Disavow

Czym jest Disavow? – Definicja

Disavow to narzędzie do zrzekania się linków przychodzących, które naszym zdaniem szkodą analizowanej witrynie.

Czy używanie tego narzędzia jest konieczne?

Linki przychodzące mają wpływ na autorytet domeny w oczach Google. Jeśli profil linków przychodzących jest nienaturalny np. pochodzą one z domen o niskiej jakości, bądź mają charakter spamerski może to negatywnie wpływać na stronę. Wówczas, przy pomocy narzędzia Disavow można się takich linków zrzec. Warto jednak pamiętać, że narzędzie to należy stosować ze szczególną ostrożnością, gdyż zrzeczenie się linków przychodzących może wpłynąć na obniżenie pozycji fraz.

Disavow definicja

Jak powinien wyglądać taki plik?

Należy stworzyć plik tekstowy (.txt) z listą adresów URL. W każdym wierszu będzie osobny link, którego chcemy się zrzec. Następnie należy przejść na stronę narzędzia i przesłać tam plik. Więcej o niechcianych linkach można przeczytać tutaj: jak pozbyć się niechcianych linków?

Czy ta definicja była pomocna?
(1)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Jak porównać oferty agencji SEO?

Jak porównać oferty agencji SEO?

Rozpocząłeś poszukiwania agencji, która zrealizuje dla Ciebie kampanię SEO i zebrałeś już kilka ofert. Widzisz w nich mnóstwo przeróżnych informacji, z których nie do końca wszystko rozumiesz. Jak powinieneś porównać oferty, aby wybrać tą, która będzie dla Ciebie najlepsza? Na co powinieneś zwrócić uwagę?

Czytaj więcej
Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Posiadasz stronę internetową, na której znajdują się opisy Twoich usług? A możesz jesteś właścicielem sklepu online lub prowadzisz inną witrynę internetową? Zapewne zależy Ci na tym, aby dotrzeć z ofertą do jak największej liczby odbiorców w sieci, a w tym może Ci pomóc agencja SEO. Dowiedz się, kiedy warto zdecydować się na taką współpracę.

Czytaj więcej
Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

Czerwcowa aktualizacja głównego algorytmu Google

2 czerwca Google wdrożyło aktualizację głównego algorytmu wyszukiwarki. Czego można się spodziewać? Czy zobaczymy zawirowania w wynikach wyszukiwania i w jaki sposób można się przygotować do kolejnych aktualizacji, które czekają nas już w kolejnym miesiącu (spoiler alert!)?

Czytaj więcej