Względny CTR

Względny CTR – co to jest?

Względny CTR to wskaźnik konkurencyjności Twoich reklam. Jest to wartość procentowa, informująca Cię o skuteczności Twojej reklamy względem reklam konkurencji wyświetlanych w tych samych witrynach, co nasze kreacje. Jest to miernik elastyczny, zależny od obsługiwanych witryn i działań poszczególnych reklamodawców.

Jak go obliczyć?

Należy podzielić Twój współczynnik klikalności przez średni współczynnik klikalności wszystkich konkurentów, którzy prowadzą emisję reklam w tych samych miejscach, co Ty.

Względny CTR

Gdzie go znajdę?

Należy wejść w kampanię lub grupę reklam, włączyć zakładkę „Kolumny” i na liście „Konkurencja” znaleźć względny CTR.

Przykład użycia

Załóżmy, że sprzedajesz słuchawki przewodowe. Twój względny CTR tych reklam w sieci reklamowej wynosi 1,2%, a zatem Twoje reklamy są o 20% skuteczniejsze (uzyskują więcej kliknięć) niż wynosi średnia klikalność reklam konkurencji.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej