eCPC

Czym jest eCPC? – Definicja

Jest to strategia inteligentnego ustalania stawek w Google Ads, nazywana inaczej ulepszonym CPC (ang. Ehanced CPC).

W sposób automatyczny dostosowuje samodzielnie ustawiane stawki tak, by zmaksymalizować liczbę konwersji. Jednocześnie, gdy prawdopodobieństwo pozyskania konwersji jest niskie, obniża ustawione stawki.

Dzięki eCPC:

  • uzyskasz więcej konwersji przy jednoczesnej próbie utrzymania takich samych, a nawet niższych, kosztów konwersji,
  • utrzymasz średni CPC poniżej określonego maksymalnego CPC.

Jak to działa?

Algorytm w celu określania stawek na konkretnej aukcji wykorzystuje dane demograficzne, informacje o lokalizacji i przeglądarce użytkownika, porę dnia.

eCPC definicja

Co warto jeszcze wiedzieć o eCPC?

eCPC wymaga uprzedniego skonfigurowania śledzenia konwersji. Dodatkowo, jest dostępna dla sieci wyszukiwania i kampanii GDN za wyjątkiem tych promujących aplikacje. W przypadku kampanii produktowych działa wyłącznie w ramach wyszukiwarki Google. Co więcej, strategia ustala stawki oddzielnie dla urządzeń mobilnych.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Wyszukujesz swoją reklamę w wyszukiwarce Google i nie wyświetla Ci się? Zaczynasz zastanawiać się, czy Twoja kampania w ogóle działa? Spokojnie! Istnieje wiele powodów, dla których możesz nie znajdować swojej reklamy w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci kilka tych najczęściej występujących.

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #9

Czy to już pora żeby celebrować dłuższe jesienne wieczory? Jeśli już zamieniasz się w jesieniarę lub jesieniarza to przygotowaliśmy dla Ciebie idealny zestaw lektur na wieczór! Nasz dział SEO zebrał najważniejsze i najciekawsze newsy ze świata SEO. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej
Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Refleks, kontekst, zasięgi - co to jest RTM i jak może wpłynąć na komunikację z klientami w sieci?

Chcesz zwiększyć zasięgi w komunikacji Twojej firmy z odbiorcami? Wcale nie musisz przeznaczać ogromnego budżetu na płatne kampanie. Real-Time Marketing jest takim sposobem komunikacji, który przy odpowiednim przygotowaniu pozwala osiągnąć zadowalające efekty, bez pomocy nakładów finansowych. Co to jest RTM? O czym trzeba pamiętać przy tworzeniu RTM’ów i na co warto uważać? Sprawdź!

Czytaj więcej