Trwa wdrażanie podstawowej aktualizacji Google’a
Zaledwie wczoraj informowaliśmy o październikowej aktualizacji antyspamowej, która ma poprawić skuteczność zwalczania spamu, natomiast chwilę później na platformie X (dawniej znanej jako Twitter), pojawiła się informacja, że trwa kolejna w tym roku podstawowa aktualizacja algorytmów Google’a.
Źródło: https://twitter.com/googlesearchc/status/1709960744635101650
Co ciekawe, jest to już trzecia aktualizacja algorytmów w tym roku. Pierwsza aktualizacja miała miejsce w okresie od 15 do 28 marca, natomiast druga aktualizacja wydarzyła się całkiem niedawno — jej wdrażanie rozpoczęło się 22 sierpnia , natomiast zakończyło 7 września. Jak widać, Google nie zwalnia tempa i niecały miesiąc po zakończeniu drugiej aktualizacji, zaskoczył nas kolejną.
Co może oznaczać nowa aktualizacja?
W ciągu ostatniego miesiąca użytkownicy otrzymali od Google’a dwie istotne aktualizacje: Spam Update, o którym już dziś pisaliśmy oraz Helpful Content Update. Wszystkie wprowadzone w ostatnim czasie zmiany mogą sugerować, że Google coraz bardziej stawia na wysokiej jakości treści, które dostarczają realną wartość użytkownikom.
Sam Google rekomenduje, że w przypadku spadków pozycji po aktualizacji, warto obiektywnie ocenić swoje treści oraz zadbać o nasycenie strony wartościowym contentem zgodnym z EEAT (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness).
Jakie kroki należy podjąć?
Klasycznie rekomendujemy, aby poczekać na reakcję strony po wprowadzonym updacie oraz śledzić pozycje. Nie jest zalecane wprowadzanie gwałtownych zmian w tym okresie, ponieważ trudniej będzie ocenić, co wpłynęło na ewentualne wzrosty lub spadki. Warto jednak zaznaczyć, że określenie co miało wpływ na witrynę i tak będzie stosunkowo trudne, a wszystko za sprawą nakładających się na siebie aktualizacji.