Medic Update – Aktualizacja algorytmu Google – sierpień 2018

Medic Update – Aktualizacja algorytmu Google – sierpień 2018

Na początku sierpnia świat SEO zadrżał od kolejnej aktualizacji algorytmu Google. To już trzecia duża aktualizacja w tym roku. Jakie strony dotknęła i jak sobie z nią poradzić?

Ostatnio na naszym blogu: Duża zmiana w celach kampanii w Facebook Ads w 2022 roku

W tym roku pisaliśmy już o aktualizacjach głównego algorytmu Google (core algorithm) w marcu i w kwietniu. Wtedy, jak wynikało z naszych obserwacji, Google wzięło pod lupę głównie profile linków. Google rzadko dzieli się szczegółami, czego dotyczy aktualizacja – tak było i tym razem.

Aktualizacja algorytmu w sierpniu

Pierwsza informacja o wprowadzonej aktualizacji pojawiła się 1 sierpnia, jednak wahania pozycji były widoczne już pod koniec lipca.

Aktualizacja algorytmu Google

Wahania SERPów aktualizacja sierpień

Już w pierwszej informacji Google odnosi się do wcześniejszego, marcowego update’u, kiedy to informowano, że strony, które straciły powinny skupić się na budowaniu treści oraz że update miał sprzyjać stronom, które wcześniej były niedowartościowane.

Aktualizacja algorytmu google

Z komentarzy, które umieścił Danny Sullivan pod postem, dowiadujemy się, że aktualizacja algorytmu jest globalna, jednak odmówił odpowiedzi na pytanie jaki procent stron będzie dotknięty.

Od aktualizacji minęły już ponad 2 tygodnie, SERPy się ustabilizowały więc możemy przeanalizować, jakich stron dotyczyła.

Kto zyskał, a kto stracił?

Pomimo, że aktualizacja jest globalna to w wielu analizach widać kilka wybijających się branż, w których wahania pozycji były największe. Najczęściej wspominaną branżą jest branża medyczna oraz branża finansowa oraz wszystkie strony, które gromadzą informacje o klientach (np. zbierają numer konta, dane personalne), a więc dotyczy to również stron e-commerce. Google nazywa takie strony YMYL (Your Money Your Life) i zalicza do nich:

  • strony gromadzące dane osobiste,
  • strony, na których dochodzi do transakcji,
  • strony oferujące porady zdrowotne,
  • strony oferujące porady dotyczące porad życiowych (np.: poradniki rodzicielskie, zakupowe),
  • strony dające porady finansowe.

Porównując kategorię YMYL z wykresem branż, które najbardziej dotknęła aktualizacja, widać zbieżność.

Według Search Engine Roundtable zmiany najbardziej dotyczyły branży medycznej, e-commerce, biznesowej i finansów (dane zebrane na podstawie ponad 300 ankiet).

Branże aktualizacja algorytmu Google

Na wykresie temperatury MOZ branża medyczna również jest na pierwszym miejscu.

Aktualizacja algorytmu Google sierpień, branże

Przez duży wpływ na branżę medyczną aktualizacja została nazwana przez branżę “aktualizacją medyczną”, ale zwracamy uwagę na to, że nie dotyczy jedynie stron medycznych!

E-A-T. Jesteś tym, co jesz!

Tak, zdrowe odżywianie jest ważne! Ale nie o tym będziemy przecież dziś pisać. Pomimo, że Google mówi, że nie ma rady na wahania pozycji i należy pracować nad jakością strony i treściami, to wielu specjalistów zwraca uwagę na powiązanie stron YMYL z E-A-T, które staje się dla stron coraz ważniejsze.

E-A-T to akronim od “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness.” (Ekspertyza. Autorytet. Wiarygodność).

Jak sprawić, żeby strona była zgodna z wymaganiami E-A-T?

  • Ekspertyza – pokaż, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Zwróć uwagę w treści na swoje doświadczenie, uzyskane nagrody, tytuły.
  • Autorytet – pokaż, że jesteś autorytetem w branży. Można to uzyskać poprzez umożliwienie oceny produktów czy też wypowiedzi klientów. Ważne są opinie w internecie oraz polecenia.
  • Zaufanie – element szczególnie ważny dla e-commerce, które zbiera dane klientów czy też umożliwia płatności online. Zapewnij swoich klientów, że korzystanie z Twojej strony jest bezpieczne.

Dodatkowo, na wiarygodność strony może wpłynąć uzupełnienie informacji takich jak kontakt (dane strukturalne zawierające: adres, telefon, e-mail), o firmie, faq i pojawienie się zweryfikowanego profilu na wizytówkach Google.

Pomimo, że Google nie wskazuje na bezpośredni związek aktualizacji z E-A-T to analizy mówią same za siebie. Zwrócenie uwagi na te elementy i dodatkowo budowanie treści na pewno wpłynie na poprawienie pozycji strony. Wydaje nam się logiczne to, że w czasie, kiedy w internecie codziennie powstaje ponad pół miliona stron, Google chce wypromować te najbardziej wiarygodne – szczególnie jeśli to dotyczy zdrowia i finansów. Nie pozostaje więc nic innego jak zaprzyjaźnić się z nową aktualizacją i zrozumieć wymagania E-A-T: tworzyć treści na stronie w taki sposób, aby budować autorytet, wiarygodność i zaufanie. Albo czekać na odpowiednią korektę wdrożenia algorytmu…  

 

Kilka wniosków dodatkowych i odnośników do informacji o nowym Update Google:

(3)
Autor
Marketing Team Leader - Kasia

Marketing Team Leader

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing w Polsce i za granicą. Wielbicielka analiz, "grzebania" w narzędziach i projektowego podejścia do zadań. Miłośniczka podróży, języków, muzyki i psia mama. W wolnych chwilach zaplata sznurkowe makramy lub chwyta za saksofon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu

Jak pozycjonować sklepy B2B?

Jak pozycjonować sklepy B2B?

B2B i B2C to segmenty rynkowe, które się różnią, ale jeśli chodzi o kanały, za pomocą których możesz dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą, są bardzo podobne. Jednym ze sposobów na sprzedaż jest prowadzenie sklepu online i pozyskiwanie zamówień dzięki ruchowi z organicznych wyników wyszukiwania Google. Nie jest jednak tak, że wszystkie kroki będą tutaj wyglądać identycznie. Sprawdź, jak pozycjonować sklepy B2B.

Czytaj więcej
10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

10 powodów spadku sprzedaży w sklepie online

Prowadzisz sklep WWW, który generuje oczekiwane przychody. Nagle jednak okazuje się, że z dnia na dzień masz coraz mniej zamówień i działalność przestaje przynosić takie wyniki, jak dotąd. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele – nie oczekuj, że poprawa nadejdzie natychmiast, z dnia na dzień, bez żadnej interwencji. Nic nie dzieje się bez przyczyny, więc teraz Twoim zadaniem jest ustalenie źródła problemu i jego rozwiązanie. Sprawdź, z czego może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym.

Czytaj więcej