SSL (Certyfikat SSL)

Co to jest SSL (Certyfikat SSL)? Definicja

Certyfikat SSL to protokół sieciowy, wykorzystywany do szyfrowania danych przesyłanych na serwer. Protokół SSL przyjęto za standard bezpiecznych i poufnych połączeń sieciowych.

Stosowany jest najczęściej na witrynach, na których użytkownik może podawać swoje dane osobowe. Szyfrowanie w protokole SSL odbywa się za pomocą klucza o określonej długości. Im jest on dłuższy, tym trudniej jest go złamać i odczytać dane.

W sklepach internetowych stał się wręcz standardem.

SSL definicja

Jak poznać, że strona jest zabezpieczona?

Potwierdzeniem Certyfikatu SSL jest protokół https przy adresie (widocznym na pasku przeglądarki) oraz ikona kłódki w lewym górnym rogu paska przeglądarki. Niektóre strony oznaczają również „https” w pasku adresu kolorem zielonym. Należy jednak pamiętać, że nie są to w 100% pewne oznaczenia – hakerzy często używają np. zielonych kłódek, aby uśpić naszą czujność.

Więcej o zabezpieczeniach witryn przeczytasz na stronie Google: https://developers.google.com/search/docs/advanced/security/https?hl=pl

Czy strona bez protokołu SSL jest niebezpieczna?

Jeśli strona internetowa nie posiada protokołu SSL, nie jest bezpieczna. Wszelkie informacje wymieniane na stronie, w tym hasła i informacje o kartach kredytowych, są narażone na przechwycenie przez osoby trzecie.

Rodzaje certyfikatów SSL

Istnieją trzy główne typy certyfikatów SSL: Domain Validated (DV), Organization Validated (OV) oraz Extended Validation (EV).

Certyfikaty Domain Validated są najbardziej podstawowe i zazwyczaj najszybciej i najłatwiej je uzyskać. Certyfikaty te weryfikują jedynie, że jesteś właścicielem nazwy domeny i masz możliwość jej kontrolowania. Nie weryfikują żadnych innych informacji o Twojej organizacji.

Certyfikaty Organization Validated zapewniają większą pewność niż certyfikaty DV, ponieważ wymagają od wydającego CA weryfikacji informacji o Twojej organizacji, takich jak nazwa firmy, adres i informacje kontaktowe.

Certyfikaty Extended Validation oferują najwyższy poziom bezpieczeństwa, ponieważ wymagają dokładnego procesu weryfikacji przez wydający CA. Obejmuje to weryfikację istnienia prawnego, adresu fizycznego i operacyjnego Twojej organizacji, a także weryfikację, czy upoważniłeś do wydania certyfikatu.

SSL a SEO

Certyfikat SSL jest jednym z czynników rankingowych Google, co oznacza, że wpływa on na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej