Depozycjonowanie

Depozycjonowanie – co to jest?

Depozycjonowanie (ang. negative SEO) to działanie przeciwne do pozycjonowania stron. Ma na celu zmniejszenie widoczności strony w wyszukiwarce oraz obniżenie jej pozycji w SERP-ach. Zjawisko to najczęściej jest wykorzystywane przez konkurencyjne strony, które walczą o wysokie pozycje na te same słowa kluczowe. Negatywne SEO to szereg praktyk, których celem jest zaszkodzenie konkurencji i zmniejszenie jej zasięgu w Google.

Pozytywne i negatywne depozycjonowanie

Depozycjonowanie może być zarówno pozytywne, jak i negatywne. Do negatywnych praktyk, będących częścią tzw. Black Hat SEO, zaliczamy między innymi:

  • duplicate content, czyli tworzenie takich samych treści i zwiększanie duplikacji strony,
  • tworzenie linków spamerskich na stronach o słabej jakości lub zawierających nieodpowiednie treści (np. strony pornograficzne),
  • usuwanie linków z witryn dobrej jakości,
  • dodawanie negatywnych opinii o stronie w Google.

Istnieje również taki proces, jak pozytywne depozycjonowanie, czyli praktyki White Hat SEO – zgodne z zasadami Google. Wśród nich wyróżniamy:

  • zgłaszanie nieuczciwych stron i nieetycznych działań,
  • pozycjonowanie stron na te same słowa kluczowe, co witryna depozycjonowana,
  • pomoc w pozycjonowaniu stron konkurencyjnych dla strony depozycjonowanej.

Profesjonalne agencje SEO nie podejmują się działań polegających na negatywnym depozycjonowaniu stron konkurencji. Ich zadaniem jest zwiększanie widoczności pozycjonowanych witryn oraz ich pozycji w wyszukiwarce internetowej w sposób etyczny, zgodny z zasadami Google.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu