HTTPS

Co to jest HTTPS? – Definicja

HTTPS (z angielskiego Hypertext Transfer Protocol Secure) to wersja protokołu HTTP, w której zawarte jest szyfrowanie z wykorzystaniem protokołu SSL lub TLS. Wykorzystanie tego protokołu zapobiega przechwytywaniu i zmienianiu przesyłanych danych. Przekłada się to na większe bezpieczeństwo transakcji internetowych i ograniczenie dostępu nieautoryzowanych użytkowników do danych przechowywanych na stronie. Właśnie dlatego wspomniany protokół bardzo często występuje na stronach banków, sklepów online oraz innych witryn wymagających rejestracji lub wprowadzenia swoich danych osobowych.

Co to jest https - definicja

HTTPS a pozycjonowanie

Protokół HTTPS jest jednym z czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Witryny nieposiadające certyfikatu SSL są wyświetlane jako niezabezpieczone i uznawane są jako potencjalnie niebezpieczne, co wpływa na spadek zaufania do nich. Stąd szyfrowanie danych i wykorzystywanie protokołu HTTPS staje się standardem, a Google zapowiada również, że znaczenie certyfikatów bezpieczeństwa dla pozycjonowania stron internetowych będzie nieustannie rosło.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej