Branża konopna a SEO. Czy można pozycjonować sklepy z CBD?
![Branża konopna a SEO. Czy można pozycjonować sklepy z CBD?](https://delante.pl/wp-content/uploads/2022/11/pozycjonowanie-branza-konopna-scaled.jpg)
Poprzez długo wyczekiwaną legalizację marihuany w Kanadzie, branża konopna stała się dużo bardziej rozchwytywana. Coraz więcej światowych gigantów zaczęło zajmować się “grą w zielone”, a akcje niektórych producentów wzrosły niemalże o kilkaset procent. Zastanówmy się, czy mamy do czynienia z ogromnym potencjałem tej branży, czy jedynie wielką mydlaną bańką.
Według Arcview Market Research oraz BDS Analytics rynek, który obejmuje zarówno marihuanę rekreacyjną jak i medyczną, w zeszłym roku osiągnął wartość 9,5 mld dolarów. W 2024 roku przewiduje się, że rynek ten osiągnie wartość nawet 89,1 mld dolarów. Głównymi czynnikami są znaczne właściwości lecznicze konopi, coraz szybciej rosnąca legalizacja marihuany oraz, co istotne, postęp w rozwoju genetycznym hodowli konopi. W tej branży istnieją również pewne ograniczenia, takie jak silna konkurencja z konwencjonalnym leczeniem, tabu społeczne oraz oczywiście to, że w wielu krajach produkt ten jest dalej nielegalny.
Marihuana medyczna ciągle stanowi większość udziałów w branży konopnej. Najszybciej rozwijająca się w tej kwestii jest Ameryka Północna. Tempo tak szybkiego rozwoju można przypisać faktowi, iż różne kraje, a w tym USA, legalizują używanie konopi, również w celach rekreacyjnych.
W Polsce od 17 stycznia 2019 roku legalny jest susz z konopi indyjskich. Jednak dostępny on jest jedynie w postaci marihuany medycznej, wydawanej na receptę. Marihuana jest sprowadzana do Polski przez firmę, członka kanadyjskiej grupy Canopy Growth Corporation – Spektrum Cannabis. Jest to jedyna firma, która otrzymała zgodę od Urzędu Rejestracji produktów leczniczych na obrót tego rodzaju produktem w Polsce.
W wielu krajach legalność marihuany różni się od siebie, dlatego zawsze warto zapoznać się z prawem konkretnego kraju. Poznajmy różnicę między konopiami, które w swoim składzie nie zawierają THC, a marihuaną.
Istnieje spora różnica między CBD i THC. THC to psychoaktywny składnik marihuany. Odpowiedzialny jest za uczucie odurzenia. Sprawia, że odczuwamy relaks, wyostrzony zmysł wzroku, węchu oraz słuchu oraz wzmożone uczucie głodu.
Jakie zastosowanie ma medyczne THC:
CBD natomiast nie posiada czynników psychoaktywnych. Posiada spory potencjał w branży medycznej oraz fizjoterapii. Działa jednak leczniczo przede wszystkim przy chronicznym bólu.
Branża konopna to jedna z najbardziej zmiennych branż ostatnich lat. Obostrzenia zmieniają się niemal codziennie. Niestety płatna reklama jest bardzo trudna, niemal niemożliwa dla większości produktów związanych z konopiami. Wszystko przez warunki wielu platform reklamowych, które mogą blokować tego typu treści.
Jednak ruch organiczny Google oraz SEO w branży konopnej to najlepsi przyjaciele. Zdobycie wysokich pozycji w najbliższym czasie będzie miało bardzo kluczowe znaczenie i cenne możliwości rozwoju w przyszłych latach, gdy SEO w tej branży stanie się bardziej konkurencyjne. Dlatego to właśnie teraz jest najlepszy czas na inwestowanie w pozycjonowanie CBD.
Upewnij się, że Twoja firma będzie przyszłościowa i wybierz takich dostawców, którzy pozwalają na nietypowe, tego typu treści. Dotyczy to również dostawców płatności. Oni także posiadają wiele regulacji dotyczących tego typu branż.
W SEO dla branży konopnej szczegółowe badanie słów kluczowych pozwoli Ci zorientować się czego ludzie najczęściej wyszukują oraz jakich fraz używają. Dzięki temu Twoje możliwości znacznie wzrosną. Dobór odpowiednich słów kluczowych sprawi, że Twoja strona odnotuje znaczny wzrost liczby wyszukiwań.
W SEO dla sklepów z CBD warto korzystać z eksploratora słów kluczowych oraz raportów rankingowych. Podczas wybierania warto zwrócić uwagę na:
Do analizy słów kluczowych warto korzystać z narzędzi takich jak Ahrefs, Senuto, Semstorm itp. O narzędziach przydatnych podczas doboru słów kluczowych pisaliśmy w jednym z naszych artykułów: Słowa Kluczowe – 11 narzędzi, które wspomagają keyword research.
Taki zabieg podczas pozycjonowania branży konopnej pozwala na sprawne linkowanie wewnętrzne do głównego produktu. Dlatego gdy prowadzimy sklep z produktami z marihuany, możemy postawić na artykuł o nazwie: jak zrobić nalewkę z marihuany. Jednocześnie obejmujemy naszą grupę docelową oraz inną, która stawia na rozwiązania, zamiast kupować.
Idealnie byłoby, gdybyś mógł utworzyć 3-5 artykułów pomocniczych podczas omawiania nowego tematu lub kategorii słów kluczowych. Pozwoli ci to zbudować silos i stworzyć istotność – a także tworzą świetne cele dla linków zwrotnych.
Dzięki tworzeniu unikalnych opisów produktów, kategorii oraz prowadzeniu bloga o tym temacie, będziesz miał wszystko, co potrzeba, by stworzyć fragment treści, który oparty będzie na:
Sprawdź nasz poradnik pozycjonowanie stron i wdróż SEO na Twojej stronie!
Branża konopna bardzo szybko się zmienia, dlatego bardzo istotnym elementem jest aktualizacja treści na stronie, by nikt nie został wprowadzony w błąd. Użytkownicy często sprawdzają kiedy strona była aktualizowana, by mieć jak najświeższe informacje. Dlatego warto o tym pamiętać. O tym, na co zwrócić uwagę podczas aktualizacji treści na stronie pisaliśmy tutaj: Czy warto aktualizować stare treści na stronie?
A jeśli chcesz posłuchać rozmowy o pozycjonowaniu trudnych branż, odsyłamy na nasz kanał na YouTube:
Branża konopna jest jedną z najszybciej rozwijających się branży ostatnich lat i przynosi gigantyczne zyski. Teraz jest najlepszy moment, by zadbać o SEO dla CBD na swoich stronach, ponieważ firmy, które zyskają zaufanie, w kolejnych latach będą opiniotwórcze. Warto pamiętać o najważniejszych działaniach SEO takich jak:
Zobacz, co na temat współpracy z Delante mówi jeden z naszych Klientów, który prowadzi swój biznes w branży konopnej:
Działasz w branży CBD i potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu strony? Odezwij się do nas, pomożemy!
Delante is working on increasing visibility of our CBD online shops in 4 countries. We are very satisfied with the workflow of Delante and we had nice progress in some countries. We can surely agree they know how to work with international brands.