Kliknięcia

Co to są kliknięcia? – Definicja

Kliknięcia to jeden ze wskaźników, które możemy znaleźć w panelu analizy danych w narzędziu Google Search Console. Odzwierciedlają one liczbę kliknięć użytkowników w adres URL w wynikach wyszukiwania Google (w obrębie konkretnej domeny). W narzędziu tym znajdziesz informację o łącznej liczbie kliknięć dla wszystkich adresów Twojej witryny (dla danego okresu czasu):

Kliknięcia w Google Search Console - definicja

Dodatkowo, przy użyciu odpowiednich filtrów możesz również sprawdzić liczbę kliknięć dla konkretnego adresu (np. danej podstrony), zapytania (frazy kluczowej), kraju, urządzenia, z jakiego pochodziło kliknięcie, i konkretnych dat. Co ważne: dane te dotyczą tylko kliknięć organicznych, nie wliczają się w nie kliknięcia w reklamy Google Ads.

Kliknięcia a rodzaj elementu wyników wyszukiwania

Wyniki wyszukiwania składają się z różnych elementów – są to m.in. grafika, karuzela, strona AMP, wyniki z rozwijaną odpowiedzią itp. Dla każdego z nich liczba kliknięć (tak samo zresztą jak wyświetlenia) może się różnić. Np. jeśli chodzi o grafikę, zliczonym kliknięciem nie jest samo rozwinięcie miniatury, a dopiero takie kliknięcie, które przenosi użytkownika na inny adres – poza wynik wyszukiwania Google. Warto o tym pamiętać przy szczegółowej analityce strony.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej