SEO

Tworzenie sklepów internetowych:
Doradztwo SEO

Budujesz sklep internetowy? Zrób to dobrze i przygotuj go na pozycjonowanie w przyszłości!

Doradztwo SEO przy tworzeniu sklepów internetowych

Jeśli właśnie zaczynasz swoją przygodę z e-commerce lub przebudowujesz już istniejący sklep, na pewno jesteś świadomy, że SEO to must-have jeśli chodzi o powodzenie sprzedaży internetowej. Dobrze zaprojektowany sklep internetowy, przyjazny SEO z możliwością optymalizacjami czy globalnymi ustawieniami to duża część sukcesu. Skorzystaj z konsultacji SEO już na etapie budowy sklepu internetowego i przyspiesz efektywność procesu w przyszłości.

Dla kogo?

Jeśli budujesz sklep internetowy lub robisz migrację już istniejącego, dobrze jest do procesu włączyć specjalistów SEO, którzy doradzą, w jaki sposób zrobić początkowe optymalizacje i jak zbudować sklep aby późniejsza praca była łatwiejsza, a efekty szybciej widoczne.

Specjalista SEO powinien zaangażować się:

  • na etapie tworzenia koncepcji – stworzy zalecenia SEO, oceni architekturę strony, rozwiązania techniczne;
  • na etape tworzenia makiet – jeszcze raz oceni strukturę ale zwróci też uwagę na inne aspekty, takie jak linkowanie wewnętrzne, umiejscowienie i formatowanie treści;
  • na etapie wdrożenia/migracji – zadbanie o poprawne techniczne wdrożenie strony, przekierowania.

Możemy oczywiście doradzać zarówno na jednym z tych etapów jak i na wszystkich. To od Ciebie zależy, jaki zakres wybierzesz.

Na jakie elementy SEO warto zwrócić uwagę przy budowie sklepu?

Już na etapie planowania struktury sklepu i przygotowywania makiet warto pomyśleć o aspektach SEO, które w przyszłości będą mieć wpływ na widoczność strony. Oto elementy, na które koniecznie należy zwrócić uwagę przy projektowaniu sklepu internetowego:

  1. Analiza słów kluczowych – to ona będzie miała wpływ na to, jakie treści znajdą się na stronie głównej i podstronach ale też będzie definiować jak będzie wyglądać architektura strony – na jakie kategorie podzielisz swoje produkty i jak nazwiesz je w menu.
  2. Menu strony – jak bardzo rozbudowane będzie, jak będą podzielone kategorie i jak będą nazwane?
  3. Architektura strony – jak bardzo rozgałęziona będzie strona i jak wiele zagłębień będzie mieć? Jakie klastry tematyczne będą utworzone na stronie?
  4. Treści na stronie – jakie treści będą umieszczone na stronie, jak długie powinny być?
  5. Formatowanie tekstu – jak podzielić treść na bloki, gdzie powinny znaleźć się nagłówki i pogrubienia.
  6. Linkowanie wewnętrzne – do czego będziesz linkować ze stopki i z menu? Jak linkować wewnątrz klastra tematycznego?
  7. Linkowanie wewnętrzne – do jakich stron będziesz linkować i jakie atrybuty przypisać linkom?
  8. Możliwość edycji tytułu, meta opisu, opisów alternatywnych – nie każdy CMS daje taką możliwość, należy zwrócić uwagę na dodanie takich funkcjonalności.
  9. Adresy URL – jak będzie wyglądać struktura adresów i jakie będzie jej zagłębienie?
  10. Dane strukturalne – jakie dane strukturalne i w jakich miejscach wdrożyć na stronę?
  11. Mapa strony i robots.txt – jak je wdrożyć poprawnie, żeby pomogły w indeksacji strony?
  12. Wersja językowa – jak wdrożyć ustawienia wersji językowych żeby nie duplikować stron?
  13. Rozmiar i prędkość strony – jak ograniczyć rozmiar strony żeby nie wpływać na szybkość jej ładowania?

 

Ludzie pracujący w Delante to profesjonaliści, którzy w każdym momencie i na każdym etapie współpracy są do Naszej dyspozycji. Po kilku agencjach SEO w końcu udało Nam się znaleźć odpowiednich ludzi znających się na tym o robią.

Grzegorz Hałat

CEO

Doradztwo SEO dla nowych sklepów z Delante - co może obejmować?

Doradztwo SEO dla nowych lub powstających sklepów internetowych jest całkowicie dopasowane do Twoich potrzeb i etapu, na którym zdecydujesz się na skorzystanie z naszej pomocy.

Audyt planu strony/makiet

 

Planujesz właśnie strukturę sklepu lub masz już pierwsze makiety? Na tym etapie pomożemy Ci zaplanować strukturę Twojej strony, treści czy linkowanie wewnętrzne. To dobry etap na zaplanowanie wdrożenia strony i uniknięcia ewentualnych błędów. Przygotujemy pełne wytyczne do wdrożenia technicznego, treści, struktury i pierwszych działań na stronie.

Audyt makiet sklepu internetowego

Audyt SEO sklepu internetowego

Audyt gotowej strony

 

Jeśli Twój sklep jest już gotowy w wersji deweloperskiej lub produkcyjnej to dobry moment aby sprawdzić czy całe wdrożenie zostało przeprowadzone poprawnie. Przeprowadzimy pełny adres strony i przygotujemy rekomendacje zmian do wdrożenia. Przeczytaj więcej o audycie na naszej stronie: Audyt SEO.

Audyt sklepu + SEO Setup

 

Chcesz sprawdzić stan Twojej strony i dodatkowo wdrożyć pierwsze zmiany, w tym zmiany globalne, które wpłyną na dalsze działania na stronie? Przeprowadzimy dla Ciebie audyt SEO oraz zrobimy konfigurację strony, wdrożymy najważniejsze zmiany i przygotujemy rekomendacje dalszych działań. Sprawdź, na czym polega SEO Setup.

SEO Setup

Proces SEO

Proces SEO

 

Już od samego początku warto pomyśleć o prowadzeniu całościowego procesu SEO. Pozycjonowanie to stały proces, a jego efekty nie pojawiają się od razu. Im wcześniej zaczniesz pracować nad widocznością Twojej strony, tym szybciej zobaczysz efekty, dogonisz konkurencję i zaczniesz sprzedawać online.

Dzięki Delante mogę zauważyć wzrosty ruchu oraz wzrost sprzedaży w moim sklepie internetowym. Prace optymalizacyjne są wykonywane bardzo rzetelnie. Widać również zdecydowany przyrost linków do mojej strony od rozpoczęcia współpracy.

Marcin Skoczylas

Dyrektor Działu Obsługi Elektronicznej

Co zyskasz?

Szybszy wzrost widoczności sklepu

Im szybciej zaczniesz pracować nad widocznością sklepu i zbudujesz go z myślą o SEO tym szybciej zbudujesz widoczność strony.

Szybsza indeksacja

Poprawna struktura sklepu, i linkowania wewnętrznego, stworzenie dobrej mapy strony i wgranie jej do Search Console, stworzenie pliku robots.txt – to wszystko sprawi, że Twój sklep szybciej będzie zindeksowany przez Google.

Poprawna struktura strony

Poprawna struktura sklepu pomoże nie tylko w budowaniu widoczności ale też umożliwi użytkownikom poruszanie się po stronie.

Szybszy wzrost konwersji

Dobranie konwertujących słów kluczowych, treści na stronie i sam wzrost widoczności doprowadzą do szybszego wzrostu sprzedaży.

Wspierane technologie

Mamy doświadczenie z wieloma systemami zarządzania treścią – polskimi i zagranicznymi, pracujemy również z wieloma indywidualnymi CMSami.

Wykorzystywane narzędzia

W naszej pracy wykorzystujemy wiele narzędzi pomocnych w podejmowaniu decyzji i ocenie strony internetowej. Oto niektóre z nich:

FAQ

Przy budowaniu sklepu internetowego najlepiej mieć stały kontakt ze specjalistą SEO. Zwrócenie uwagi na najważniejsze aspekty już przy planowaniu struktury, tworzenie zoptymalizowanych treści od początku, poprawne wdrożenie strony i przypilnowanie jej indeksacji – to wszystko sprawi, że szybciej zaczniesz budować widoczność Twojej strony.

Jeśli słyszałeś o pojęciu „sand box” to pewnie się obawiasz, że na samym początku działania SEO nie będą efektywne. To prawda, że Google nie do końca ufa całkiem nowym stronom i nie pokazuje ich wysoko w wynikach wyszukiwania. Zbudowanie sklepu już z myślą o zasadach SEO, wymogach Google i zwiększaniu jej widoczności pomoże szybciej zbudować zaufanie Google do Twojej strony i przyspieszy wyjście z tzw. sand box’a. Pamiętaj, że naprawianie początkowych błędów może w przyszłości zająć więcej czasu, co wiąże się z większą inwestycją w działania SEO.

Pierwsze efekty SEO w postaci zwiększenia widoczności strony, wyświetlania się na nowe słowa kluczowe w wyszukiwarce, pojawiają się zazwyczaj po około 3 miesiącach od rozpoczęcia prac optymalizacyjnych na stronie. Czas oczekiwania na efekty może być dłuższy przy zupełnie nowej stronie ale nie musi. Zależy on od budżetu, jaki przeznaczysz na optymalizacje SEO oraz od branży w jakiej działasz, jej konkurencyjności, działań konkurencji.