Kliknięcia

Co to są kliknięcia? – Definicja

Kliknięcia to jeden ze wskaźników, które możemy znaleźć w panelu analizy danych w narzędziu Google Search Console. Odzwierciedlają one liczbę kliknięć użytkowników w adres URL w wynikach wyszukiwania Google (w obrębie konkretnej domeny). W narzędziu tym znajdziesz informację o łącznej liczbie kliknięć dla wszystkich adresów Twojej witryny (dla danego okresu czasu):

Kliknięcia definicja

Dodatkowo, przy użyciu odpowiednich filtrów możesz również sprawdzić liczbę kliknięć dla konkretnego adresu (np. danej podstrony), zapytania (frazy kluczowej), kraju, urządzenia, z jakiego pochodziło kliknięcie, i konkretnych dat. Co ważne: dane te dotyczą tylko kliknięć organicznych, nie wliczają się w nie kliknięcia w reklamy Google Ads.

Kliknięcia a rodzaj elementu wyników wyszukiwania

Wyniki wyszukiwania składają się z różnych elementów – są to m.in. grafika, karuzela, strona AMP, wyniki z rozwijaną odpowiedzią itp. Dla każdego z nich liczba kliknięć (tak samo zresztą jak wyświetlenia) może się różnić. Np. jeśli chodzi o grafikę, zliczonym kliknięciem nie jest samo rozwinięcie miniatury, a dopiero takie kliknięcie, które przenosi użytkownika na inny adres – poza wynik wyszukiwania Google. Warto o tym pamiętać przy szczegółowej analityce strony.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej