Względny CTR

Względny CTR – co to jest?

Względny CTR to wskaźnik konkurencyjności Twoich reklam. Jest to wartość procentowa, informująca Cię o skuteczności Twojej reklamy względem reklam konkurencji wyświetlanych w tych samych witrynach, co nasze kreacje. Jest to miernik elastyczny, zależny od obsługiwanych witryn i działań poszczególnych reklamodawców.

Jak go obliczyć?

Należy podzielić Twój współczynnik klikalności przez średni współczynnik klikalności wszystkich konkurentów, którzy prowadzą emisję reklam w tych samych miejscach, co Ty.

Względny CTR

Gdzie go znajdę?

Należy wejść w kampanię lub grupę reklam, włączyć zakładkę „Kolumny” i na liście „Konkurencja” znaleźć względny CTR.

Przykład użycia

Załóżmy, że sprzedajesz słuchawki przewodowe. Twój względny CTR tych reklam w sieci reklamowej wynosi 1,2%, a zatem Twoje reklamy są o 20% skuteczniejsze (uzyskują więcej kliknięć) niż wynosi średnia klikalność reklam konkurencji.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej