Kliknięcia

Co to są kliknięcia? – Definicja

Kliknięcia to jeden ze wskaźników, które możemy znaleźć w panelu analizy danych w narzędziu Google Search Console. Odzwierciedlają one liczbę kliknięć użytkowników w adres URL w wynikach wyszukiwania Google (w obrębie konkretnej domeny). W narzędziu tym znajdziesz informację o łącznej liczbie kliknięć dla wszystkich adresów Twojej witryny (dla danego okresu czasu):

Kliknięcia w Google Search Console - definicja

Dodatkowo, przy użyciu odpowiednich filtrów możesz również sprawdzić liczbę kliknięć dla konkretnego adresu (np. danej podstrony), zapytania (frazy kluczowej), kraju, urządzenia, z jakiego pochodziło kliknięcie, i konkretnych dat. Co ważne: dane te dotyczą tylko kliknięć organicznych, nie wliczają się w nie kliknięcia w reklamy Google Ads.

Kliknięcia a rodzaj elementu wyników wyszukiwania

Wyniki wyszukiwania składają się z różnych elementów – są to m.in. grafika, karuzela, strona AMP, wyniki z rozwijaną odpowiedzią itp. Dla każdego z nich liczba kliknięć (tak samo zresztą jak wyświetlenia) może się różnić. Np. jeśli chodzi o grafikę, zliczonym kliknięciem nie jest samo rozwinięcie miniatury, a dopiero takie kliknięcie, które przenosi użytkownika na inny adres – poza wynik wyszukiwania Google. Warto o tym pamiętać przy szczegółowej analityce strony.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe w Google Ads

Wykluczające słowa kluczowe mają w Google Ads prawie tak ważne zadanie jak słowa kluczowe. Są to słowa, na które nie chcemy, by wyświetlała się reklama. Dowiedz się jaka jest ich rola w prowadzeniu kampanii w Google Ads oraz jaki wpływ na najważniejsze wskaźniki takie jak CTR czy konwersje mają wykluczające słowa kluczowe.

Czytaj więcej
Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Co to jest RTM? Real Time Marketing przykłady

Real Time Marketing (w skrócie RTM) to odpowiedź marketingowa na aktualne wydarzenia oraz trendy. Specjaliści tworzą content, który żyje krótko, ale intensywnie, mając wysoki potencjał viralowy. Chcesz poznać RTM marketing z bliska? Stay tuned, mamy tu dla Ciebie najciekawsze przykłady z ostatnich lat!

Czytaj więcej