.animate-view{opacity: 1 !important;}

Trzecia w tym roku aktualizacja algorytmu Google 

2min.

Komentarze:0

Trzecia w tym roku aktualizacja algorytmu Google 
06 października 2023
Google nie zwalnia tempa. 5 października zaskoczył nas informacją o kolejnej, trzeciej w tym roku aktualizacji algorytmu. Co może oznaczać to dla Twojej strony?

2min.

Komentarze:0

Trwa wdrażanie podstawowej aktualizacji Google’a

Zaledwie wczoraj informowaliśmy o październikowej aktualizacji antyspamowej, która ma poprawić skuteczność zwalczania spamu, natomiast chwilę później na platformie X (dawniej znanej jako Twitter), pojawiła się informacja, że trwa kolejna w tym roku podstawowa aktualizacja algorytmów Google’a.

Źródło: https://twitter.com/googlesearchc/status/1709960744635101650

Co ciekawe, jest to już trzecia aktualizacja algorytmów w tym roku. Pierwsza aktualizacja miała miejsce w okresie od 15 do 28 marca, natomiast druga aktualizacja wydarzyła się całkiem niedawno — jej wdrażanie rozpoczęło się 22 sierpnia , natomiast zakończyło 7 września. Jak widać, Google nie zwalnia tempa i niecały miesiąc po zakończeniu drugiej aktualizacji, zaskoczył nas kolejną.

Co może oznaczać nowa aktualizacja?

W ciągu ostatniego miesiąca użytkownicy otrzymali od Google’a dwie istotne aktualizacje: Spam Update, o którym już dziś pisaliśmy oraz Helpful Content Update. Wszystkie wprowadzone w ostatnim czasie zmiany mogą sugerować, że Google coraz bardziej stawia na wysokiej jakości treści, które dostarczają realną wartość użytkownikom.

Sam Google rekomenduje, że w przypadku spadków pozycji po aktualizacji, warto obiektywnie ocenić swoje treści oraz zadbać o nasycenie strony wartościowym contentem zgodnym z EEAT (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness).

Jakie kroki należy podjąć?

Klasycznie rekomendujemy, aby poczekać na reakcję strony po wprowadzonym updacie oraz śledzić pozycje. Nie jest zalecane wprowadzanie gwałtownych zmian w tym okresie, ponieważ trudniej będzie ocenić, co wpłynęło na ewentualne wzrosty lub spadki. Warto jednak zaznaczyć, że określenie co miało wpływ na witrynę i tak będzie stosunkowo trudne, a wszystko za sprawą nakładających się na siebie aktualizacji.

Bądź na bieżąco z nowinkami ze świata SEO!
Zapisz się do newslettera

Damian Hliwa - Delante
Autor
Damian Hliwa

Senior SEO Specialist

Przez kilka lat swojej kariery w SEO, Damian przeszedł przez wiele stanowisk. Rozpoczynają od stażu, przez team leadera na head of SEO kończąc. W ciągu tych lat główną specjalizacją było i nadal pozostaje SEO i audyty techniczne, jednak nie obce są mu również kampanie linkbuildingowe czy contentowe. Po godzinach filmowiec i fotograf jako tzw. one-man-army, miłośnik dobrej kawy parzonej metodami wszelakimi, polskich gór i kolarstwa.

Zostaw komentarz

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

european search awards finalist