Względny CTR

Względny CTR – co to jest?

Względny CTR to wskaźnik konkurencyjności Twoich reklam. Jest to wartość procentowa, informująca Cię o skuteczności Twojej reklamy względem reklam konkurencji wyświetlanych w tych samych witrynach, co nasze kreacje. Jest to miernik elastyczny, zależny od obsługiwanych witryn i działań poszczególnych reklamodawców.

Jak go obliczyć?

Należy podzielić Twój współczynnik klikalności przez średni współczynnik klikalności wszystkich konkurentów, którzy prowadzą emisję reklam w tych samych miejscach, co Ty.

Względny CTR

Gdzie go znajdę?

Należy wejść w kampanię lub grupę reklam, włączyć zakładkę „Kolumny” i na liście „Konkurencja” znaleźć względny CTR.

Przykład użycia

Załóżmy, że sprzedajesz słuchawki przewodowe. Twój względny CTR tych reklam w sieci reklamowej wynosi 1,2%, a zatem Twoje reklamy są o 20% skuteczniejsze (uzyskują więcej kliknięć) niż wynosi średnia klikalność reklam konkurencji.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej