SSL (Certyfikat SSL)

Co to jest SSL (Certyfikat SSL)? Definicja

Certyfikat SSL to protokół sieciowy, wykorzystywany do szyfrowania danych przesyłanych na serwer. Przyjęto go za standard bezpiecznych i poufnych połączeń sieciowych. Stosowany jest najczęściej na witrynach, na których użytkownik może podawać swoje dane osobowe. Szyfrowanie odbywa się za pomocą klucza o określonej długości. Im jest on dłuższy, tym trudniej jest go złamać i odczytać dane.

W sklepach internetowych stał się wręcz standardem.

SSL definicja

Jak poznać, że strona jest zabezpieczona?

Potwierdzeniem Certyfikatu SSL jest protokół https przy adresie (widocznym na pasku przeglądarki) oraz ikona kłódki w lewym górnym rogu paska przeglądarki. Niektóre strony oznaczają również „https” w pasku adresu kolorem zielonym. Należy jednak pamiętać, że nie są to w 100% pewne oznaczenia – hakerzy często używają np. zielonych kłódek, aby uśpić naszą czujność.

SSL a SEO

Certyfikat SSL jest jednym z czynników rankingowych Google, co oznacza, że wpływa on na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej