Najlepsze wtyczki do przeglądarki według naszych SEOwców

Najlepsze wtyczki do przeglądarki według naszych SEOwców

Z ciekawości zapytaliśmy tydzień temu specjalistów SEO, z jakich wtyczek korzystają na co dzień. Okazało się, że lista jest całkiem długa, a różnorodność wtyczek tak duża, że postanowiliśmy się nią z Wami podzielić. Na liście znalazły się nie tylko wtyczki SEO, ale też te zwiększające produktywność czy po prostu umilające pracę.

Ostatnio na naszym blogu: Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Wtyczka do przeglądarki (plug-in) to nic innego jak dodatek, ułatwiający pracę lub po prostu przeglądanie stron. Niech rzuci kamieniem ten, kto nigdy nie zainstalował AdBlocka. My bez wielu z nich nie wyobrażamy sobie pracy (chociaż z blokerów reklam nie korzystamy!). Dziś przedstawiam listę tych, które nasi specjaliści SEO wskazali jako najbardziej przydatne.

TOP 3 wtyczek – Open SEO Stats, SEO Meta in 1 Click i NoFollow

1. Open SEO Stats

Wtyczka, która niestety nie jest już dostępna, a szkoda! Jak widać, nadal wygrywa w naszym rankingu wśród tych, którzy zdążyli ją pobrać. Open SEO Stats umożliwia szybką analizę strony pod kątem SEO. Informuje o ilości zindeksowanych podstron, tytule, meta opisie, nagłówkach, linkach wychodzących i wewnętrznych dla danej podstrony. Prawdziwa skarbnica wiedzy dla SEOwca w jednym miejscu.

Wtyczka - Open SEO Stats

2. SEO meta in 1 click

Jak sama nazwa wtyczki wskazuje, umożliwia ona podejrzenie meta danych jednym kliknięciem. Dowiadujemy się szybko, jaki jest tytuł i meta opis strony, czy strona posada link kanoniczny i jeśli tak to jaki, ile i jakie nagłówki są oznaczone w strukturze strony, jakie linki są na stronie, czy strona ma wdrożoną sitemapę i plik robots.txt oraz wiele więcej. Może dobrze zastąpić niedostępne już Open SEO Stats.

SEO Meta in one click

3. NoFollow

NoFollow to wtyczka, która zaznacza czerwoną ramką link oznaczony atrybutem rel=nofollow. Dzięki temu nie musimy sprawdzać tego w źródle strony i szybko możemy sprawdzić czy linkowanie (zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne) jest odpowiednio wdrożone.

Wtyczka - nofollow

Inne wtyczki SEO, z których korzystamy

MozBar

MozBar pokazuje 3 podstawowe wskaźniki, pokazywane w narzędziu Moz: Page Authority, Domain Authority, Spam Score i ilość linków prowadzących do strony bezpośrednio w przeglądarce. Klikając w kolejne opcje możemy zbadać meta dane strony, podświetlić wszystkie linki na stronie (z podziałem na wewnętrzne, zewnętrzne, nofollow), sprawdzić implementację schema na stronie czy nawet sprawdzić czas ładowania się witryny. Prawdziwa skarbnica wiedzy!

Wtyczka mozbar

SEO Quake

SEO Quake pokazuje szybko najważniejsze metryki SEO, takie jak ilość zindeksowanych podstron, Alexa rank czy dane zaciągane z narzędzia Semrush. Dodatkowo umożliwia oszacowanie słowa kluczowego, sprawdzenia responsywności strony oraz tworzy raport o linkach wewnętrznych i zewnętrznych.

Wtyczka seo quake

Keyword Surfer

Wtyczka producenta Surfera, która umożliwia szybką analizę wyszukiwania – pokazuje wolumen wyszukiwania słowa kluczowego (i podobnych słów kluczowych) od razu w wyszukiwarce, szacowany ruch na stronie oraz ilość słów kluczowych, na które się ona wyświetla.

Wtyczka - surfer seo

SEO Minion

Kolejne narzędzie do szybkiej analizy strony. Pokazuje meta dane, przekierowania, niedziałające linki. Do tego umożliwia podgląd wyglądu danej podstrony w wyszukiwarce w różnych lokalizacjach. Przydatną funkcją dla stron wielojęzycznych jest sprawdzanie wdrożenia hreflangów na stronie oraz powiązania stron tagami hreflang.

SEO Minion

Ubersuggest

O Übersuggest – jako narzędziu, które wspomaga keyword research – pisaliśmy na naszym blogu już nieraz. Tym razem kilka słów o jego wersji w formie wtyczki do Google Chrome. Übersuggest to całkowicie darmowa wtyczka, która – już bezpośrednio w wynikach wyszukiwania – udostępnia Ci najważniejsze wkaźniki SEO. Dzięki niej w szybki sposób dowiesz się chociażby, jaka jest miesięczna liczba wyszukiwań danej frazy czy jaka jest jej konkurencyjność. Po kliknięciu „view all” otrzymasz cały pakiet przydatnych informacji w formie wykresu.

Wtyczka ubersuggest

Ahrefs SEO Toolbar

Ahrefs SEO Toolbar pozwoli Ci w szybki i prosty sposób sprawdzić najważniejsze metryki SEO witryny. Dzięki paskowi narzędzi SEO od Ahrefs masz dostęp do takich danych jak AR, DR, UR, liczba linków zwrotnych i wiele, wiele innych – a to wszystko w jednym miejscu! Wtyczka Ahrefs SEO Toolbar dostępna jest dla Google Chrome i Mozilla Firefox.

Ahrefs - wtyczka

Tag Assistant

Na co dzień korzystasz z Google Analytics czy Google Tag Manager? Przyjrzyj się bliżej Tag Assistant! Tag Assistant to – dostępna dla przeglądarki Google Chrome – wtyczka od samego Google. Pozwala nam przede wszystkim sprawdzić, czy tagi w obrębie danej strony zostały poprawnie zaimplementowane i czy działają jak należy 😉

tag assistant

Wappalyzer

Wappalyzer to wtyczka odpowiadająca przede wszystkim na pytanie, na jakim CMSie postawiona jest strona. To szybki sposób sprawdzenia silnika strony, ale można wyciągnąć z niej jeszcze więcej. Po kliknięciu w ikonkę, będąc na danej stronie dowiemy się też, między innymi, czy na stronie znajduje się kod śledzący Google Analytics, Pixel facebooka lub czy strona korzysta z wtyczki do komentarzy, jak na przykład disqus.

Wappalyzer - wtyczka

Check My Links

Check My Links skanuje wszystkie linki na stronie i wyświetla nagłówki http. Wtyczka oznacza linki, które nie działają poprawnie, dzięki czemu w szybki sposób można je skopiować i spisać listę linków do naprawy.

wtyczka check my links

Redirect Path

Wtyczka Redirect Path od Ayima pokazuje łańcuch przekierowań, które prowadzą na daną stronę oraz rodzaj przekierowań (301 lub 302).

Redirect path wtyczka

Lighthouse

Wtyczka, która umożliwia szybką ocenę strony w 5 kategoriach: wydajność, progresywne aplikacje sieciowe, dostępność, najlepsze praktyki, SEO. Szybki audyt SEO w Lighthouse zbada bardzo podstawowe elementy, takie jak ustawienie tytułu i meta opisu, poprawność zwracanego statusu HTTP, blokowanie przed indeksacją, wdrożenie hreflangów. Lighthouse pokazuje też od razu materiały pomocnicze, które mogą się przydać do eliminacji niektórych błedów.

Lighthouse wtyczka

Keywords Everywhere – Keyword Tool

Keywords Everywhere – Keyword Tool to wtyczka do Google Chrome, która dostarczy Ci wielu przydatnych informacji na temat słów kluczowych. Może okazać się prawdziwą perełką podczas researchu tematów na wpisy blogowe!

