SSL (Certyfikat SSL)

Co to jest SSL (Certyfikat SSL)? Definicja

Certyfikat SSL to protokół sieciowy, wykorzystywany do szyfrowania danych przesyłanych na serwer. Przyjęto go za standard bezpiecznych i poufnych połączeń sieciowych. Stosowany jest najczęściej na witrynach, na których użytkownik może podawać swoje dane osobowe. Szyfrowanie odbywa się za pomocą klucza o określonej długości. Im jest on dłuższy, tym trudniej jest go złamać i odczytać dane.

W sklepach internetowych stał się wręcz standardem.

SSL definicja

Jak poznać, że strona jest zabezpieczona?

Potwierdzeniem Certyfikatu SSL jest protokół https przy adresie (widocznym na pasku przeglądarki) oraz ikona kłódki w lewym górnym rogu paska przeglądarki. Niektóre strony oznaczają również „https” w pasku adresu kolorem zielonym. Należy jednak pamiętać, że nie są to w 100% pewne oznaczenia – hakerzy często używają np. zielonych kłódek, aby uśpić naszą czujność.

SSL a SEO

Certyfikat SSL jest jednym z czynników rankingowych Google, co oznacza, że wpływa on na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Silnik Google i mechanizm Ads we własnym sklepie – o rozwiązaniach AI dla e-commerce

Google to nie tylko wyszukiwarka internetowa. To też zestaw narzędzi analitycznych i marketingowych – Analytics, Ads, Data Studio… oraz setki usług chmury obliczeniowej, z użyciem których te narzędzia zostały stworzone. Te same technologie możemy wykorzystać do ulepszenia własnego serwisu czy aplikacji; między innymi do wsparcia sprzedaży w e-commerce dzięki inteligentnym rekomendacjom produktów.

Czytaj więcej
Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Zaletą prowadzenia działań marketingowych w sieci jest możliwość stosunkowo łatwego mierzenia skuteczności realizowanych kampanii. Możesz weryfikować, ile przekierowań na Twoją stronę przyniosło dane źródło, jaką udało się w jego przypadku osiągnąć konwersję i na tej podstawie ustalać, jak optymalizować działania. Pomogą Ci w tym między innymi tagi UTM. Czym są i jak z nich korzystać?

Czytaj więcej