Cookies

Pliki Cookies – definicja

Cookies, lub ciasteczka, to krótkie pliki tekstowe przechowywane w pamięci komputera, które serwer wysyła na urządzenie w momencie odwiedzenia danej strony WWW.

Plik cookie zawiera:

  • informacje na temat strony z której pochodzi,
  • czas ważności ciasteczka,
  • numer identyfikacyjny przeglądarki.

Ciasteczka HTTP mogą być tymczasowe lub trwałe. Tymczasowe to tzw. pliki sesyjne, które przechowywane są na urządzeniu do momentu wylogowania się ze strony lub całkowitego wyłączenia przeglądarki. Trwałe natomiast mają z góry określony czas żywotności, zdefiniowany w parametrze pliku.

Cookie - co to jest?

Jakie jest znaczenie ciasteczek?

Pliki cookies wykorzystywane są celem dostosowania zawartości treści na stronie do preferencji użytkowników, a co za tym idzie – optymalizacji tych stron.

Google Analytics może wykorzystywać zestawy tych plików do zbierania informacji na temat odwiedzin użytkowników, a także generowania raportów ze statystykami na temat odwiedzin strony, odsłon oraz średniej długości przebywania na stronie. Pozwala to na zrozumienie odwiedzających, poprawienie struktury i zawartości stron dla wygody użytkowników. Dzięki ciasteczkom możliwe jest również wyświetlanie dopasowanych reklam w Google i sieci.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej