.animate-view{opacity: 1 !important;}

Branża konopna. Czy można ją pozycjonować?

0min.

Komentarze:4

Branża konopna. Czy można ją pozycjonować?d-tags
23 kwietnia 2023
Branża konopna od wielu lat jest już na wysokim poziomie zarówno w USA, jak i w Kanadzie. Coraz bardziej jednak staje się również popularna w Polsce, poprzez legalizację medycznej marihuany. Dlatego przedstawimy jakie produkty są w Polsce legalne, czy można je promować oraz przede wszystkim, czy warto pozycjonować branże konopną. Dowiedz się więcej o SEO dla branży CBD.

0min.

Komentarze:4

Branża konopna. CBD w Polsce i na świecie

Poprzez długo wyczekiwaną legalizację marihuany w Kanadzie, branża konopna stała się dużo bardziej rozchwytywana. Coraz więcej światowych gigantów zaczęło zajmować się “grą w zielone”, a akcje niektórych producentów wzrosły niemalże o kilkaset procent. Zastanówmy się czy mamy do czynienia z ogromnym potencjałem tej branży, czy jedynie wielką mydlaną bańką.

Pozycjonowanie branży konopnej

Według Arcview Market Research oraz BDS Analytics rynek, który obejmuje zarówno marihuanę rekreacyjną jak i medyczną, w zeszłym roku osiągnął wartość 9,5 mld dolarów. W 2024 roku przewiduje się, że rynek ten osiągnie wartość nawet 89,1 mld dolarów. Głównymi czynnikami są znaczne właściwości lecznicze konopi, coraz szybciej rosnąca legalizacja marihuany oraz, co istotne, postęp w rozwoju genetycznym hodowli konopi. W tej branży istnieją również pewne ograniczenia, takie jak silna konkurencja z konwencjonalnym leczeniem, tabu społeczne oraz oczywiście to, że w wielu krajach produkt ten jest dalej nielegalny.

Marihuana medyczna ciągle stanowi większość udziałów w branży konopnej. Najszybciej rozwijająca się w tej kwestii jest Ameryka Północna. Tempo tak szybkiego rozwoju można przypisać faktowi, iż różne kraje, a w tym USA, legalizują używanie konopi, również  w celach rekreacyjnych.

Branża konopna na świecie

W Polsce od 17 stycznia 2019 roku legalny jest susz z konopi indyjskich. Jednak dostępny on jest jedynie w postaci marihuany medycznej, wydawanej na receptę. Marihuana jest sprowadzana do Polski przez firmę, członka kanadyjskiej grupy Canopy Growth Corporation – Spektrum Cannabis. Jest to jedyna firma, która otrzymała zgodę od Urzędu Rejestracji produktów leczniczych na obrót tego rodzaju produktem w Polsce.

Marihuana czy konopie? Z czym mamy do czynienia?

W wielu krajach legalność marihuany różni się od siebie, dlatego zawsze warto zapoznać się z prawem konkretnego kraju. Poznajmy różnicę między konopiami, które w swoim składzie nie zawierają THC, a marihuaną.

Istnieje spora różnica między CBD i THC. THC to psychoaktywny składnik marihuany. Odpowiedzialny jest za uczucie odurzenia. Sprawia, że odczuwamy relaks, wyostrzony zmysł wzroku, węchu oraz słuchu oraz wzmożone uczucie głodu.

Jakie zastosowanie ma medyczne THC:

  • pomaga w leczeniu stwardnienia rozsianego, łagodzi ból oraz zmniejsza skurcze
  • zmniejsza skutki uboczne chemioterapii, zmniejsza wymioty oraz pobudza apetyt
  • łagodzi objawy AIDS
  • zmniejsza ciśnienie wewnątrz oka

CBD natomiast nie posiada czynników psychoaktywnych. Posiada spory potencjał w branży medycznej oraz fizjoterapii. Działa jednak leczniczo przede wszystkim przy chronicznym bólu.

  • łagodzi skutki depresji
  • przeciwzapalnie oraz pomaga pozbyć się toksyn z organizmu
  • przeciwdrgawkowe przy leczeniu cukrzycy oraz padaczki
  • rozluźniające mięśnie

SEO dla branży konopnej

Branża konopna to jedna z najbardziej zmiennych branż ostatnich lat. Obostrzenia zmieniają się niemal codziennie. Niestety płatna reklama jest bardzo trudna, niemal niemożliwa dla większości produktów związanych z konopiami. Wszystko przez warunki wielu platform reklamowych, które mogą blokować tego typu treści.

Jednak ruch organiczny Google oraz SEO w branży konopnej to najlepsi przyjaciele. Zdobycie wysokich pozycji w najbliższym czasie będzie miało bardzo kluczowe znaczenie i cenne możliwości rozwoju w przyszłych latach, gdy SEO w tej branży stanie się bardziej konkurencyjne. Dlatego to właśnie teraz jest najlepszy czas na inwestowanie w pozycjonowanie.

Co jest ważne podczas budowania strategii SEO w branży konopnej?

Sprawdź warunki platformy oraz hostingu

Upewnij się, że Twoja firma będzie przyszłościowa i wybierz takich dostawców, którzy pozwalają na nietypowe, tego typu treści. Dotyczy to również dostawców płatności. Oni także posiadają wiele regulacji dotyczących tego typu branż.

Zrozum możliwości SEO

Szczegółowe badanie słów kluczowych pozwoli Ci zorientować się czego ludzie najczęściej wyszukują oraz jakich fraz używają. Dzięki temu Twoje możliwości znacznie wzrosną. Dobór odpowiednich słów kluczowych sprawi, że Twoja strona odnotuje znaczny wzrost liczby wyszukiwań.

słowa kluczowe - branża konopna

Jak wybierać słowa kluczowe?

Warto korzystać z eksploratora słów kluczowych oraz raportów rankingowych.  Podczas wybierania warto zwrócić uwagę na:

  • średnie miesięczne wyszukiwania i trend w czasie,
  • cel wyszukiwania – czy dane słowo pasuje do usługi lub produktu,
  • domena i autorytet stron rankingowych
  • trudność słowa kluczowego, jego złożoność.

Do analizy słów kluczowych warto korzystać z narzędzi takich jak Ahrefs, Senuto, Semstorm itp.  O narzędziach przydatnych podczas doboru słów kluczowych pisaliśmy w jednym z naszych artykułów: Słowa Kluczowe – 11 narzędzi, które wspomagają keyword research.

SEO dla branży konopnej - słowa kluczowe

Załóż bloga i twórz na nim artykuły pomocnicze

Taki zabieg pozwala na sprawne linkowanie wewnętrzne do głównego produktu. Dlatego gdy prowadzimy sklep z produktami z marihuany możemy postawić na artykuł o nazwie: jak zrobić nalewkę z marihuany. Jednocześnie obejmujemy naszą grupę grupę docelową oraz inną, która stawia na rozwiązania zamiast kupować.

SEO w branży konopnej - tematy na bloga

Idealnie byłoby, gdybyś mógł utworzyć 3-5 artykułów pomocniczych podczas omawiania nowego tematu lub kategorii słów kluczowych. Pozwoli ci to zbudować silos i stworzyć istotność – a także tworzą świetne cele dla linków zwrotnych.

Zacznij pisać treści SEO dla branży konopnej

Dzięki tworzeniu unikalnych opisów produktów, kategorii oraz prowadzeniu bloga o tym temacie, będziesz miał wszystko co potrzeba by stworzyć fragment treści, który oparty będzie na:

  • wprowadzeniu właściwych słów kluczowych,
  • dobrej intencja i odpowiedniej treść na stronie,
  • unikalnej treści.

Sprawdź nasz poradnik pozycjonowanie stron i wdróż SEO na Twojej stronie!

Aktualizacja treści na stronie

Branża konopna bardzo szybko się zmienia, dlatego bardzo istotnym elementem jest aktualizacja treści na stronie by nikt nie został wprowadzony w błąd. Użytkownicy często sprawdzają kiedy strona była aktualizowana by mieć jak najświeższe informacje. Dlatego warto o tym pamiętać. O tym, na co zwrócić uwagę podczas aktualizacji treści na stronie pisaliśmy tutaj: Czy warto aktualizować stare treści na stronie?

A jeśli chcesz posłuchać rozmowy o pozycjonowaniu trudnych branż, odsyłamy na nasz kanał na YouTube:

SEO CBD. Pozycjonowanie branży konopnej: podsumowanie

Branża konopna jest jedną z najszybciej rozwijających się branży ostatnich lat i przynosi gigantyczne zyski. Teraz jest najlepszy moment by zadbać o SEO dla CBD na swoich stronach, ponieważ firmy, które zyskają zaufanie, w kolejnych latach będą opiniotwórcze. Warto pamiętać o najważniejszych działaniach SEO takich jak:

  1. Sprawdzeniu  warunków  platformy oraz hostingu
  2. Zrozumieniu możliwości SEO
  3. Dobieraniu słów kluczowych
  4. Założeniu bloga i tworzeniu na nim artykułów pomocniczych
  5. Pisaniu treści SEO dla branży konopnej
  6. Aktualizacji treści na stronie

Zobacz, co na temat współpracy z Delante mówi jeden z naszych Klientów, który prowadzi swój biznes w branży konopnej:

Delante is working on increasing visibility of our CBD online shops in 4 countries. We are very satisfied with the workflow of Delante and we had nice progress in some countries. We can surely agree they know how to work with international brands.

Webmaster w Cibdol
Webmaster w Cibdol

Działasz w branży CBD i potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu strony? Odezwij się do nas, pomożemy!

Autor
Katarzyna Śliwa, Off Site SEO Specialist, Delante
Autor
Kasia Śliwa

Off-site SEO Specialist

W Delante od grudnia 2018. Specjalistka Off-site SEO, ekspertka od link buildingu. Swoje pierwsze zawodowe kroki stawiała przy organizacji dużych eventów. Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka tańca, muzyki oraz dobrego kina. Uwielbia słuchać ludzi oraz dyskutować z osobami o przeciwstawnych poglądach.

Autor
Katarzyna Śliwa, Off Site SEO Specialist, Delante
Autor
Kasia Śliwa

Off-site SEO Specialist

W Delante od grudnia 2018. Specjalistka Off-site SEO, ekspertka od link buildingu. Swoje pierwsze zawodowe kroki stawiała przy organizacji dużych eventów. Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pasjonatka tańca, muzyki oraz dobrego kina. Uwielbia słuchać ludzi oraz dyskutować z osobami o przeciwstawnych poglądach.

Uzyskaj bezpłatną wycenę

Nagrody

Nagroda - Deloitte 2021 Nagroda - IPMA Nagroda - US Search Awards 2021 Nagroda - European eCommerce Awards 2022 Nagroda - Global Agency Awards 2022 Nagroda - European Search Awards 2022