Względny CTR

Względny CTR – co to jest?

Względny CTR to wskaźnik konkurencyjności Twoich reklam. Jest to wartość procentowa, informująca Cię o skuteczności Twojej reklamy względem reklam konkurencji wyświetlanych w tych samych witrynach, co nasze kreacje. Jest to miernik elastyczny, zależny od obsługiwanych witryn i działań poszczególnych reklamodawców.

Jak go obliczyć?

Należy podzielić Twój współczynnik klikalności przez średni współczynnik klikalności wszystkich konkurentów, którzy prowadzą emisję reklam w tych samych miejscach, co Ty.

Względny CTR

Gdzie go znajdę?

Należy wejść w kampanię lub grupę reklam, włączyć zakładkę „Kolumny” i na liście „Konkurencja” znaleźć względny CTR.

Przykład użycia

Załóżmy, że sprzedajesz słuchawki przewodowe. Twój względny CTR tych reklam w sieci reklamowej wynosi 1,2%, a zatem Twoje reklamy są o 20% skuteczniejsze (uzyskują więcej kliknięć) niż wynosi średnia klikalność reklam konkurencji.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu