HTTPS

Co to jest HTTPS? – Definicja

HTTPS (z angielskiego Hypertext Transfer Protocol Secure) to wersja protokołu HTTP, w której zawarte jest szyfrowanie z wykorzystaniem protokołu SSL lub TLS. Wykorzystanie tego protokołu zapobiega przechwytywaniu i zmienianiu przesyłanych danych. Przekłada się to na większe bezpieczeństwo transakcji internetowych i ograniczenie dostępu nieautoryzowanych użytkowników do danych przechowywanych na stronie. Właśnie dlatego wspomniany protokół bardzo często występuje na stronach banków, sklepów online oraz innych witryn wymagających rejestracji lub wprowadzenia swoich danych osobowych.

Co to jest https - definicja

HTTPS a pozycjonowanie

Protokół HTTPS jest jednym z czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google. Witryny nieposiadające certyfikatu SSL są wyświetlane jako niezabezpieczone i uznawane są jako potencjalnie niebezpieczne, co wpływa na spadek zaufania do nich. Stąd szyfrowanie danych i wykorzystywanie protokołu HTTPS staje się standardem, a Google zapowiada również, że znaczenie certyfikatów bezpieczeństwa dla pozycjonowania stron internetowych będzie nieustannie rosło.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Przykłady kampanii SEO na rynku niemieckim. Sukcesy Delante

Przykłady kampanii SEO na rynku niemieckim. Sukcesy Delante

Co kraj, to obyczaj - i nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania. Rynek niemiecki, jak każdy inny, ma swoją specyfikę i powinieneś mieć ją na uwadze, planując strategię SEO w tym regionie. W ciągu kilku ostatnich lat wzięliśmy już pod skrzydła wielu Klientów, którzy zdecydowali się zainwestować w SEO na Niemcy - to pozwoliło nabyć nam cennej wiedzy i doświadczenia. Zobacz, jakimi wynikami możemy się pochwalić.

Czytaj więcej