Wtyczki przydatne nie tylko do pracy w SEO

Wśród wymienionych wtyczek znalazły się również takie, które przydadzą się nie tylko do pracy przy optymalizacji podstron.

Lightshot

Lightshot to wtyczka umożliwiająca zrobienie szybkiego zrzutu ekranu lub jego fragmentu. Można bezpośrednio na zrzucie dodawać komentarze lub zaznaczać elementy na ekranie. Jest to bardzo przydatne narzędzie, jeśli chcemy na przykład pokazać klientowi, w którym miejscu na stronie będzie dodany tekst lub link, lub jak tłumaczymy zmiany do wprowadzenia na stronie. Zrzuty możecie też często znaleźć w naszych artykułach 😉

Nimbus Capture

Wtyczka bardzo podobna do poprzedniej, również umożliwia szybkie robienie zrzutów z ekranu. Dodatkowo posiada opcję nagrywania ekranu, co usprawnia na przykład tłumaczenie poruszania się po narzędziach.

HabitLab

Wtyczka przydatna każdemu, nie tylko w SEO. HabitLaw to świetne narzędzie do zwiększania produktywności pracy czy nauki. Na początek należy określić, ile czasu chce się spędzić na danej stronie (np. w social media). Jeśli wykorzystasz dzienny limit, rozszerzenie da Ci o tym znać, na przykład blokując film i proponując wyjście ze strony. Niektórzy potrzebują nad sobą takiego bata… 😉

Wtyczka Habitlab

Timer

Kolejna wtyczka wspomagająca organizację czasu. Bardzo prosta, ale bardzo przydatna, służy od odliczania czasu, który mamy na dane zadanie. Jeśli chcesz pracować nad czymś na przykład przez godzinę, ustawiasz timer, a on powiadomi Cię kiedy ten czas minie. Przy przyjemnej pracy czas szybko leci, więc niektórzy korzystają z z takiego zegarka.

Timer - wtyczka

Noisli

Noisli to wtyczka dla wielbicieli białego szumu. Wielu uważa, że słuchanie na przykład wiatru, deszczu czy porannego zgiełku znacząco wpływa na produktywność w pracy. Wtyczka umożliwia ustawianie ulubionych kombinacji dźwięku. Darmowa wersja pozwala na korzystanie z aplikacji 1,5 godzinny dziennie i zawiera 16 różnych dźwięków.

Noisli - wtyczka

Homey

Homey to wtyczka dla estetów, których wśród nas nie brakuje. Jest to rozszerzenie, które zmienia stronę startową przeglądarki Chrome. Wygodne ikonki, prognoza pogody, najczęściej odwiedzane strony, foldery i zakładki pod ręką. Do tego wzbogacone o zdjęcie w tle, które cieszy oczy.

Wtyczka homey

Grammarly

Wtyczka przydatna przede wszystkim dla pracujących po angielsku. Grammarly sprawdza poprawność tekstów pisanych w języku angielskim i od razu podkreśla błędy.

Wtyczka grammarly

LastPass

Bezpieczeństwo haseł jest bardzo ważne w pracy SEOwca. Korzystamy z haseł do naszych narzędzi, kont mailowych, ale również mamy hasła do systemów naszych klientów. Bezpieczne przechowywanie haseł i możliwość szybkiego logowania to główne korzyści płynące z korzystania z LastPass.

(3)
Autor
Marketing Coordinator - Kasia

Marketing Coordinator

W Delante od 2017 roku, odpowiedzialna za marketing i employer branding. Jej doświadczenie sprawiło, że uwielbia myślenie projektowe i analityczne, i w taki sposób podchodzi do każdego zadania. Gryfno frelka, miłośniczka podróży, języków i muzyki, w wolnej chwili odkrywa nowe seriale albo chwyta za saksofon.
Komentarze (1)
  1. Sam korzystam z kilku wymienionych wyżej „SEO wtyczek”, ale niektóre pozycje to dla mnie nowość – nie wiedziałem, że jest ich aż tyle. Na pewno wypróbuję kilka z nich 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej