Czym jest eCPC? – Definicja
Jest to strategia inteligentnego ustalania stawek w Google Ads, nazywana inaczej ulepszonym CPC (ang. Ehanced CPC).
W sposób automatyczny dostosowuje samodzielnie ustawiane stawki tak, by zmaksymalizować liczbę konwersji. Jednocześnie, gdy prawdopodobieństwo pozyskania konwersji jest niskie, obniża ustawione stawki.
Dzięki eCPC:
- uzyskasz więcej konwersji przy jednoczesnej próbie utrzymania takich samych, a nawet niższych, kosztów konwersji,
- utrzymasz średni CPC poniżej określonego maksymalnego CPC.
Jak to działa?
Algorytm w celu określania stawek na konkretnej aukcji wykorzystuje dane demograficzne, informacje o lokalizacji i przeglądarce użytkownika, porę dnia.
Co warto jeszcze wiedzieć o eCPC?
eCPC wymaga uprzedniego skonfigurowania śledzenia konwersji. Dodatkowo, jest dostępna dla sieci wyszukiwania i kampanii GDN za wyjątkiem tych promujących aplikacje. W przypadku kampanii produktowych działa wyłącznie w ramach wyszukiwarki Google. Co więcej, strategia ustala stawki oddzielnie dla urządzeń mobilnych.