Cookies

Pliki Cookies – definicja

Cookies, lub ciasteczka, to krótkie pliki tekstowe przechowywane w pamięci komputera, które serwer wysyła na urządzenie w momencie odwiedzenia danej strony WWW.

Plik cookie zawiera:

  • informacje na temat strony z której pochodzi,
  • czas ważności ciasteczka,
  • numer identyfikacyjny przeglądarki.

Ciasteczka HTTP mogą być tymczasowe lub trwałe. Tymczasowe to tzw. pliki sesyjne, które przechowywane są na urządzeniu do momentu wylogowania się ze strony lub całkowitego wyłączenia przeglądarki. Trwałe natomiast mają z góry określony czas żywotności, zdefiniowany w parametrze pliku.

Cookie - co to jest?

Jakie jest znaczenie ciasteczek?

Pliki cookies wykorzystywane są celem dostosowania zawartości treści na stronie do preferencji użytkowników, a co za tym idzie – optymalizacji tych stron.

Google Analytics może wykorzystywać zestawy tych plików do zbierania informacji na temat odwiedzin użytkowników, a także generowania raportów ze statystykami na temat odwiedzin strony, odsłon oraz średniej długości przebywania na stronie. Pozwala to na zrozumienie odwiedzających, poprawienie struktury i zawartości stron dla wygody użytkowników. Dzięki ciasteczkom możliwe jest również wyświetlanie dopasowanych reklam w Google i sieci.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

10 pytań i odpowiedzi o SEO

10 pytań i odpowiedzi o SEO

Czy w SEO odpowiedzią na każde pytanie jest “to zależy”? Wojciech Urban udowadnia, że nie zawsze! Zebraliśmy 10 najczęściej powtarzających się pytań o SEO i nagraliśmy krótkie filmiki z odpowiedziami. Możesz ich posłuchać na naszym kanale na YouTube lub przeczytać transkrypcję na naszym blogu. 

Czytaj więcej
Jak dodać firmę do Google Maps?

Jak dodać firmę do Google Maps?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była dobrze widoczna w sieci, wykorzystaj możliwości wizytówki Google Moja Firma. Jej posiadanie pozytywnie wpływa nie tylko na wizerunek, ale również pozycjonowanie strony. Podpowiadamy, jak dodać firmę do Google Maps. Dzięki temu przy niewielkim wysiłku zyskasz liczne korzyści dla swojego biznesu.

Czytaj więcej