Depozycjonowanie

Depozycjonowanie – co to jest?

Depozycjonowanie (ang. negative SEO) to działanie przeciwne do pozycjonowania stron. Ma na celu zmniejszenie widoczności strony w wyszukiwarce oraz obniżenie jej pozycji w SERP-ach. Zjawisko to najczęściej jest wykorzystywane przez konkurencyjne strony, które walczą o wysokie pozycje na te same słowa kluczowe. Negatywne SEO to szereg praktyk, których celem jest zaszkodzenie konkurencji i zmniejszenie jej zasięgu w Google.

Pozytywne i negatywne depozycjonowanie

Depozycjonowanie może być zarówno pozytywne, jak i negatywne. Do negatywnych praktyk, będących częścią tzw. Black Hat SEO, zaliczamy między innymi:

  • duplicate content, czyli tworzenie takich samych treści i zwiększanie duplikacji strony,
  • tworzenie linków spamerskich na stronach o słabej jakości lub zawierających nieodpowiednie treści (np. strony pornograficzne),
  • usuwanie linków z witryn dobrej jakości,
  • dodawanie negatywnych opinii o stronie w Google.

Istnieje również taki proces, jak pozytywne depozycjonowanie, czyli praktyki White Hat SEO – zgodne z zasadami Google. Wśród nich wyróżniamy:

  • zgłaszanie nieuczciwych stron i nieetycznych działań,
  • pozycjonowanie stron na te same słowa kluczowe, co witryna depozycjonowana,
  • pomoc w pozycjonowaniu stron konkurencyjnych dla strony depozycjonowanej.

Profesjonalne agencje SEO nie podejmują się działań polegających na negatywnym depozycjonowaniu stron konkurencji. Ich zadaniem jest zwiększanie widoczności pozycjonowanych witryn oraz ich pozycji w wyszukiwarce internetowej w sposób etyczny, zgodny z zasadami Google.

Czy ta definicja była pomocna?
(0)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

GPT-4 - rewolucja dla Chatu GPT?

Wczoraj, 14 marca 2023, OpenAI wypuściło na światło dzienne GPT-4, czyli kolejną iterację ich modelu językowego, na bazie którego działa bijący rekordy popularności ChatGPT. Czy ChatGPT będzie teraz znacznie mądrzejszy?

Czytaj więcej
Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Jak równolegle poprawiamy SEO i dostępność stron internetowych naszych klientów?

Co gdybym Ci powiedział, że 32%* spośród użytkowników odwiedzających Twoją stronę – czyli w zasadzie co trzecia osoba – nie może się po niej poruszać? Jedna na trzy osoby nie może przeczytać dostępnych treści. Co trzecia osoba ma problem z wykonaniem działań, których oczekujesz. Co trzecia osoba opuszcza Twoją witrynę, ponieważ nie może nacisnąć żadnego przycisku.

Czytaj więcej