Kliknięcia

Co to są kliknięcia? – Definicja

Kliknięcia to jeden ze wskaźników, które możemy znaleźć w panelu analizy danych w narzędziu Google Search Console. Odzwierciedlają one liczbę kliknięć użytkowników w adres URL w wynikach wyszukiwania Google (w obrębie konkretnej domeny). W narzędziu tym znajdziesz informację o łącznej liczbie kliknięć dla wszystkich adresów Twojej witryny (dla danego okresu czasu):

Kliknięcia w Google Search Console - definicja

Dodatkowo, przy użyciu odpowiednich filtrów możesz również sprawdzić liczbę kliknięć dla konkretnego adresu (np. danej podstrony), zapytania (frazy kluczowej), kraju, urządzenia, z jakiego pochodziło kliknięcie, i konkretnych dat. Co ważne: dane te dotyczą tylko kliknięć organicznych, nie wliczają się w nie kliknięcia w reklamy Google Ads.

Kliknięcia a rodzaj elementu wyników wyszukiwania

Wyniki wyszukiwania składają się z różnych elementów – są to m.in. grafika, karuzela, strona AMP, wyniki z rozwijaną odpowiedzią itp. Dla każdego z nich liczba kliknięć (tak samo zresztą jak wyświetlenia) może się różnić. Np. jeśli chodzi o grafikę, zliczonym kliknięciem nie jest samo rozwinięcie miniatury, a dopiero takie kliknięcie, które przenosi użytkownika na inny adres – poza wynik wyszukiwania Google. Warto o tym pamiętać przy szczegółowej analityce strony.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej