SSL (Certyfikat SSL)

Co to jest SSL (Certyfikat SSL)? Definicja

Certyfikat SSL to protokół sieciowy, wykorzystywany do szyfrowania danych przesyłanych na serwer. Przyjęto go za standard bezpiecznych i poufnych połączeń sieciowych. Stosowany jest najczęściej na witrynach, na których użytkownik może podawać swoje dane osobowe. Szyfrowanie odbywa się za pomocą klucza o określonej długości. Im jest on dłuższy, tym trudniej jest go złamać i odczytać dane.

W sklepach internetowych stał się wręcz standardem.

SSL definicja

Jak poznać, że strona jest zabezpieczona?

Potwierdzeniem Certyfikatu SSL jest protokół https przy adresie (widocznym na pasku przeglądarki) oraz ikona kłódki w lewym górnym rogu paska przeglądarki. Niektóre strony oznaczają również „https” w pasku adresu kolorem zielonym. Należy jednak pamiętać, że nie są to w 100% pewne oznaczenia – hakerzy często używają np. zielonych kłódek, aby uśpić naszą czujność.

SSL a SEO

Certyfikat SSL jest jednym z czynników rankingowych Google, co oznacza, że wpływa on na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej
Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej