Disavow

Czym jest Disavow? – Definicja

Disavow to narzędzie do zrzekania się linków przychodzących, które naszym zdaniem szkodą analizowanej witrynie.

Czy używanie tego narzędzia jest konieczne?

Linki przychodzące mają wpływ na autorytet domeny w oczach Google. Jeśli profil linków przychodzących jest nienaturalny np. pochodzą one z domen o niskiej jakości, bądź mają charakter spamerski może to negatywnie wpływać na stronę. Wówczas, przy pomocy narzędzia Disavow można się takich linków zrzec. Warto jednak pamiętać, że narzędzie to należy stosować ze szczególną ostrożnością, gdyż zrzeczenie się linków przychodzących może wpłynąć na obniżenie pozycji fraz.

Disavow definicja

Jak powinien wyglądać taki plik?

Należy stworzyć plik tekstowy (.txt) z listą adresów URL. W każdym wierszu będzie osobny link, którego chcemy się zrzec. Następnie należy przejść na stronę narzędzia i przesłać tam plik. Więcej o niechcianych linkach można przeczytać tutaj: jak pozbyć się niechcianych linków?

Czy ta definicja była pomocna?
(2)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak robić reklamy świąteczne? Praktyczne porady

Jak robić reklamy świąteczne? Praktyczne porady

Pierwsze skojarzenia, jakie przychodzą nam do głowy, gdy myślimy o świętach Bożego Narodzenia to spokój, radość i spotkania z rodziną. Pamiętajmy jednak także, że okres bożonarodzeniowy to jedno z największych wydarzeń zakupowych na świecie. Świętują go więc nie tylko ludzie, ale także firmy, które przygotowują się do niego m.in. przez reklamy świąteczne.

Czytaj więcej