Domain Authority

Co to jest Domain Authority? – Definicja

Domain Authority (DA), (z ang. Autorytet Domeny) to parametr popularny w branży SEO, opracowany przez firmę MOZ. Można go porównać do Page Rank – algorytmu opracowanego przez Google.

Domain Authority wskazuje „siłę” oraz związek strony z jej branżą lub tematyką. Jego celem jest pokazanie potencjału rankingowego danej witryny i przewidywanie, jak będzie ona radziła sobie na stronie wyników wyszukiwania SERP. Wynik DA mieści się w skali od 1 do 100, przy czym im wyższy wynik, tym lepiej.

Domain Authority definicja

W jaki sposób poprawić Autorytet Domeny?

Wynik Domain Authority danej witryny zależy od wielu czynników, m.in. MozRank, MozTrust, liczby i jakości linków przychodzących itd. Aby poprawić DA witryny, należy zwiększać liczbę prowadzących do niej, wartościowych odnośników oraz poprawić ogólne SEO strony, czyli skupić się na wszystkich pozostałych elementach pozycjonowania. Warto zaznaczyć, że bardzo ciężko jest uzyskać wynik DA bliski 100, więc nie można się zniechęcać.

Czy ta definicja była pomocna?
(5)
Autor
Delante to agencja marketingu internetowego, specjalizująca się w generowaniu ruchu na stronach z wyszukiwarek internetowych (SEO/SEM) i z reklam płatnych. Ponad 80% naszych klientów to szybko rozwijająca się branża e-commerce.

Ostatnio na naszym blogu

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Duże zasięgi, niski koszt i skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki - na czym polega Viral Marketing?

Społeczność internetowa to wyjątkowo silne narzędzie marketingowe. Wzajemne udostępnianie sobie treści przez użytkowników stanowi ogromny potencjał w kontekście działań promocyjnych i sprzedażowych. Ciekawym przykładem tego, jak różną formę może przybierać, jest marketing wirusowy. Kampanie te potrafią być zarazem niezwykle kreatywne, skuteczne i opłacalne. Na czym polega Viral Marketing i jakie znaczenie może mieć w e-commerce?

Czytaj więcej