- Jak działa remarketing na Facebooku?
- Kampanie remarketingowe na Facebooku
- Jak ustawić skuteczny remarketing na Facebooku krok po kroku?
- Ile kosztuje remarketing na Facebooku?
- Skuteczność remarketingu
- Kampanie remarketingowe na Facebooku - podsumowanie
Jak działa remarketing na Facebooku?
Kampanie remarketingowe na Facebooku
Facebook Ads oferuje 2 rodzaje kampanii remarketingowych - dynamiczne oraz statyczne.Remarketing dynamiczny
Remarketing dynamiczny polega na wyświetlaniu reklam z produktami, jakie użytkownik oglądał wcześniej na stronie internetowej. Takie możliwości gwarantowane są przez algorytmy, które opierając się na Pikselu lub API konwersji, potrafią zidentyfikować treści przeglądane przez konsumentów. Ten rodzaj kampanii najczęściej wykorzystywany jest przez sklepy internetowe.Remarketing statyczny
W przypadku remarketingu statycznego, treści reklamowe trzeba ustalić samodzielnie. Reklamy kierowane na dany segment odbiorców nie różnią się od siebie w zależności od konkretnego użytkownika. Ten rodzaj remarketingu najlepiej sprawdza się w przypadku usług lub pojedynczych produktów. Reklamy w ramach kampanii remarketingowych na Facebook Ads mogą być wyświetlane w kilku miejscach. Należą do nich między innymi:- Facebook,
- Instagram,
- Messenger,
- WhatsApp,
- Facebook Audience Network (aplikacje udostępniające miejsca reklamowe Facebookowi)
Jak ustawić skuteczny remarketing na Facebooku krok po kroku?
Konfiguracja kampanii remarketingowej na Facebooku nie jest rzeczą prostą. Jeżeli nie masz czasu na tworzenie kampanii remarketingowych lub zależy Ci na jak największej skuteczności remarketingu, jesteś w dobrych rękach.Meta Piksel
Najważniejszym krokiem w tworzeniu kampanii remarketingowej na Facebooku jest instalacja Piksela. Czym jest Piksel? To fragment kodu umieszczany na witrynie internetowej, który przesyła dane o zachowaniach klientów. Bez niego remarketing nie ma szans zadziałać.Jak skonfigurować Meta Piksel?
- Przejdź do menedżera zdarzeń,
- Kliknij “Połącz źródła danych” i wybierz “Internet”,
- Wybierz “Piksel Meta” i kliknij “Połącz”,
- Dodaj nazwę swojego piksela,
- Wprowadź adres URL swojej witryny,
- Kliknij kontynuuj,
Grupy odbiorców
Jak już wspomniałem, istota remarketingu tkwi w kierowaniu odpowiednich reklam do ściśle określonych osób. Poprawne stworzenie grup odbiorców jest zatem niezwykle istotne, a Facebook Ads oferuje w tym zakresie mnóstwo rozwiązań. Jak się w tym nie pogubić? Przede wszystkim interesuje nas sekcja grup niestandardowych w sekcji Odbiorcy w naszym Menedżerze Firmy na Facebooku. Za jej pośrednictwem, możemy określić segment użytkowników, którzy są już istniejącymi odbiorcami. Wykorzystać możemy do tego między innymi źródła takie jak :- listy klientów,
- ruch w witrynie czy aplikacji,
- aktywność na Facebooku.
Grupy niestandardowych odbiorców z witryny
Ta opcja targetowania użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę. Osoby te można rozróżniać w oparciu o dokonywane przez nie działania. Możemy na przykład utworzyć kampanię kierowaną na odbiorców, którzy odwiedzili stronę danego produktu, ale go nie kupili lub takich, którzy odwiedzili witrynę w ciągu ostatnich maksymalnie 180 dni.Grupy niestandardowych odbiorców na podstawie aktywności w aplikacji
Pozwala Ci targetować użytkowników w oparciu o ich interakcje z aplikacją. Dzięki niej możemykierować przekaz reklamowy do osób, które już ją zainstalowały.Grupy niestandardowych odbiorców z list klientów
Umożliwia Ci kierowanie reklam na użytkowników, których dane posiadasz. Wystarczy, że wkleisz do formularza ich adresy e-mail (oraz dodatkowe dane takie jak imię, nazwisko, telefon)i prześlesz poprzez panel Facebook Ads. System automatycznie porówna listę z własną bazą użytkowników i zweryfikuje klientów, którzy mają aktywne konta prywatne na platformie.Grupy niestandardowych zaangażowanych odbiorców
Pozwala targetować reklamy na użytkowników, którzy zareagowali na Twoje materiały w usługach Facebooka. Określenie “reakcje” obejmują takie aktywności jak przeglądanie filmów, obserwowanie profili czy otworzenie formularza w reklamie kontaktowej i wiele więcej.Ustawienia kampanii remarketingowej na Facebooku
Po konfiguracji grup docelowych można przejść do utworzenia właściwej kampanii remarketingowej. Pierwszym krokiem, po kliknięciu “Utwórz reklamę” jest wybranie celu marketingowego. Przeczytaj, jaki cel reklamowy wybrać.W następnych krokach, poza grupą docelową utworzoną wcześniej, należy dopasować między innymi miejsca ekspozycji reklam.Kolejnym aspektem jest budżet kampanii. Konfiguracja wydatków na reklamę jest tematem niezwykle ważnym, ale i obszernym. Sprawdź, ile kosztuje reklama na Facebooku i jak wybrać budżet.
Jednym z najważniejszych elementów konfiguracji kampanii jest wygląd samych reklam. Istotna jest zarówno personalizacja treści, jak i “oprawa graficzna”. Na temat tych aspektów również znaleźć możesz wpisy na naszym blogu. Jeżeli chcesz popracować nad wyglądem swoich kampanii remarketingowych, przeczytaj:
Ile kosztuje remarketing na Facebooku?
Odpowiedź nie powinna być zaskakująca i brzmi oczywiście - to zależy. Segmenty użytkowników w przypadku remarketingu są zazwyczaj niewielkie i precyzyjnie dobrane. Nie powinno zatem dziwić, że porównując z większą i szeroko dobieraną (na przykład w oparciu o zainteresowania) grupą użytkowników, koszt wyświetleń czy kliknięć w reklamę będzie większy. Natomiast… z tych samych powodów, przez które koszt kliknięcia czy wyświetlenia będzie większy, koszt pozyskania klienta może być znacznie mniejszy.Skuteczność remarketingu
Czy remarketing jest skuteczny? Czy takie rozwiązania działają? Ciężko udzielić jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jednak w zdecydowanej większości przypadków remarketing działa i działa bardzo skutecznie. Odwołując się do danych zebranych przez firmę Wishpond, reklamy remarketingowe mają dziesięciokrotnie wyższy CTR niż tradycyjne banery. Innym ciekawym spostrzeżeniem jest odsetek osób, które najpierw porzuciły koszyk zakupowy, a konwersji dokonały dopiero po kliknięciu reklamy. Bez remarketingu wyniósł on zaledwie 8 %, a reklamy remarketingowe “wyniosły” go aż do poziomu 26%. Przykładów skutecznego remarketingu na Facebooku nie trzeba jednak szukać daleko. Specjaliści w Delante tworzą takie kampanie dla swoich klientów. Dane jedynie utwierdzają we wcześniejszych wnioskach. Na przykładzie jednego z naszych klientów, w okresie lipiec-sierpień, kampania remarketingowa ma o ponad 10% niższy koszt pozyskania klienta niż kampanie również nastawione na sprzedaż, jednak szerzej targetowane. Co więcej, ilość transakcji jest o 300% większa na korzyść remarketingu.Kampanie remarketingowe na Facebooku - podsumowanie
Kampanie remarketingowe mogą być rozwiązaniem, które bardzo skutecznie zwiększą sprzedaż produktów i usług właściwie w każdej branży. Remarketing to jedna znajbardziej efektywnych form dotarcia do odbiorców mających kontakt z Twoją firmą. A dlaczego Facebook Ads? Powodów jest kilka.- Możliwość tworzenia niestandardowych grup odbiorców. W oparciu o szereg parametrów można stworzyć bardzo dopasowany do dowolnych potrzeb segment użytkowników.
- Miejsca wyświetlania reklam. Za pomocą jednego narzędzia możemy kierować przekaz między innymi poprzez Facebooka czy Instagrama. Charakterystyka tych kanałów daje też znacznie większe możliwości zainteresowania odbiorcy kreatywną reklamą.