Disavow

Czym jest Disavow? – Definicja

Disavow to narzędzie do zrzekania się linków przychodzących, które naszym zdaniem szkodą analizowanej witrynie.

Czy używanie tego narzędzia jest konieczne?

Linki przychodzące mają wpływ na autorytet domeny w oczach Google. Jeśli profil linków przychodzących jest nienaturalny np. pochodzą one z domen o niskiej jakości, bądź mają charakter spamerski może to negatywnie wpływać na stronę. Wówczas, przy pomocy narzędzia Disavow można się takich linków zrzec. Warto jednak pamiętać, że narzędzie to należy stosować ze szczególną ostrożnością, gdyż zrzeczenie się linków przychodzących może wpłynąć na obniżenie pozycji fraz.

Disavow definicja

Jak powinien wyglądać taki plik?

Należy stworzyć plik tekstowy (.txt) z listą adresów URL. W każdym wierszu będzie osobny link, którego chcemy się zrzec. Następnie należy przejść na stronę narzędzia i przesłać tam plik. Więcej o niechcianych linkach można przeczytać tutaj: jak pozbyć się niechcianych linków?

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Jak pozycjonować PDFy w Google?

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że za pomocą jednego kliknięcia w sieci możemy znaleźć potrzebne materiały: e-booki, poradniki, samouczki, czy instrukcje, które najczęściej udostępniane są w formie plików PDF. Jeśli zastanawiasz się, jak trafić do użytkowników z wysokiej jakości treścią i przydatnymi materiałami, to zobacz, na czym polega pozycjonowanie PDF i w jaki sposób optymalizować pliki w tym formacie!

Czytaj więcej
O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

O czym musisz pamiętać, przenosząc swoją firmę do Internetu?

Prowadzisz biznes stacjonarnie? Weź pod uwagę rozpoczęcie działalności online. Coraz więcej Polaków korzysta z internetu, jednocześnie z roku na rok rośnie odsetek kupujących w sieci. Temu wszystkiemu towarzyszy intensywny rozwój e-commerce. 2020 rok był wyjątkowy dla firm prowadzących działalność online - do wzrostu zainteresowania ich ofertą dodatkowo przyczyniła się pandemia. Dlatego nie powinieneś zwlekać z przeniesieniem firmy do internetu. O czym musisz pamiętać?

Czytaj więcej
Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej