Domain Authority

Co to jest Domain Authority? – Definicja

Domain Authority (DA), (z ang. Autorytet Domeny) to parametr popularny w branży SEO, opracowany przez firmę MOZ. Można go porównać do Page Rank – algorytmu opracowanego przez Google.

Domain Authority wskazuje „siłę” oraz związek strony z jej branżą lub tematyką. Jego celem jest pokazanie potencjału rankingowego danej witryny i przewidywanie, jak będzie ona radziła sobie na stronie wyników wyszukiwania SERP. Wynik DA mieści się w skali od 1 do 100, przy czym im wyższy wynik, tym lepiej.

Domain Authority definicja

W jaki sposób poprawić Autorytet Domeny?

Wynik Domain Authority danej witryny zależy od wielu czynników, m.in. MozRank, MozTrust, liczby i jakości linków przychodzących itd. Aby poprawić DA witryny, należy zwiększać liczbę prowadzących do niej, wartościowych odnośników oraz poprawić ogólne SEO strony, czyli skupić się na wszystkich pozostałych elementach pozycjonowania. Warto zaznaczyć, że bardzo ciężko jest uzyskać wynik DA bliski 100, więc nie można się zniechęcać.

Czy ta definicja była pomocna?
(5)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna - jak ją pozycjonować?

Branża erotyczna jest jedną z gałęzi handlu internetowego, która rozwija się niezwykle szybko. Jest to wręcz branża idealna do e-commerce, ponieważ wielu użytkowników nie wyobraża sobie nawet pojawienia się w stacjonarnych sklepie z gadżetami erotycznymi, a samo wspomnienie o tym wywołuje rumieniec na twarzy.

Czytaj więcej
Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Jak inhouse’owe SEO współpracuje z agencją SEO?

Wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty SEO, który będzie odpowiadał za zwiększanie widoczności strony internetowej ich marki w Google. Czy to oznacza, że SEOwiec będzie w stanie wykonać wszystkie prace bez pomocy z zewnątrz? Bardzo często konieczna jest współpraca między inhousowym SEO i agencją. W jakim zakresie?

Czytaj więcej
Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

Czego oczekujemy od sklepów internetowych? 7 dobrych praktyk dla e-commerce

W 2018 roku w internecie działało ponad 30 000 polskich sklepów online. Branża e-commerce w Polsce wyceniana jest na ok. 40 mld złotych. Nasz rynek według obliczeń ekspertów handlu online znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się e-krajów na świecie. Jak odkroić z tego tortu dla siebie największy i najcenniejszy kawałek? Czego oczekuje dzisiejszy internauta od zakupów online?

Czytaj więcej