CPA (Cost Per Action)

Co to jest CPA (Cost Per Action)? – Definicja

CPA to jeden z kluczowych wskaźników efektywności. Pokazuje nam ile musimy zapłacić za wykonanie oczekiwanej akcji (np. wypełnienie formularza, pobranie e-booka czy samej sprzedaży). Określenie docelowej stawki tego wskaźnika, czyli kosztu za akcję, pozwoli na oszacowanie liczby konwersji w ramach budżetu.

Cost Per Action wskazuje koszt uzyskania jednej, określonej akcji, którą wywołujemy reklamą. Możemy powiedzieć, że to średni koszt jednego pozyskanego leada, konwersji czy zakupu.

Jak go policzyć?

Jak obliczyć CPA

Załóżmy, że Twój budżet na kampanię wynosi 1000 zł i wygenerowała ona 200 akcji. Wtedy wskaźnik wynosi = 5 zł.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksploracja GA4 - jak tworzyć raporty niestandardowe?

Eksplorowanie to nowa sekcja w GA4. Możesz dzięki niech stworzyć raporty niestandardowe. Nie zwlekaj zatem z dodaniem strony do GA4 i poznaj nowe rozwiązanie od Google, zanim statystyki Google Universal zostaną wyłączone. Masz jeszcze sporo czasu – dane w ramach GA Universal będą zbierane do 1 lipca 2022 roku. Wiesz, czym są raporty niestandardowe w GA4? Sprawdź, na czym polegają i jak z nich korzystać.

Czytaj więcej
Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

Wydarzenia marketingowe w 2022, na których warto być

W 2021 roku doszło do wielu wydarzeń marketingowych, które ze względów pandemicznych nie odbyły się w 2020 roku. Powrócił Festiwal SEO, a także inne imprezy związane z marketingiem. Już wiemy, jakie wydarzenia planowane są na ten rok. Będzie się działo! Sprawdźmy, gdzie warto się pojawić w drugim półroczu 2022 roku. Na które wydarzenia marketingowe warto zwrócić szczególną uwagę?

Czytaj więcej