21 zalet SEO. Co się stanie jeśli zaczniesz się pozycjonować?

21 zalet SEO. Co się stanie jeśli zaczniesz się pozycjonować?

Pozycjonowanie jest obecnie jedną z najbardziej popularnych form promocji firmy w Internecie. Zapewne już nieraz czytałeś o tym, czym jest SEO oraz na czym polega. Jednak czy wiesz jakie korzyści może przynieść dla Twojego przedsiębiorstwa? Przedstawiamy najważniejsze zalety SEO, które sprawią, że Twój biznes będzie jeszcze bardziej opłacalny!

Ostatnio na naszym blogu: Kamery szpiegowskie? Podsłuch? Sprawdź czego wkrótce nie będziesz mógł reklamować w Google

Dlaczego warto pozycjonować swoją firmę?

SEO (z ang Search Engine Optimization) jest obecnie jednym z najważniejszych narzędzi do promowania swojego biznesu w sieci. Dzięki niemu możliwe jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej oraz poprawienie wyników na liście wyszukiwań dla konkretnych słów kluczowych. Obecnie bardzo wielu klientów szuka informacji o produktach lub usługach przy pomocy wyszukiwarek internetowych, w szczególności Google, dlatego pozycjonowanie stron może znacznie pomóc Ci w pozyskaniu nowych klientów i wypromowaniu swojej firmy.

To, o czym warto pamiętać to to, że SEO jest procesem stałym. Niestety, nie ma konkretnego magicznego sposobu na to, by trwale utrzymać się na jednej, upragnionej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania. Algorytmy Google nieustannie zmieniają się a konkurencja nie śpi, dlatego i Ty musisz być czujny, i nieprzerwanie pracować nad swoją witryną. Trwale uskuteczniana optymalizacja strony może przybliżyć Cię do tego, by stale plasować się na szczycie wyników wyszukiwania.

Jeżeli nie wiesz, jak reagować na zmiany algorytmu Google, to pisaliśmy już o tym na naszym blogu. Koniecznie sprawdź, dlaczego wyszukiwarka Google wprowadza takie zmiany, czy można je przewidzieć i jak na nie reagować – nie daj się zaskoczyć!

Komentarz specjalisty

Pozycjonowanie wymaga czasu i ciągłych obserwacji. Jeśli zależy Ci na długotrwałych rezultatach, musisz też przygotować się na długoterminową pracę. Miej na uwadze to, że pozycjonowanie to proces, a nie jednorazowe działanie – tylko takie podejście pozwoli Ci osiągnąć zadowalające i stałe efekty. 

Mateusz Calik Delante
Mateusz Calik
Head of SEO & SEM

Pamiętaj! Czynników, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej może być naprawdę wiele. Ważne jest to, by nieustannie monitorować efekty swoich działań SEO i sprawdzać, co w danym przypadku działa, a co nie do końca przynosi oczekiwane rezultaty. Dzięki temu jesteś w stanie ocenić skuteczność Twojego SEO, a następnie zaproponować i wdrożyć ewentualne zmiany.

Sprawdź nasz wpis: Pozycja w Google – jak sprawdzić, na której pozycji jest moja strona?

Najważniejsze zalety SEO

Pozycjonowanie strony może przynieść wiele korzyści dla naszego biznesu. Warto o nich wiedzieć i pamiętać podczas wyboru sposobu promocji firmy w Internecie. Nie przedłużając, zaczynajmy! Do najważniejszych zalet SEO należą:

1. Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania

Odpowiednio przeprowadzone działania SEO przekładają się na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania, zarówno dla najważniejszych dla biznesu fraz kluczowych, jak również tzw. fraz z długim ogonem (long tail). Są to dokładnie sprecyzowane pytania, wyszukiwane przez świadomych użytkowników, którzy szukają konkretnych produktów czy usług. Pozwalają na zwiększenie ilości zapytań, które będą generować ruch i konwersje na naszej stronie internetowej.

Frazy long tail są bardzo precyzyjne, składają się z kilku słów i w dokładny sposób określają potrzeby zdecydowanego użytkownika. Dzięki takim frazom klienci w szybki i prosty sposób znajdują w sieci dokładnie to, czego szukają.

Pozycjonowanie wielu rozbudowanych i szczegółowych fraz (long taili) określa się mianem pozycjonowania szerokiego. Więcej o szerokim SEO przeczytasz w innym wpisie na naszym blogu: Pozycjonowanie szerokie – jakie zalety ma long tail?

Wzrost widoczności pozycjonowanie
Screenshot z niezależnego narzędzia Semstorm, przedstawiający wzrost widoczności pozycjonowanej strony w wynikach wyszukiwania.

2. Zwiększenie liczby osób odwiedzających stronę

Jedną z najważniejszych zalet pozycjonowania jest możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów. Dzięki SEO możemy  pozycjonować bardzo dużą ilość fraz, które każdego dnia wyszukiwane są przez użytkowników na całym świecie. Wzrost odwiedzin na naszej stronie internetowej bezpośrednio przekłada się na zwiększenie konwersji oraz ilości zapytań dotyczących oferowanych produktów lub usług.

Dzięki pozycjonowaniu możliwe jest dotarcie do użytkowników nie tylko za pomocą wyszukiwarki internetowej. Odpowiednie działania SEO wpływają na umieszczenie informacji o firmie na wielu serwisach zewnętrznych, które również kierują odwiedzających na naszą stronę internetową.

3. Dotarcie do potencjalnych klientów

Dzięki prawidłowemu i precyzyjnemu doborowi słów kluczowych mamy możliwość nie tylko poprawienia naszej widoczności w Google, ale i trafienia do dużej ilości potencjalnych klientów. Jest wiele narzędzi, które ułatwiają dobór odpowiednich dla Twojego biznesu słów kluczowych. Pomocne może okazać się na przykład Senuto, Google Trends, Übersuggest czy Planer słów kluczowych od Google. Warto zapoznać się z nimi bliżej, ponieważ mogą one znacznie ułatwić Ci cały proces SEO i optymalizacji strony pod właściwe frazy kluczowe. Więcej na ten temat piszemy w artykule: Słowa kluczowe – 11 narzędzi, które wspomagają keyword research.

Potencjalnych klientów można podzielić na dwie grupy: jedna to świadomi konsumenci, czyli tacy, którzy dokładnie wiedzą, czego szukają, a druga to  użytkownicy z mniejszą wiedzą. SEO daje nam możliwość dotarcia do obu grup.

W tym miejscu warto wspomnieć o jednym, bardzo ważnym elemencie, nie tylko w samej strategii SEO, ale tak naprawdę w każdej strategii marketingowej – czy wiesz, kim jest Twoja persona? Przypomnijmy sobie krótko, co kryje się pod tym pojęciem.

Persona to swego rodzaju uosobienie Twojej grupy docelowej; to sylwetka, która reprezentuje Twojego potencjalnego odbiorcę.

Pewnie zastanawiasz, dlaczego teraz o tym mówię. Otóż to właśnie dzięki personie jesteś w stanie poznać swoich potencjalnych klientów, określić ich potrzeby i ustalić, które z nich jesteś w stanie zaspokoić. Persona pomoże Ci w zaplanowaniu odpowiednich działań i właściwym ich adresowaniu.

4. Zwiększenie zysków przedsiębiorstwa

Krótko mówiąc, zwiększenie liczby potencjalnych klientów bezpośrednio przekłada się na wzrost zysków. Dzięki większej ilości klientów możemy rozszerzać naszą ofertę i z każdym miesiącem zwiększać zyski przedsiębiorstwa. Wiąże się to z kolejną zaletą jaką jest…

5. Rozwój biznesu

Pozycjonowanie stron to świetny sposób na rozwój naszego biznesu. Dzięki pozyskiwaniu nowych klientów firma rozrasta się, a my, tak jak wspomniałam już wyżej, możemy poszerzać jej ofertę o nowe produkty i usługi. SEO daje możliwość pozycjonowania zarówno lokalnego, jak również globalnego, dzięki czemu bardzo prawdopodobne jest to, że z czasem zaczniemy rozwijać biznes nawet na bardzo dużą skalę.

6. Większa rozpoznawalność marki

Pojawienie się naszej strony internetowej w sieci w dużym stopniu zwiększa rozpoznawalność marki wśród użytkowników. Obecność w mediach społecznościowych, liczne opinie o firmie oraz recenzje produktów, a także inne wartościowe informacje zwiększają szansę przyciągnięcia użytkownika na naszą stronę i zatrzymania go na dłużej. Dzięki SEO będziemy bardziej rozpoznawalni w sieci, a co za tym idzie, możemy stać się liderem w naszej branży i każdego dnia zdobywać kolejnych, nowych klientów.

7. Budowanie zaufania marki w sieci

Kolejną zaletą odpowiedniej promocji w Internecie jest wzrost zaufania użytkowników do naszej marki. Osoby, które ją kojarzą oraz wiedzą, że mogą znaleźć na naszej stronie internetowej to, czego potrzebują, zdecydowanie chętniej ponownie skorzystają z naszej oferty w przyszłości, a także polecą nasz biznes innym. To z kolei przekłada się na social proof (społeczny dowód słuszności), o którym trochę więcej powiem niżej.

Jeśli jednak jesteś ciekawy, jak można wykorzystać social proof w swoim biznesie, to koniecznie zajrzyj do wpisu: Social Proof: 6 sposobów jak skutecznie wykorzystać społeczny dowód słuszności w e-commerce.

8. Zdobycie przewagi nad konkurencją

Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to również doskonały sposób na zwiększenie przewagi nad konkurencją w swojej branży. Im więcej fraz kluczowych w topach, tym więcej odwiedzin użytkowników, którzy zaczynają utożsamiać naszą witrynę z konkretną ofertą, jednocześnie zapamiętując jej adres oraz nazwę firmy, co w przyszłości przełoży się na dodatkowe wejścia bezpośrednie.

Jeżeli już o konkurencji mowa… Jej analiza jest nieodłącznym elementem SEO. Zastanawiasz się, dlaczego warto obserwować konkurencję? Bynajmniej nie chodzi tu jedynie o jej dogonienie, a zaplanowanie działań tak, by zawsze być dwa kroki przed nią. Pomoże Ci w tym oczywiście dogłębna analiza, a następnie wdrożenie odpowiedniej strategii.

9. Budowanie wizerunku eksperta

Dzielenie się wiedzą np. w postaci regularnie udostępnianych artykułów na blogu firmowym może pomóc w codziennym funkcjonowaniu wielu ludziom w branży, którą się zajmujemy. Edukowanie odbiorców sprawi, że zaczną nas oni traktować jak eksperta i chętnie będą wracać na naszą stronę po nowe, interesujące i wartościowe materiały.

Jednak blog firmowy nie przyda nam się jedynie w kreowaniu wizerunku eksperta, a będzie wspierał też budowę rozpoznawalności i zaufania do marki – może być on świetnym miejscem łączności z odbiorcami naszego brandu. Co więcej, nie zapominajmy o tym, że i Google lubi dobry content, więc tworzenie jakościowych treści z pewnością wpłynie nie tylko pozytywnie wizerunkowo, ale i przełoży się na wysokie pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

10. Zwiększenie liczby naturalnych linków

SEO to między innymi wartościowy content, a ten natomiast wpływa na zwiększenie liczby naturalnych odnośników do naszej strony. Użytkownicy bowiem chętnie dzielą się interesującymi i przydatnymi materiałami oraz polecają innym serwisy internetowe, do których mają zaufanie. W ten sposób tworzą oni naturalne linki, które dodatkowo wspierają i umacniają efekty pozycjonowania.

W tym przypadku warto wspomnieć o pojęciu UGC (User Generated Content), czyli treści tworzonej przez użytkowników. Są to wszelkie komentarze, opinie, recenzje, posty na forach dyskusyjnych itd. Takie treści mogą świetnie wspierać proces SEO, budować wartościowy content i działać pozytywnie na odbiór naszej marki. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat UGC i tego, jak można go wykorzystać, to wpadnij do innego wpisu na blogu Delante.

Korzyścią idącą za UGC jest social proof, który bazuje na idei, że na każdego z nas wpływają zachowania innych osób – podejmowane przez nie działania, wyrażane poglądy czy opinie sprawiają, że kształtują się również i nasze własne. Jeżeli ktoś poleca coś (w tym przypadku możemy użyć sformułowania “linkuje coś”), o czym my nie mamy zielonego pojęcia, to naturalnym jest to, że najprawdopodobniej zasugerujemy się zdaniem tej właśnie osoby. Social proof jest więc nie tylko świetnym sposobem na budowę wizerunku i zaufania do marki, ale i na zwiększenie konwersji.

Warto wspomnieć tu też o link baitingu, czyli przynęcie na linki. Jeżeli Twoje treści będą wartościowe, unikalne i atrakcyjne, to użytkownicy sami będą chcieli do nich linkować. Dlatego tak ważne jest dbanie w swojej strategii SEO o dobrej jakości content, który będzie nie tylko przyciągał, ale i zatrzymywał użytkowników na dłużej. Więcej o link baitingu możesz przeczytać w innym wpisie na naszym blogu: Link baiting czyli czym jest przynęta na linki.

11. Długofalowe pozyskiwanie klientów

Pozycjonowanie nie tylko umożliwia nam dotarcie do dużej liczby nowych użytkowników, lecz także sprawia, że chętnie wracają oni na naszą stronę internetową i często stają się później naszymi klientami. Przyczynia się do tego między innymi atrakcyjna oferta firmy, a także wartościowy dla odbiorców content marketing. Interesujące treści, które odpowiadają na zapytania użytkowników, zwiększają bowiem ruch na stronie oraz prowadzą do wyższej i długofalowej konwersji.

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób możesz zawalczyć o stałych klientów, to na naszym blogu znajdziesz wpis: Jak zdobyć stałego klienta w e-commerce?

12. Zwiększenie mikro konwersji

Odpowiednia strategia SEO przyczynia się także do zwiększenia tzw. mikro konwersji, czyli pojedynczych, ukończonych akcji wykonywanych przez użytkownika. Są to takie działania jak np.: dodanie opinii/recenzji produktu, pozostawienie komentarza, czy zapis do newslettera, dzięki czemu możliwe jest budowanie bazy klientów, która z kolei ma duże znaczenie dla przyszłości naszego biznesu.

Jeżeli użytkownik dokonał mikrokonwersji, co może wskazywać na to, że jest (bądź dopiero będzie) zainteresowany naszą ofertą, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że ten sam użytkownik wkrótce dokona konwersji makro (np. wyśle zapytanie przez formularz kontaktowy czy zakupi konkretny produkt), a ta z kolei może przełożyć się już bezpośrednio na realny zysk firmy.

13. Elastyczne koszty pozyskiwania potencjalnych klientów

Większość reklam, których celem jest pozyskiwanie nowych, potencjalnych klientów w rozległym czasie, generuje wysokie koszty. W przypadku SEO jednak możliwe jest dobranie dogodnego modelu rozliczania dla swojego biznesu. Opłata może być stała, comiesięczna, bądź także rozliczana za efekt.

a) Rozliczanie się na abonament – stała, miesięczna kwota wypłacana agencji za pracę na stronie. Efekty (bądź ich brak) nie wpływają na zmianę wysokości tej kwoty, chyba że zdecydujemy się na zwiększenie abonamentu, tak by agencja poświęcała jeszcze więcej czasu na naszej stronie.

b) Rozliczanie się za efekt – najczęściej za zdobycie konkretnej pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy bądź osiągnięcie określonego, założonego ruchu na stronie.

W przypadku niektórych agencji SEO możesz też spotkać się z hybrydowym systemem rozliczania, czyli takim, który niejako łączy w sobie oba powyższe modele. Wtedy zazwyczaj mamy do czynienia z co miesięcznym abonamentem i premiami, wypłacanymi w chwili osiągnięcia konkretnych, zamierzonych efektów – takich jak np. uplasowanie się w Top 10 z którąś z wybranych fraz kluczowych.

Koszty pozyskiwania klientów mogą być elastycznie zwiększane lub zmniejszane, w zależności od potrzeb przedsiębiorstwa.

14. Targetowanie geograficzne

Kolejną zaletą SEO jest targetowanie geograficzne. Jest to doskonałe narzędzie dla wszystkich firm, które są zainteresowane dotarciem do odbiorców regionalnych. Pozycjonowanie lokalne umożliwia skierowanie oferty do grupy docelowej na wąskim obszarze geograficznym, a także pozwala na wybicie się małych firm na tle znacznie większych konkurentów. A skoro już mowa o lokalnym rynku…

15. Większa sprzedaż bezpośrednia przy biznesie lokalnym

SEO przyczynia się do zwiększenia sprzedaży podczas prowadzenia biznesu lokalnego. Obecnie bowiem coraz więcej osób szuka informacji dotyczącej danego sklepu, bądź też restauracji w Internecie. Informacje znalezione online bezpośrednio przekładają się na decyzje zakupowe konsumentów w realu. Najpierw jednak daj się znaleźć w sieci! 😉

Jak więc wykorzystać SEO w promowaniu lokalnego biznesu? Optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma, zadbanie o wersję mobilną strony, linkowanie lokalne czy optymalizacja strony pod kątem miejsca, w którym działasz to tylko niektóre z działań procesu pozycjonowania, które umożliwią Ci podbicie miejscowego rynku. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, to koniecznie sprawdź inny wpis na naszym blogu: Jak pozycjonować lokalnie swoją firmę?

16. Pozycjonowanie szerokie na słowa o największej konwersji

Pozycjonowanie szerokie umożliwia wybór najlepiej konwertujących fraz, z których część możemy określić terminem long tail (długi ogon). Dobranie odpowiednio sprecyzowanych fraz, które zawierają dokładne cechy lub nazwę produktu oraz dopasowane są do podstron, które najlepiej pasują do wyszukiwań konsumenta zwiększa szansę na znalezienie przez niego dokładnie takiego produktu, jakim jest zainteresowany lub maksymalnie do niego zbliżonego. Może to pozytywnie wpłynąć na ruch na stronie, a w konsekwencji zwiększyć współczynnik konwersji.

17. Możliwość poznania preferencji klientów

Opracowując strategię SEO wykorzystujemy odpowiednie frazy kluczowe. Mogą nam one pomóc w poznaniu preferencji użytkowników oraz przygotowaniu firmy na wciąż zmieniające się trendy. Wiedzę na temat zachowań klientów daje nam również inwestycja w analitykę internetową, która powinna być nieodłączną częścią działań SEO.

Warto tu wspomnieć o pojęciu, jakim jest Search Intent SEO. Search Intent to inaczej intencje wyszukiwania użytkownika. SEO i analityka pozwalają nam zrozumieć te intencje i odpowiednio wykorzystać je w późniejszych działaniach. Jeśli dokładnie określimy cele biznesowe i dobrze poznamy swojego klienta, to jesteśmy w stanie dostarczyć mu dokładnie takich treści, jakich on potrzebuje.

Odpowiednia strategia nie tylko wpłynie pozytywnie na widoczność strony w wyszukiwarce i leady, ale i niższy bounce rate, co z kolei zwiększa nasze szanse na wyższą pozycję w Google. Brzmi całkiem nieźle, prawda? 😉

18. Długotrwały efekt pozycjonowania

Pozycjonowanie to długotrwały  i złożony proces, jednak jego efekty utrzymują się bardzo długo. Pierwsze efekty SEO, pod postacią wzrostu widoczności witryny, zazwyczaj widzimy w pierwszych trzech miesiącach pozycjonowania. W kolejnych miesiącach pojawia się wzrost ruchu, a następnie wzrost sprzedaży. Ważne jest to, by być cierpliwym – przygotuj się na to, że efekty nie pojawią się zaledwie po tygodniu –  i pamiętać, że jedynie stała praca na stronie przyniesie stałe i zadowalające efekty.

Etapy pozycjonowania - zalety SEO

Kampania SEO prowadzona w odpowiedni sposób przez specjalistę pozwala uzyskać długotrwałe rezultaty, dzięki którym nasza strona internetowa będzie utrzymywała się wysoko w wynikach wyszukiwania.

19. Stałe monitorowanie skuteczności prowadzonych działań

SEO jest mierzalne. Możemy na bieżąco mierzyć liczbę konwersji, a także ich źródła. Dzięki specjalnym narzędziom możliwe jest monitorowanie ruchu organicznego, a także postępu w rankingu wyników wyszukiwania. Co więcej, możemy również dowiedzieć się, które słowa kluczowe są najcenniejsze dla naszego biznesu i odpowiednio wykorzystać to w strategii SEO.

Monitoring prowadzonych przez Ciebie działań pozwala ocenić, czy to, co robisz jest skuteczne i przynosi wymierne korzyści. Jeśli nie, to może być on dobrą bazą i “kopniakiem” do wdrożenia zmian w strategii. Monitoring i stała analiza wyników to w przypadku SEO klucz do sukcesu.

Dużym plusem jest to, że istnieje wiele pomocnych narzędzi, z których możesz skorzystać za darmo. Takimi narzędziami (bez których, swoją drogą, SEOwcy nie wyobrażają sobie pracy) są chociażby Google Search Console czy Google Analytics – pozycje niemalże obowiązkowe na liście. Więcej o podstawowych narzędziach SEO, które musisz znać mówi we vlogu Gosia, nasza Team Leaderka SEO. Koniecznie sprawdź!

20. ROI lepsze od innych reklam

SEO, zważywszy na długotrwałość jego efektów, charakteryzuje się wyższym wskaźnikiem ROI (z ang. return on investment) od innych typów reklam. Ogólny zwrot z inwestycji we wszystkie działania marketingowe jest bowiem wyższy, dzięki czemu pozyskiwanie nowych, potencjalnych klientów jest mniej kosztowne.

ROI - zalety SEO

W przypadku pozycjonowania ROI zazwyczaj zaczyna być widoczny w 9-10 miesiącu działań SEO na witrynie. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ istotne jest, by przed upłynięciem tego czasu nie poddawać się i nie zaprzestawać optymalizacji strony. Warto pamiętać o tym, że wraz z upływem czasu ROI będzie wzrastał.

21. Przyciąganie talentów

SEO może również wspierać nasze działania rekrutacyjne. Zastanawiasz się, w jaki sposób? Otóż sprawa jest bardzo prosta. Pozycjonowanie pomaga zwiększyć widoczność strony w sieci, a osoby szukające pracy bardzo często zaczynają swoją podróż właśnie od wyszukiwarki internetowej. Optymalizując witrynę pod stanowiska, na które chcemy zatrudnić pracowników, zwiększymy szansę przyciągnięcia nowych, utalentowanych ludzi do naszego zespołu.

Co poza pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie jest bardzo skuteczną formą promocji witryny strony internetowej w sieci, jednak nie jest to jedyna możliwość pokazania się szerszemu gronu odbiorców. Aby dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, a także rozwijać swój biznes i generować coraz większe zyski, warto wesprzeć kampanię SEO za pomocą dodatkowych działań marketingowych. Świetnie sprawdzą się tutaj np. linki sponsorowane, które w szybki sposób mogą zwiększyć ilość odwiedzin na naszej witrynie, a także aktywność w social media, która pozwala tworzyć relację z klientami oraz zwiększa zainteresowanie ofertą firmy.

Dobrym wsparciem SEO może okazać się również inwestycja w reklamę w płatnych wynikach wyszukiwania – np. Google Ads – czy w mediach społecznościowych – np.  Facebook Ads. Możliwości jest bardzo wiele! Testuj, sprawdzaj, wyciągaj wnioski, a sam dojdziesz do tego, co w przypadku Twojego biznesu działa najlepiej.

Zalety SEO – podsumowanie

Wyszukiwarki internetowe to miejsce, w którym można pozyskać nowych klientów i wypromować swoją firmę. Odpowiednio prowadzone działania SEO mogą przynieść naszej firmie wiele korzyści.

Przede wszystkim wpływają na wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania i zwiększenie liczby jej użytkowników. Pozycjonowanie pozwala także dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów oraz zwiększyć zyski przedsiębiorstwa. Co więcej, SEO zwiększa rozpoznawalność marki, buduje jej zaufanie i pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją. Koszty pozycjonowania mogą być elastyczne, a jego efekt umożliwia osiągnięcie długotrwałych rezultatów. SEO pomoże Ci nie tylko zawojować wyniki wyszukiwania, ale i zawalczyć o pozycję lidera w branży.

(7)
Autor
Senior SEO Specialist - Paulina

Senior SEO Specialist

W Delante od października 2017 roku. Do swojej pracy podchodzi z pasją i zaangażowaniem, optymalizując strony internetowe klientów. Miłośniczka aktywnego stylu życia, po godzinach instruktorka fitness.
Komentarze (2)
  1. Trochę tych zalet pozycjonowania się nazbierało jednak. Tyle się mówi o tym, że watro stawiać na dobre pozycje strony w wyszukiwarce, ale nikt nie mówi tak na prawdę, po co i dlaczego. Bardzo dobrze, że poruszyliście ten temat. Warto wiedzieć jakie korzyści to pozycjonowanie przynosi.

  2. Faktycznie, niemało jest tych zalet. Dla mnie najważniejszą z nich jest możliwość dotarcia do klientów – pod koniec dnia liczy się sprzedaż, a SEO realnie moją sprzedaż wspiera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ostatnio na naszym blogu

Jesteś ciekawy, jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych, a może chcesz wejść na rynek szwajcarski i ciekawi Cię, jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne? Na naszym blogu znajdziesz odpowiedzi na te pytania i wiele innych porad ważnych dla rozwoju Twojego biznesu.