CPV

Co to jest CPV? – Definicja

CPV (Cost Per View) to metoda rozliczenia w Google Ads, dotycząca reklam wideo. Rozliczenie to, oznacza koszt odtworzenia wideo przez minimum 30 sekund (lub, jeśli wideo jest krótsze, gdy zostanie odtworzone całe) oraz jeśli odbiorca wykona interakcję z reklamą w formacie wideo. Do interakcji zalicza się na przykład kliknięcie w CTA lub w baner.

Reklamy wideo są wyświetlane na platformie YouTube przed, po lub w trakcie filmu. CPV jest kosztem jednego oglądnięcia reklamy.

Ustalanie stawek

Stawki CPV ustalane są na podobnej zasadzie jak w innych modelach rozliczenia Google Ads. Ustala się osobne stawki dla poszczególnych słów kluczowych czy cech użytkownika. Ustalenie maksymalnego CPV dla grupy reklam oznacza, że koszt jednego oglądnięcia wyniesie tyle ile ustaliliśmy lub mniej. Ustalanie stawek jest tylko dostępne, gdy używasz reklam wideo TrueView.

Co to jest CPV?

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jak założyć sklep internetowy - poradnik krok po kroku

Jeżeli szukasz pomysłu na biznes, sprzedaż online może okazać się trafioną formą działalności, bo to właśnie w Internecie dzisiaj łatwiej znaleźć przyszłych klientów. Dlatego zapoznaj się z naszym poradnikiem, w którym przedstawiamy, jak założyć sklep internetowy - od rejestracji przez projekt i wdrożenie aż po promocję.

Czytaj więcej
AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

AI w content marketingu, czyli jak sztuczna inteligencja może wspomóc tworzenie treści? Szanse i zagrożenia

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe sprawdziły się w marketingu cyfrowym, ale czy zabiorą pracę twórcom treści? W rzeczywistości generatory treści AI mogą służyć jako wysoce wydajny asystent zwiększający ich produktywność. Dlaczego warto zainteresować się tym zagadnieniem, a jednocześnie zachować rozwagę? W naszym artykule dowiesz się więcej o szansach i zagrożeniach wynikających z zastosowania AI w content marketingu, a także poznasz generatory treści bazujące na działaniu sztucznej inteligencji. Zapraszamy!

Czytaj więcej