.animate-view{opacity: 1 !important;}

Skuteczny remarketing na Facebooku krok po kroku

6min.

Komentarze:0

Skuteczny remarketing na Facebooku krok po kroku
12 października 2022
Przed dokonaniem zakupu coraz częściej potrzebujemy namysłu, poznania szczegółowych informacji czy porównania produktu lub usługi z konkurencją. Proces zakupowy staje się dłuższy i bardziej złożony. Jak przypomnieć o sobie konsumentom za pomocą remarketingu na Facebooku i sprawić, by właśnie Twój sklep zapadł im w pamięć?

6min.

Komentarze:0

Spis treści:

Jak działa remarketing na Facebooku?

Remarketing na Facebooku polega na wyświetlaniu spersonalizowanych reklam osobom, które odwiedziły Twoją stronę internetową lub podjęły inną interakcję z oferowanymi przez Ciebie w Internecie produktami czy usługami.
Dzięki popularnym cookies, użytkownicy wykonujący konkretne działania są automatycznie umieszczani w danym segmencie odbiorców. Wystarczy obejrzeć wideo, zapisać się do newslettera czy wejść w interakcje z fanpagem firmy i dane odnośnie zachowania są przesyłane do Facebook Ads. System ten jest w stanie z łatwością zidentyfikować konkretne zdarzenia, jakie zaszły podczas wizyty użytkownika na danej stronie, a następnie odpowiednio targetować reklamy w ramach kampanii remarketingowych.

Kampanie remarketingowe na Facebooku

Facebook Ads oferuje 2 rodzaje kampanii remarketingowych - dynamiczne oraz statyczne.

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny polega na wyświetlaniu reklam z produktami, jakie użytkownik oglądał wcześniej na stronie internetowej. Takie możliwości gwarantowane są przez algorytmy, które opierając się na Pikselu lub API konwersji, potrafią zidentyfikować treści przeglądane przez konsumentów. Ten rodzaj kampanii najczęściej wykorzystywany jest przez sklepy internetowe.

Remarketing statyczny

W przypadku remarketingu statycznego, treści reklamowe trzeba ustalić samodzielnie.  Reklamy kierowane na dany segment odbiorców nie różnią się od siebie w zależności od konkretnego użytkownika. Ten rodzaj remarketingu najlepiej sprawdza się w przypadku usług lub pojedynczych produktów. Reklamy w ramach kampanii remarketingowych na Facebook Ads mogą być wyświetlane w kilku miejscach. Należą do nich między innymi:
  • Facebook,
  • Instagram,
  • Messenger,
  • WhatsApp,
  • Facebook Audience Network (aplikacje udostępniające miejsca reklamowe Facebookowi)
Reklamy w ramach kampanii remarketingowych na Facebook Ads mogą być wyświetlane w kilku miejscach źródło:https://pl-pl.facebook.com/business/help/407108559393196?id=369787570424415&ref=fbb_adsmanager_products Taka liczba miejsc zapewnia dużą skalę działań marketingowych nawet przy ograniczonym budżecie. Tym, na co również należy zwrócić uwagę, jest neutralność otoczenia. Odpowiedni przekaz reklamowy wpleciony pomiędzy przyciągające uwagę użytkownika treści w mediach społecznościowych, ma zdecydowanie większą szansę, by zwrócić jego uwagę i pozostać w pamięci, czyli być skutecznym.

Jak ustawić skuteczny remarketing na Facebooku krok po kroku?

Konfiguracja kampanii remarketingowej na Facebooku nie jest rzeczą prostą. Jeżeli nie masz czasu na tworzenie kampanii remarketingowych lub zależy Ci na jak największej skuteczności remarketingu, jesteś w dobrych rękach. reklamy baner

Meta Piksel

Najważniejszym krokiem w tworzeniu kampanii remarketingowej na Facebooku jest instalacja Piksela. Czym jest Piksel? To fragment kodu umieszczany na witrynie internetowej, który przesyła dane o zachowaniach klientów. Bez niego remarketing nie ma szans zadziałać. Konfiguracja Meta piksel krok po kroku

Jak skonfigurować Meta Piksel?

  1. Przejdź do menedżera zdarzeń,
  2. Kliknij “Połącz źródła danych” i wybierz “Internet”,
  3. Wybierz “Piksel Meta” i kliknij “Połącz”,
  4. Dodaj nazwę swojego piksela,
  5. Wprowadź adres URL swojej witryny,
  6. Kliknij kontynuuj,
Następnie należy umieścić kod Meta Piksela w witrynie. Jest to zadanie znacznie trudniejsze. Możesz wykorzystać integrację z partnerem np. Wordpressem lub samodzielnie dodać kody do witryny. Odpowiednie instrukcje dla różnych opcji instalacji znajdzieszna stronie supportu Facebooka. Remarketing na FB - konfiguracja Meta Piksel Poza samą implementacją Piksela należy również skonfigurować zdarzenia, które powinien zliczać. Mowa tu o działaniach użytkowników takich jak złożenie zamówienia, dodanie produktu do koszyka czy przesłanie danych kontaktowych.

Grupy odbiorców

Jak już wspomniałem, istota remarketingu tkwi w kierowaniu odpowiednich reklam do ściśle określonych osób. Poprawne stworzenie grup odbiorców jest zatem niezwykle istotne, a Facebook Ads oferuje w tym zakresie mnóstwo rozwiązań. Jak się w tym nie pogubić? Przede wszystkim interesuje nas sekcja grup niestandardowych w sekcji Odbiorcy w naszym Menedżerze Firmy na Facebooku. Za jej pośrednictwem, możemy określić segment użytkowników, którzy są już istniejącymi odbiorcami. Wykorzystać możemy do tego między innymi źródła takie jak :
  • listy klientów,
  • ruch w witrynie czy aplikacji,
  • aktywność na Facebooku.
Jak ustawić remarketing krok po kroku Facebook wyróżnia 4 główne typy grup niestandardowych odbiorców:

Grupy niestandardowych odbiorców z witryny

Ta opcja targetowania użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę. Osoby te można rozróżniać w oparciu o dokonywane przez nie działania. Możemy na przykład utworzyć kampanię kierowaną na odbiorców, którzy odwiedzili stronę danego produktu, ale go nie kupili lub takich, którzy odwiedzili witrynę w ciągu ostatnich maksymalnie 180 dni.

Grupy niestandardowych odbiorców na podstawie aktywności w aplikacji

Pozwala Ci targetować użytkowników w oparciu o ich interakcje z aplikacją. Dzięki niej możemykierować przekaz reklamowy do osób, które już ją zainstalowały.

Grupy niestandardowych odbiorców z list klientów

Umożliwia Ci kierowanie reklam na użytkowników, których dane posiadasz. Wystarczy, że wkleisz do formularza ich adresy e-mail (oraz dodatkowe dane takie jak imię, nazwisko, telefon)i prześlesz poprzez panel Facebook Ads. System automatycznie porówna listę z własną bazą użytkowników i zweryfikuje klientów, którzy mają aktywne konta prywatne na platformie.

Grupy niestandardowych zaangażowanych odbiorców

Pozwala targetować reklamy na użytkowników, którzy zareagowali na Twoje materiały w usługach Facebooka. Określenie “reakcje” obejmują takie aktywności jak przeglądanie filmów, obserwowanie profili czy otworzenie formularza w reklamie kontaktowej i wiele więcej.

Ustawienia kampanii remarketingowej na Facebooku

Po konfiguracji grup docelowych można przejść do utworzenia właściwej kampanii remarketingowej. Pierwszym krokiem, po kliknięciu “Utwórz reklamę” jest wybranie celu marketingowego. Przeczytaj, jaki cel reklamowy wybrać.
W następnych krokach, poza grupą docelową utworzoną wcześniej, należy dopasować między innymi miejsca ekspozycji reklam.Kolejnym aspektem jest budżet kampanii. Konfiguracja wydatków na reklamę jest tematem niezwykle ważnym, ale i obszernym. Sprawdź, ile kosztuje reklama na Facebooku i jak wybrać budżet.
Jednym z najważniejszych elementów konfiguracji kampanii jest wygląd samych reklam. Istotna jest zarówno personalizacja treści, jak i “oprawa graficzna”. Na temat tych aspektów również znaleźć możesz wpisy na naszym blogu. Jeżeli chcesz popracować nad wyglądem swoich kampanii remarketingowych, przeczytaj:

Ile kosztuje remarketing na Facebooku?

Odpowiedź nie powinna być zaskakująca i brzmi oczywiście - to zależy. Segmenty użytkowników w przypadku remarketingu są zazwyczaj niewielkie i precyzyjnie dobrane. Nie powinno zatem dziwić, że porównując z większą i szeroko dobieraną (na przykład w oparciu o zainteresowania) grupą użytkowników, koszt wyświetleń czy kliknięć w reklamę będzie większy. Natomiast… z tych samych powodów, przez które koszt kliknięcia czy wyświetlenia będzie większy, koszt pozyskania klienta może być znacznie mniejszy. remarketing na facebooku baner

Skuteczność remarketingu

Czy remarketing jest skuteczny? Czy takie rozwiązania działają? Ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jednak w zdecydowanej większości przypadków remarketing działa i działa bardzo skutecznie. Odwołując się do danych zebranych przez firmę Wishpond, reklamy remarketingowe mają dziesięciokrotnie wyższy CTR niż tradycyjne banery. Innym ciekawym spostrzeżeniem jest odsetek osób, które najpierw porzuciły koszyk zakupowy, a konwersji dokonały dopiero po kliknięciu reklamy. Bez remarketingu wyniósł on zaledwie 8 %, a reklamy remarketingowe “wyniosły” go aż do poziomu 26%. Przykładów skutecznego remarketingu na Facebooku nie trzeba jednak szukać daleko. Specjaliści w Delante tworzą takie kampanie dla swoich klientów. Dane jedynie utwierdzają we wcześniejszych wnioskach. Na przykładzie jednego z naszych klientów, w okresie lipiec-sierpień, kampania remarketingowa ma o ponad 10% niższy koszt pozyskania klienta niż kampanie również nastawione na sprzedaż, jednak szerzej targetowane. Co więcej, ilość transakcji jest o 300% większa na korzyść remarketingu. Ile kosztuje remarketing na facebooku? Podsumowanie wyników

Kampanie remarketingowe na Facebooku - podsumowanie

Kampanie remarketingowe mogą być rozwiązaniem, które bardzo skutecznie zwiększą sprzedaż produktów i usług właściwie w każdej branży. Remarketing to jedna znajbardziej efektywnych form dotarcia do odbiorców mających kontakt z Twoją firmą. A dlaczego Facebook Ads? Powodów jest kilka.
  • Możliwość tworzenia niestandardowych grup odbiorców. W oparciu o szereg parametrów można stworzyć bardzo dopasowany do dowolnych potrzeb segment użytkowników.
  • Miejsca wyświetlania reklam. Za pomocą jednego narzędzia możemy kierować przekaz między innymi poprzez Facebooka czy Instagrama. Charakterystyka tych kanałów daje też znacznie większe możliwości zainteresowania odbiorcy kreatywną reklamą.
Uzupełnianie się kanałów marketingowych. Jeżeli prowadzisz, lub zamierzasz prowadzić działania w Google Ads, to ich idealnym dopełnieniem będą właśnie reklamy na Facebooku. Znakomicie w takiej sytuacji odnajdzie się również remarketing, który będzie przypominał odbiorcom o Twojej firmie, produktach czy usługach w trakcie przeglądania mediów społecznościowych.
Autor
Tomek Gniecki SEM Delante
Autor
Tomek Gniecki

SEM & Analytics Specialist

Absolwent Marketingu i Komunikacji Rynkowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W Delante zajmuje sie prowadzeniem kampanii Google Ads oraz wdrożeniami i konfiguracją Google Analytics. Prowadzi również szkolenia z analityki internetowej. Prywatnie gitarzysta, miłośnik ciężkiej muzyki i dobrego footballu.

Autor
Tomek Gniecki SEM Delante
Autor
Tomek Gniecki

SEM & Analytics Specialist

Absolwent Marketingu i Komunikacji Rynkowej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W Delante zajmuje sie prowadzeniem kampanii Google Ads oraz wdrożeniami i konfiguracją Google Analytics. Prowadzi również szkolenia z analityki internetowej. Prywatnie gitarzysta, miłośnik ciężkiej muzyki i dobrego footballu.

Zostaw komentarz

FAQ

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022

Porozmawiajmy o Twoim SEO i SEM