rosło.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej