Cookies

Pliki Cookies – definicja

Cookies, lub ciasteczka, to krótkie pliki tekstowe przechowywane w pamięci komputera, które serwer wysyła na urządzenie w momencie odwiedzenia danej strony WWW.

Plik cookie zawiera:

  • informacje na temat strony z której pochodzi,
  • czas ważności ciasteczka,
  • numer identyfikacyjny przeglądarki.

Ciasteczka HTTP mogą być tymczasowe lub trwałe. Tymczasowe to tzw. pliki sesyjne, które przechowywane są na urządzeniu do momentu wylogowania się ze strony lub całkowitego wyłączenia przeglądarki. Trwałe natomiast mają z góry określony czas żywotności, zdefiniowany w parametrze pliku.

Cookie - co to jest?

Jakie jest znaczenie ciasteczek?

Pliki cookies wykorzystywane są celem dostosowania zawartości treści na stronie do preferencji użytkowników, a co za tym idzie – optymalizacji tych stron.

Google Analytics może wykorzystywać zestawy tych plików do zbierania informacji na temat odwiedzin użytkowników, a także generowania raportów ze statystykami na temat odwiedzin strony, odsłon oraz średniej długości przebywania na stronie. Pozwala to na zrozumienie odwiedzających, poprawienie struktury i zawartości stron dla wygody użytkowników. Dzięki ciasteczkom możliwe jest również wyświetlanie dopasowanych reklam w Google i sieci.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej