Cookies

Pliki Cookies – definicja

Cookies, lub ciasteczka, to krótkie pliki tekstowe przechowywane w pamięci komputera, które serwer wysyła na urządzenie w momencie odwiedzenia danej strony WWW.

Plik cookie zawiera:

  • informacje na temat strony z której pochodzi,
  • czas ważności ciasteczka,
  • numer identyfikacyjny przeglądarki.

Ciasteczka HTTP mogą być tymczasowe lub trwałe. Tymczasowe to tzw. pliki sesyjne, które przechowywane są na urządzeniu do momentu wylogowania się ze strony lub całkowitego wyłączenia przeglądarki. Trwałe natomiast mają z góry określony czas żywotności, zdefiniowany w parametrze pliku.

Cookie - co to jest?

Jakie jest znaczenie ciasteczek?

Pliki cookies wykorzystywane są celem dostosowania zawartości treści na stronie do preferencji użytkowników, a co za tym idzie – optymalizacji tych stron.

Google Analytics może wykorzystywać zestawy tych plików do zbierania informacji na temat odwiedzin użytkowników, a także generowania raportów ze statystykami na temat odwiedzin strony, odsłon oraz średniej długości przebywania na stronie. Pozwala to na zrozumienie odwiedzających, poprawienie struktury i zawartości stron dla wygody użytkowników. Dzięki ciasteczkom możliwe jest również wyświetlanie dopasowanych reklam w Google i sieci.

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej