Paragraf 31

Co to jest Paragraf 31? – Definicja

Paragraf 31 (znany również pod nazwą penalty 30), to jedna z kar nakładanych na webmasterów. Wynika z naruszenia regulaminu i korzystania z praktyk grey hat- i black hat SEO. Konsekwencją takich działań jest gwałtowny spadek pozycji fraz w wyszukiwarce Google – o 30 pozycji w dół. Taką formę kary nakłada się najczęściej na spamerów i jest pierwszym ostrzeżeniem przed rozpoczęciem dalszych restrykcji nakładanych na witrynę. Spadek o 30 pozycji dla fraz znajdujących się w top3 czy top10 oznacza spadek na 3-4 stronę wyników wyszukiwania, na którą większość użytkowników nie zagląda.

Kara Google – paragraf 31, czyha na witryny, które są przeoptymalizowane, czyli:

  • mają za dużo fraz kluczowych,
  • posiadają ukrytą treść,
  • nagle zaczynają pozycjonować się na dużą ilość konkurencyjnych słów kluczowych,
  • posiadają ukryte, niepowiązane tematycznie linki.

Takie restrykcje nakładane są najczęściej na katalogi i zaplecza o charakterze spamerskim. W szczególności na te, które pozycjonują się na frazy szczegółowe (long-tail). Niepotwierdzoną (lecz prawdopodobną) hipotezą jest, że Google bada takie działania ręcznie, w ramach oddziału Google Quality Rater. Researcherzy wyszukiwarki sprawdzają 200 pierwszych wyników dla rokujących fraz i decydują czy witryna powinna otrzymać takie obostrzenie.

Paragraf 31 - definicja

Paragraf 31 i wpływ na SEO

Możliwe, że taki rodzaj walki z naruszeniami regulaminu zastąpi filtr SandBox, który polega na czasowym zamrożeniu ruchu i pozycji witryny na konkretne słowa kluczowe w wyszukiwarce. Paragraf 31 należy uznać za pierwszy krok w kierunku permanentnego ukarania witryny: nałożenia filtra lub bana na stronę.

Oczywiście, w związku ze spadkiem pozycji fraz, cierpi na tym również ruch organiczny, a subdomeny powiązane z domeną macierzystą, tracą na wartości. Jest to ostrzeżenie i, w przypadku zastosowania się do wytycznych, można odbudować poniesione straty.

Jak uchronić się przed karą od Google?

Kara powstała po to, by ułatwić użytkownikom poszukiwania w sieci. Penalty 30 stosuje się po to, by umożliwić szybkie wyszukiwanie fraz szczegółowych i „dokopanie się” do wartościowych treści. Najlepszym sposobem na zwiększenie ruchu po stracie będzie gruntowne przebudowanie witryny, wprowadzenie naturalnego linkowania wewnętrznego i wartościowych treści czyli stosowanie praktyk white hat SEO.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej