Disavow

Czym jest Disavow? – Definicja

Disavow to narzędzie do zrzekania się linków przychodzących, które naszym zdaniem szkodą analizowanej witrynie.

Czy używanie tego narzędzia jest konieczne?

Linki przychodzące mają wpływ na autorytet domeny w oczach Google. Jeśli profil linków przychodzących jest nienaturalny np. pochodzą one z domen o niskiej jakości, bądź mają charakter spamerski może to negatywnie wpływać na stronę. Wówczas, przy pomocy narzędzia Disavow można się takich linków zrzec. Warto jednak pamiętać, że narzędzie to należy stosować ze szczególną ostrożnością, gdyż zrzeczenie się linków przychodzących może wpłynąć na obniżenie pozycji fraz.

Disavow definicja

Jak powinien wyglądać taki plik?

Należy stworzyć plik tekstowy (.txt) z listą adresów URL. W każdym wierszu będzie osobny link, którego chcemy się zrzec. Następnie należy przejść na stronę narzędzia i przesłać tam plik. Więcej o niechcianych linkach można przeczytać tutaj: jak pozbyć się niechcianych linków?

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Agencja czy inhouse SEO – co wybrać dla małej firmy?

Prowadzisz małą firmę i chcesz zacząć zdobywać klientów z wyników organicznych wyszukiwarki Google? Inwestycja w SEO może wesprzeć rozwój Twojej działalności w sieci, jednak musisz podjąć decyzję, komu powierzysz realizację działań. Czy lepszym rozwiązaniem w przypadku takiego biznesu jest zatrudnienie inhouse SEO czy skorzystanie z usług agencji?

Czytaj więcej
Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej