Paragraf 31

Co to jest Paragraf 31? – Definicja

Paragraf 31 (znany również pod nazwą penalty 30), to jedna z kar nakładanych na webmasterów. Wynika z naruszenia regulaminu i korzystania z praktyk grey hat- i black hat SEO. Konsekwencją takich działań jest gwałtowny spadek pozycji fraz w wyszukiwarce Google – o 30 pozycji w dół. Taką formę kary nakłada się najczęściej na spamerów i jest pierwszym ostrzeżeniem przed rozpoczęciem dalszych restrykcji nakładanych na witrynę. Spadek o 30 pozycji dla fraz znajdujących się w top3 czy top10 oznacza spadek na 3-4 stronę wyników wyszukiwania, na którą większość użytkowników nie zagląda.

Kara Google – paragraf 31, czyha na witryny, które są przeoptymalizowane, czyli:

  • mają za dużo fraz kluczowych,
  • posiadają ukrytą treść,
  • nagle zaczynają pozycjonować się na dużą ilość konkurencyjnych słów kluczowych,
  • posiadają ukryte, niepowiązane tematycznie linki.

Takie restrykcje nakładane są najczęściej na katalogi i zaplecza o charakterze spamerskim. W szczególności na te, które pozycjonują się na frazy szczegółowe (long-tail). Niepotwierdzoną (lecz prawdopodobną) hipotezą jest, że Google bada takie działania ręcznie, w ramach oddziału Google Quality Rater. Researcherzy wyszukiwarki sprawdzają 200 pierwszych wyników dla rokujących fraz i decydują czy witryna powinna otrzymać takie obostrzenie.

Paragraf 31 - definicja

Paragraf 31 i wpływ na SEO

Możliwe, że taki rodzaj walki z naruszeniami regulaminu zastąpi filtr SandBox, który polega na czasowym zamrożeniu ruchu i pozycji witryny na konkretne słowa kluczowe w wyszukiwarce. Paragraf 31 należy uznać za pierwszy krok w kierunku permanentnego ukarania witryny: nałożenia filtra lub bana na stronę.

Oczywiście, w związku ze spadkiem pozycji fraz, cierpi na tym również ruch organiczny, a subdomeny powiązane z domeną macierzystą, tracą na wartości. Jest to ostrzeżenie i, w przypadku zastosowania się do wytycznych, można odbudować poniesione straty.

Jak uchronić się przed karą od Google?

Kara powstała po to, by ułatwić użytkownikom poszukiwania w sieci. Penalty 30 stosuje się po to, by umożliwić szybkie wyszukiwanie fraz szczegółowych i „dokopanie się” do wartościowych treści. Najlepszym sposobem na zwiększenie ruchu po stracie będzie gruntowne przebudowanie witryny, wprowadzenie naturalnego linkowania wewnętrznego i wartościowych treści czyli stosowanie praktyk white hat SEO.

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej