Domain Authority

Co to jest Domain Authority? – Definicja

Domain Authority (DA), (z ang. Autorytet Domeny) to parametr popularny w branży SEO, opracowany przez firmę MOZ. Można go porównać do Page Rank – algorytmu opracowanego przez Google.

Domain Authority wskazuje „siłę” oraz związek strony z jej branżą lub tematyką. Jego celem jest pokazanie potencjału rankingowego danej witryny i przewidywanie, jak będzie ona radziła sobie na stronie wyników wyszukiwania SERP. Wynik DA mieści się w skali od 1 do 100, przy czym im wyższy wynik, tym lepiej.

Domain Authority definicja

W jaki sposób poprawić Autorytet Domeny?

Wynik Domain Authority danej witryny zależy od wielu czynników, m.in. MozRank, MozTrust, liczby i jakości linków przychodzących itd. Aby poprawić DA witryny, należy zwiększać liczbę prowadzących do niej, wartościowych odnośników oraz poprawić ogólne SEO strony, czyli skupić się na wszystkich pozostałych elementach pozycjonowania. Warto zaznaczyć, że bardzo ciężko jest uzyskać wynik DA bliski 100, więc nie można się zniechęcać.

Czy ta definicja była pomocna?
(5)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

Wyszukiwarka w sklepie internetowym – jak usprawnić wyszukiwanie produktów w ecommerce?

W sklepach internetowych możesz często wybierać z setek, a nawet tysięcy produktów. Nawet, jeśli menu zostało wręcz idealnie zaplanowane i możesz łatwo dotrzeć do każdej kategorii i podkategorii, to i tak odnalezienie konkretnej rzeczy może być czasochłonne. Dlatego niezbędnym elementem jest wyszukiwarka wewnętrzna w sklepie. Dlaczego jest ona tak ważna? Jak działa i jakie są cechy dobrej wyszukiwarki?

Czytaj więcej
O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

O co pytać agencję SEO na etapie wyboru? 13 pytań do firmy SEO

Powierzono Ci trudne zadanie znalezienia agencji SEO, a nie masz żadnego doświadczenia z tą branżą i tak naprawdę nie wiesz, od czego zacząć? Żeby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy listę pytań, które możesz wykorzystać, wybierając firmę do współpracy w zakresie pozycjonowania. Być może dzięki naszym sugestiom zabłyśniesz przed szefem, a Twój wybór przełoży się na pozyskanie klientów z wyszukiwarki Google. A więc, o co pytać agencję SEO?

Czytaj więcej
Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

Co czyta dział SEO w Delante? Prasówka #1

SEO to dziedzina, w której trzeba być na bieżąco i ciągle podążać za nowinkami z branży. Dlatego też nasz dział SEO często zagłębia się w czeluścia internetu, szuka nowinek i się nimi z nami dzieli. Nasz dział SEO przygotował podsumowanie ciekawostek z branży. Zobacz sam!

Czytaj więcej