CPA (Cost Per Action)

Co to jest CPA (Cost Per Action)? – Definicja

CPA to jeden z kluczowych wskaźników efektywności. Pokazuje nam ile musimy zapłacić za wykonanie oczekiwanej akcji (np. wypełnienie formularza, pobranie e-booka czy samej sprzedaży). Określenie docelowej stawki tego wskaźnika, czyli kosztu za akcję, pozwoli na oszacowanie liczby konwersji w ramach budżetu.

Cost Per Action wskazuje koszt uzyskania jednej, określonej akcji, którą wywołujemy reklamą. Możemy powiedzieć, że to średni koszt jednego pozyskanego leada, konwersji czy zakupu.

Jak go policzyć?

Jak obliczyć CPA

Załóżmy, że Twój budżet na kampanię wynosi 1000 zł i wygenerowała ona 200 akcji. Wtedy wskaźnik wynosi = 5 zł.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak zespoły SEO i DEV powinny współpracować?

Jak zespoły SEO i DEV powinny współpracować?

Zawartość strony WWW, jej kod i wiele innych elementów z nią związanych mają ogromny wpływ na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Zmiany, które wprowadzają pracownicy działu IT na witrynie, stanowią istotny element działań SEO, dlatego bardzo ważne jest, żeby SEO-owcy i developerzy ze sobą współpracowali.

Czytaj więcej
Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Święta w e-commerce - co zdążysz zrobić w SEO przed świętami?

Czwarty kwartał każdego roku to dla świata e-commerce okres tzw. “żniw”. Mnóstwo okazji zakupowych, specjalnych dat, obok których nie sposób przejść obojętnie i szans na zwiększenie obrotów, na które czeka chyba każdy właściciel sklepu internetowego. Jesteś jednym z nich? W takim razie sprawdź, jak przygotować sklep internetowy na grudniowe oblężenie Klientów w zakresie SEO i pozycjonowania.

Czytaj więcej
Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności w Senuto

Analiza widoczności strony internetowej z perspektywy jej właściciela powinna być niezwykle istotna. W końcu to od niej zależy popularność prowadzonego biznesu w Internecie oraz to jak prezentuje się w wyszukiwarce Google. Podobnie jak w przypadku klasycznych relacji biznesowych, tak i w tych za pośrednictwem sieci, istotne jest budowanie odpowiedniego wizerunku. Za sprawą tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób można zwiększyć popularność swojej witryny internetowej, dzięki możliwościom, jakie daje Senuto.

Czytaj więcej