Domain Authority

Co to jest Domain Authority? – Definicja

Domain Authority (DA), (z ang. Autorytet Domeny) to parametr popularny w branży SEO, opracowany przez firmę MOZ. Można go porównać do Page Rank – algorytmu opracowanego przez Google.

Domain Authority wskazuje „siłę” oraz związek strony z jej branżą lub tematyką. Jego celem jest pokazanie potencjału rankingowego danej witryny i przewidywanie, jak będzie ona radziła sobie na stronie wyników wyszukiwania SERP. Wynik DA mieści się w skali od 1 do 100, przy czym im wyższy wynik, tym lepiej.

Domain Authority definicja

W jaki sposób poprawić Autorytet Domeny?

Wynik Domain Authority danej witryny zależy od wielu czynników, m.in. MozRank, MozTrust, liczby i jakości linków przychodzących itd. Aby poprawić DA witryny, należy zwiększać liczbę prowadzących do niej, wartościowych odnośników oraz poprawić ogólne SEO strony, czyli skupić się na wszystkich pozostałych elementach pozycjonowania. Warto zaznaczyć, że bardzo ciężko jest uzyskać wynik DA bliski 100, więc nie można się zniechęcać.

Czy ta definicja była pomocna?
(5)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Podstawy SEO dla web developera.  Co warto wiedzieć?

Podstawy SEO dla web developera. Co warto wiedzieć?

Optymalizacja strony WWW jest niezbędnym elementem w SEO. Witryna powinna spełniać wymagania algorytmu Google, gdyż ma to istotny wpływ na jej widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Podstawy SEO dla programisty są kluczową wiedzą, która pomoże web developerowi odpowiedzialnemu za realizację serwisu ułatwić proces budowania widoczności strony w SERP-ach, a także osiągnięcie porozumienia pomiędzy programistą a SEOwcem.

Czytaj więcej
Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Platforma sprzedaży B2B - jakie cechy powinna posiadać?

Rynek e-commerce to dzisiaj nie tylko ciągle rosnąca liczba sklepów internetowych kierujących swoją ofertę do klienta indywidualnego. To również szereg platform, które wspierają procesy sprzedaży B2B i pomagają realizować zamówienia od klientów hurtowych. Czym powinna się charakteryzować dobrze zaprojektowana platforma B2B? O tym poniżej.

Czytaj więcej